LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Pris

Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door Pris »

Ik heb een paar jaar geleden het Recamier servies gekocht bij Blokker.
Niet echt goedkoop dus denk je dat het wel mooi blijft.
Bijv. :plat bord 3.99 per stuk
kop en schotel 4.59 per stuk
beker 4.19 per stuk
gebaksbord 2.69 per stuk

Nu staat er op het lijstje met losse onderdelen dat dit servies in de magnetron en vaatwasser kan.
Ik heb nu al een aantal borden en gebaksbordjes waar de barsten in zitten .
Zijn er meer mensen die deze klacht hebben.
Want als ik naar Blokker ga moet ik de aankoopbon laten zien en zeggen ze dat het servies is vervangen door een nieuwe serie die geen last meer zou hebben van deze barsten.
Daar geloof ik dus geen barst van, gezien ik mijn servies nog altijd uitbreid met nieuwe onderdelen en die vertonen ook barsten. :cry: b][/b]

Yolanda

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door Yolanda »

:(
Hallo, wij hebben exact hetzelfde probeelm, dat er dus barsten inzitten. De bon van Blokker hebben we niet meer.
u bent dus niet de enige. Maar wat kunnen we er aan doen ?
m.v.rgr. Yolanda

Gast

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door Gast »

Aardewerk dat goed bestand is tegen de inwerking van magnetron en vaatwasser bestaat wel. Het gaat om gesinterd keramiek, of hoogwaardig porcelein. Dit keramiek neemt vrijwel geen vocht op.

Uw aardewerk neemt in de vaatwasser kennelijk wel vocht op. De magnetron (of oven) drijft dit vocht weer met veel geweld uit de borden. Het uittredend waterdamp "botst" daarbij tegen de glazuurlaag aan, die daarop barst.

Vaak vertrouwt de producent van dit "magnetron-bestendige" aardewerk op de damp- en waterdichte glazuurlaag. Een relatief goedkoop proces om aardewerk magnetronbestendig te maken. Maar, na 20 of meer vaatwasbeurten is deze glazuurlaag poreus geworden en begint vocht (damp) door te laten.

Overigens is dit glazuurproces inmiddels vaak sterk verbeterd. Het kan dus zijn dat een 2e serie wat beter van kwaliteit is.

De enige remedie is:
A. Servies met de hand afwassen en drogen, dan kan het in de magnetron gebruikt worden.

of

B. Servies in de vaatwasser, maar NIET in de magnetron/oven plaatsen.

Kortom, uw servies van Blokker kan niet in de vaatwasser EN magnetron, maar in de vaatwasser OF magnetron/oven. Dit geldt overigens voor 90% van de verkrijgbare serviezen, ook via andere winkels. Maar er zijn ook betaalbare (eenvoudige) serviezen verkrijgbaar die echt magnetronbestendig zijn.

Reclameren is lastig, daar het servies in het begin echt magnetron/vaatwasserbestendig was. De relatief agressieve vaatwasmiddelen hebben de glazuurlaag poreus gemaakt. Sommige winkeliers zijn echter geneigd dit wel te vervangen.

Goede voorlichting scheelt u hierin een miskoop.

cormoller
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2004 10:54

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door cormoller »

Klopt , dat probleem heb ik ook, vooral met de borden, in de vaatwasser komen daar allemaal scheurtjes in, geen gezicht.
Blokker doet er niks op uitzonder bon, en na een paar maanden heb ik die uiteraard niet meer.

j berkhoff

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door j berkhoff »

Ook ik heb het probleem met het servies van Recamier, gekocht bij de Blokker, op 16 oktober. Wij kochten het complete servies voor ruim € 200,00. Toen wij ermee terug gingen omdat de borden allemaal barsten vertoonden in het glazuur, beweerde de bedrijfsleider eerst dat het waarschijnlijk kwam door de vaatwasser. Ik moest wel lachen, want te eerste staat er duidelijk op dat het servies vaatwasmachine bestenig is, maar ten tweede...WIJ HEBBEN GEEN VAATWASSER !
Toen wij hem dat hadden uitgelegd, vertelde hij dat het dan waarschijnlijk kwam door het krassen van het bestek. Mag je dan je vlees en brood niet meer snijden vroeg ik hem. Toe hij in de gaten had dat hij maar wat stond te raaskallen, besloot hij, uit "coulance" de borden om te ruilen. Dat was eind november. Nu, weer 5 weken verder doet zich hetzelfde probleem voor.
Moeten wij maar blijven omruilen, of hebben wij het recht om het gehele servies terug te brengen?

mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door mulmol »

Na jullie verhaal gelezen te hebben zou ik niet meer naar het Blokker filiaal terug gaan.
Ik zou gewoon een brief/email sturen aan de directie van Blokker op het hoofdkantoor. Daar kom je vaak veel verder mee dan bij een chef van een filiaal.

