dickster schreef:@lady1234: Ik weet niet waarom je elke zin die ikk zeg probeert te vergelijken met 2015 maar dat komt ongeveer zo over: stel jij hebt in 2015, zonder echte kennis, mijn haar geknipt en het is een puinhoop geworden, ongelijk, happen eruit, gewoon totaal mislukt. Nu heb je in 2018 een kappersopleiding afgerond na 3 jaar hard studeren en je eigen zaak geopend. en wie zit daar elke dag in je winkel? juist, dickster met een foto van zijn kapsel uit 2015 en hij zegt tegen elke klant; kijk, in 2015 kon ze er niets van zie je wel? ik zou me niet laten knippen ze kan het vast nog niet. Zou je dat terecht vinden, ondanks dat je n een volleerd kapster bent?
om in te gaan op je info: tegenwoordig hebben we een heel breed bed van 2 naast elkaar staande boxspringbodems van 140x200. Ik sta absoluut open voor kritiek maar wel gebaseerd op nu en niet op 3 jaar geleden.
@gosewijn: uiterard vraagt een verkoper, maar ook een matrasadviseur, naar het gewicht van degene die een matras zoekt. maar als je weet dat een bepaald automerk zo betrouwbaar is dat hij 200.000 km zonder problemen rijdt kan je die auto dus heel veilig aan iemand adviseren waarvan je verwacht dat die maar 50.000 gaat rijden. Het probleem tegenwoordig is dat een aantal "gerenomeerde" merken op de matrassenmarkt een bepaalde mate van kuilvorming als normaal in hun garantievoorwaarden opnemen, waardoor je soms met een kuil van 2-3cm nog geen aanspraak op garantie kan maken. Ik adviseer enkel matrassen zonder kuilvorming. nogsteeds staat mijn vraag open: waat weet ej zlef van matrassen, zit je in het vak, heb je ergens anders keennis opgedaan of op welke grond onderbouw je je kritiek op mijn berichten?
@berteman: het is getest tot 120kg per persoon, een larson support-medewerker heeft die vraag een keer beantwoord op ibood. De combi die jij beschrijft kan dus probleemloos. overigens, er staat getest tot 120kg. larson heeft hiermee een veiligheiddsmarge ingebouwd dat ze de kwaliteit tot 120kg garanderen, hoger gewicht is dus op eigen risico maar niet per definitie onmogelijk. IN eerste instantie was die zin een rede voor mijn sceptischce houding tegenover larson. een pocketveringkern met draaddikte van 2,1mm kan namelijk tot 200kg dragen, 1,8mm gaat tot 120kg. maar nu ik het matras heb merk ik idd dat het gemakkelik kan, ik begrijp echter wel dat larson een veiligheidsmarge heeft ingebouwd, 10 jaar 120kg belasting moet dit matras makkelijk kunnen.
@slobberbone:er is een groot verschill tussen emma/matt en larson. namelijk de pocketveringkern met 300 pocketveren per m2 met een draaddikte van 2,1mm. een zeer robuuste pocketveringkern, tegenwover voledige schuimmatrassen bij emma'matt. volledig schuim is ook prima, maar er zit wel verschil in lig-eigenschappen.
@erthanax: dat is precies wat ik larson heb geschreven en in reactie boden ze mij de matrassen gratis aan ter review. Larson zelf geeft aan deze kortingen te geven als marketing-strategie. het ene bedrijf besteedt geld aan tvreclame, het andere besteedt geld aan verspreiding van het product. je leest het regelmatig, zlefs in dit topic "ik logeerde bij een kennis en daar lag het larsonmatras". als ze door lage prijzen de verspreiding van het product groter maken groeit de bekendheid door ervaringen ipv door tvspotjes. Maar ik dacht zelf precies hetzelfde: zulk vaag geode over prijzen betekend ongetwijfeld waardeloze rommel. maar voor zover ik het nu kan beoordelen komt er toch een totaall ander resultaat uit mijn review die iop10 septebmer wordt afgesloten, ik heb in tijden niet meer zo'n solide pocketveerpakket gezien in deze prijsklasse(dan bedoel ik dus de prijs met 61% korting)
Ik knip niemand en geef mij al helemaal niet uit voor kapster.
Ik vind uw verhaal volkomen ongeloofwaardig en als het waar zou zijn, onzinnig.
Ik kan mij voorstellen dat u, in uw situatie, problemen hebt om een goed bed te vinden. Maar dat u pretendeert adviezen te kunnen geven aan anderen op het gebied van hun keuze is flauwekul. U bestelt blijkbaar overal matrassen om thuis gratis te kunnen proefslapen en stuurt ze dan weer terug. Dan hoef je bij een leverancier ook maar hooguit twee keer te doen. En die verwijst u dan naar elders.
Dan hebt u blijkbaar ook nog een overeenkomst met een bedrijf van flink dure matrassen die u mag uitproberen en hier aan de man mag brengen met “61% korting”. Waaruit volgt dat a. die matrassen origineel al veel te duur zijn, b. U niet onbevooroordeeld kunt zijn.