LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] adsl en opzeggen vaste telefonie

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
aadleenders

adsl en opzeggen vaste telefonie

Ongelezen bericht door aadleenders »

Per 1 februari begin ik bij mijn nieuwe werkgever.
Vanwege de werkzaamheden die ik zal gaan verrichten is het voor mij noodzakelijk om over te stappen op een andere wijze van Internetten. Op dit moment bel ik nog gewoon in. Ik heb begrepen dat als je een breedbandverbinding via de kabel doet, dat je dan de snelheid moet delen met de andere abonnees in de wijk. Dit valt dus voor mij af.
ADSL is daarom voor mij de oplossing.

Ik weet dat ADSL over de telefoonlijn gaat. Het ligt echter in de lijn der verwachtingen dat ik in de loop van het tweede kwartaal van 2005 mijn KPN abonnement opzeg omdat in mijn situatie alles via mobiele telefonie wordt afgevangen.
Mijn vraag is dus: hoe zit dat als ik mijn KPN verbinding niet meer heb? Werkt ADSL dan nog? Kan ik dan mijn abonnement afkopen? Wat kost mij dat dan?
Hanteren de ADSL providers verschillende voorwaarden?

Graag zou ik hier antwoorden op krijgen omdat ik niet van plan ben om voor een ADSL verbinding te betalen als ik er geen gebruik meer van maak.

Aad Leenders

Gast

Re: adsl en opzeggen vaste telefonie

Ongelezen bericht door Gast »

de meeste providers hebben ook adsl pakketen die niet via het KPN netwerk gaan. Je zou bij verschillende providers op de website kunnen kijken. Ik weet wel dat wanadoo adsl direct heeft dat gaat via het bbnet netwerk, je betaald bij dit abonnement wel 9 euro extra als je geen telefoonlijn meer hebt.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

kpn gaat ook komen met adsl only pakketten. oftewel adsl waar een telefoonlijn niet perse noodzakelijk is. vraag me zo niet wanneer, maar al te lang zou het niet gaan duren.

kofski

Ongelezen bericht door kofski »

Trouwens dat verhaaltje wat je schrijft over kabel is alleen van toepassing als je zware bestanden moet gaan downloaden via internet(dus een paar gigabyte aan data), en dan nog gaat het prima via de kabel. Ik werk op een ICT afdeling en heb via de kabel een VPN verbinding met het netwerk op mijn werk en ik kan alles prima doen. En voor wat de up-time betreft is de kabel stabieler.

greetz,
Kofski

wilson

Ongelezen bericht door wilson »

Naar mijn weten heeft adsl lijn niks met je telefonie te maken het is een data inpulse wat over de telefoon lijn gaat maar als je geen telefoon gebruikt zou je gewoon adsl kunnen aanvragen. De infrastruktuur van Kpn is in iedere woning te vinden dus er hoeft geen extra lijn worden getrokken.

FritzTheCat

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

DSL zonder vaste lijn van KPN is mogelijk.

Echter kost dit, zoals eerder aangegeven, 9 euro. Dit is conform BelBudget van KPN. Dus eigenlijk betaal je gewoon voor je lijn.

Het kan dus gewoon.

Gesloten