Gewoon doen bon of geen bon.

succes

Gast

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door Gast »

Na mijn eerdere lange verhandeling over aardewerk krijg ik nu het gevoel dat het hier om eersteklas rotzooi gaat.

j berkhoff

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door j berkhoff »

Ik heb contact gehad met Blokker klantenservice, en die hebben besloten, (ondanks dat zij beweren geen klachten te hebben gehad) dat ik het gehele servies mag terugbrengen. Wij hebben in overleg besloten om de borden nu voor de 2e en laatste maal om te ruilen, en te kijken of deze beter zijn. Mocht dat niet zo zijn, dan mogen we het hele servies dus terug komen brengen. Maar......ze zeggen dat ik dan wel een ander servies moet uitzoeken. Wie weet of ik mij daaraan moet houden? Ze hebben n.l. verder geen servies wat wij mooi vinden.
Ik heb het servies voor 90% betaald met blokker kado-bonnen en Rocks vijfjes. Ben ik daarom nu verplicht om het bedrag bij hun te besteden, of heb ik, nu het hier gaat om een ondeugdelijk produkt, gewoon recht op geld retour zodat ik elders een goed servies kan kopen?

Mevr. Robben
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2005 19:57

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door Mevr. Robben »

Ruim 7 jaar geleden ben ik gaan sparen voor het servies Recamier. Bij elkaar voor ruim fl. 800,-. Aangezien ik dit als mijn "zondags"-servies gebruik wordt het dus alleen op feestdagen gebruikt. Nu ben ik al 2 keer terug gegaan naar Blokker omdat er telkens scheuren in komen. Zij hebben het opgestuurd en vervolgens na ruim 2 maanden heb ik het om kunnen ruilen. Een jaar later dus gewoon weer precies hetzelfde terwijl ik het hooguit 5 keer heb gebruikt! Ik kan me voorstellen dat als je het dagelijks gebruikt het er helemaal niet meer uitziet.

Eigenlijk vind ik dat er maar eens iets aan gedaan moet worden en niet weer omruilen zodat ik volgend jaar weer verschut zit tijdens een feestje! Het liefst wil ik dat blokker het servies terug neemt en het bedrag vergoed.

Na het lezen van deze berichten ben ik toch benieuwd hoe het afgelopen is met jullie serviesgoed.
Ook ik heb een bericht gestuurd naar blokker waarop ik als antwoord terug kreeg: "Helaas kunnen wij niet akkoord gaan met uw voorstel om het servies terug te nemen en te vergoeden.
Het kan zijn dat het toendertijd een productiefout is geweest, dat is nu allemaal verbetert.
Onze excuses."

Productiefout nou echt dus niet want ik heb het servies in de loop van jaren gespaard dus geloof ik daar dus niet in.

Wordt vervolgd......

Mevr. Robben
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2005 19:57

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door Mevr. Robben »

Een aantal mailtjes verder met Blokker Nederland heeft dus nog niets opgeleverd. Nu vonden ze dus dat het servies al een aantal jaren oud is en dat ze dus niets kunnen vergoeden. Aangezien het probleem zich in de eerste jaren niet voordeed en omdat ik daarna al eens bij Blokker ben geweest.

Maar omdat ze dus toegeven dat het ruim zeven jaar geleden wel een productiefout is geweest, kan ik me niet voorstellen dat ze het bij de ene wel vergoeden (vervangen door een ander servies) en bij de ander er helemaal niets aan doen.
Toen ik de eerste keer naar Blokker ben gegaan hebben ze me geweldig geholpen. Misschien als ik er nu naar toe zou gaan dat ze dat alsnog doen. Want er zit tenslotte veel verschil in de filialen van Blokker heb ik wel gelezen op deze site.

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

onze zoon heeft jaren in een distributie centrum van blokkker gewerkt.

hij vertelde dat soms containers vol retour gingen naar... juist china.

blokker is meestal 2e keus ,er is altijd wel wat mee.

vooral met name porselein,kopjes ,schoteltjes ,dus servies goed.

ja uit china ,en mag niets kosten.


mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door mamavan2 »

bij mij is dit het dagelijks servies en idd ik heb last van barstjes en afsplinterende delen (achterkant van de borden en oortjes van de bekers) het gaat wel de vaatwasmachine in maar niet de magnetron... Ik heb dit servies nu in 4 jaar bijelkaar gespaard, gekregen voor verjaardagen. Blokker geeft geen sjoege... Ach mevrouw alleen als dit voorkomt in de maand van aanschaf dan kunnen we er wat aan doen... Daarom is dit mijn dagelijks servies geworden en ga ik bordje voor bordje, kopje voor kopje ee n ander " zondags servies" bijelkaar sparen... En niet bij de blokker dat is wel duidelijk...

Mevr. Robben
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2005 19:57

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door Mevr. Robben »

Na veel gemail met Blokker Nederland kregen we het toch niet voor elkaar om ons servies om te ruilen of te laten vergoeden. :evil:
(Zie teksten hierboven) Maar ik ben niet voor een gat te vangen.
De vorige keer dat mijn servies ook last had van barstjes ben ik naar Blokker Goirle gegaan en hebben ze mijn servies opgestuurd en heb ik na een hele tijd nieuwe spullen gekregen, ik heb het dus kunnen ruilen, wel van hetzelfde Recamier servies.

Nu ben ik ook weer naar Blokker Goirle gegaan, heb mijn servies laten zien, en daar werd zo maar (zonder bon zelfs) het servies omgeruild. :D Ik vroeg nog of dat het hoofdkantoor er niet moeilijk om zou doen en die mevrouw vertelde me gewoon dat dat op haar verantwoording was en dat ze het waarschijnlijk niet vergoed zou krijgen. Dit is pas service, geweldig gewoon. Ook vertelde ze me dat zij zelf het servies dagelijks gebruikt en er geen last van heeft maar dat het in de loop der jaren veel verbeterd is. Ik hoop dus dat ik volgend jaar niet weer terug kan.


BLOKKER GOIRLE BEDANKT.
BLOKKER NEDERLAND MISSCHIEN KUNT U ER NOG WAT VAN LEREN!

thvandun
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2008 14:14

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door thvandun »

ook wij hebben een servies bij blokker gekocht van het merk recamier .en dacht een mooie aankoop gedaan te hebben :D maar mijn lach was maar van een korte duur :shock: want al heel snel kwamen er scheurtjes in het glazuur .en dit wordt steeds erger :twisted: ondanks dat het servies alleen in de vaatwasser gaat (dus geen magnetron of oven) :!: :!: laatste aankoop 2006 .Hoezo latere zending beter ik schaam mij als ik dit servies gebruik met gasten :oops:
Dit is een teleurstellende aankoop.

Ingrid Hamberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2008 18:49

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door Ingrid Hamberg »

Ook ik heb het servies Recamier gekocht bij Blokker. Alleen de delen welke in de magnetron werden gebruikt vertoonden heel snel craquelé. Toen ik met met mijn klacht melde bij de balie in Helmond centrum met 2 groente schalen en 2 borden, werd me verteld dat het een goedkoop servies is en dat het slijtage vertoonde. Ook werd me verteld dat de bon wel vervaagd zou zijn, want de bonnen van Blokker vervaagden altijd. Dit werd zo triomfantelijk gezegd dat mijn haren in de nek recht overeind gingen staan. Nu hadden zij de pech dat ik miin bonnen van grote aankopen altijd direct opberg in een ordner en ik had een grote aankoop gedaan want mijn servies is voor 12 personen met alles er op en er aan! Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld, want ik was niet eens met de conclusie 'slijtage'. Het blijkt dat ondertussen alles van Recamier uit de handel is genomen en zo'n actie is niet voor niets want het blijkt toch een product te zijn geweest wat heel veel mensen hebben gekocht. Ik heb mijn complete servies terug moeten brengen bij Blokker, daar zou gekeken worden of ik of zij gelijk hebben betreffende de craquelé. Ik ben niet verbaasd over de getrokken conclusie van Blokker, zij bleven bij slijtage! Craquelé slijtage noemen, dat is geen gebrek aan fantasie! En wie heeft het servies beoordeeld? Een deskundige kost 1200,00 euro volgens mijn verzekering. De verzekering van :lol: CENTRAAL BEHEER :lol: heeft alles voor ons prima afgehandeld, maar bij Blokker kom ik nooit meer, voor niets, ik ben niet afhankelijk van Blokker er zijn heel veel meer adressen voor leuke spullen en betere voor serviezen!

Jamaro
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2008 16:22

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door Jamaro »

Hoi allemaal,

Ik denk zeker dat het kan komen van vaatwasser en magnetron.
Wij hebben namelijk geen vaatwasser. Wel doe ik het in de magnetron.
Maar dan klopt dat verhaal wel van. Alleen in de vaatwasser of alleen in de magnetron.!!!

Maar goed, als wij nog wel eens een vaatwasser krijgen, hebben wij dus hetzelfde probleem. Dat is wel balen.

Groeten H.Meuleman

Ingrid Hamberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2008 18:49

Re: Servies Recamier. Te koop bij Blokker en Giraffe

Ongelezen bericht door Ingrid Hamberg »

alleen de stukken die ik in de magnetron heb gebruikt vertonen craquelé. Alles gaat in de vaatwasser, al jaren. Wij hebben ons servies sinds eind 2003.

Gesloten