LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sommige bellers krijgen 'dit nummer is buiten gebruik'

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jannemanishere
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2018 20:15

Sommige bellers krijgen 'dit nummer is buiten gebruik'

Ongelezen bericht door Jannemanishere »

Sinds mei (en wellicht daarvoor) krijgen sommige mensen die mij bellen de meldtekst 'dit nummer is buiten gebruik'. Deze bellers bellen via diverse andere providers (KPN, Telfort, Vodafone en Tele2). Andere bellers kunnen mij weer wel bereiken. Mijn sim-kaart in een ander toestel geeft geen oplossing waarmee uitgesloten is dat het aan mijn toestel ligt. De technische afdeling van T-Mobile is sinds 1 juni hiervan op de hoogte en zegt nog geen oorzaak te kunnen vinden. Mijn geduld raakt nu op en wil op korte termijn een deugdelijke oplossing.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Sommige bellers krijgen 'dit nummer is buiten gebruik'

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Vreemd, want Tele2 maakt ook nog gebruik van het netwerk van T-Mobile: https://www.vergelijksimonly.nl/FAQ/sim ... te-bereik/ Hoewel, er staat er ook: Sinds enige tijd heeft ook Tele2 haar eigen 4G netwerk, maar voor 2G/3G en als backup blijft Tele2 vooralsnog gebruik maken van het T-Mobile netwerk.

stofzuigertje

Re: Sommige bellers krijgen 'dit nummer is buiten gebruik'

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik ga varen over IJsselmeer ben ik; Dit nummer is niet bereikbaar!

Buiten gebruik vind ik foute info want dan is het iemand die een ander nummer heeft gevraagd of te koop is.....
T Mobile heeft een netwerk met diverse gaten en mijn KPN is betrouwbaarder meestal......
Wel moet ik in mijn bootje gewoon een oortje met snoer gebruiken, want die wekt tevens bij mijn toestel als extra antenne met groter bereik.

Ook in nieuwe perfect geïsoleerde woningen komt het voor dat als je HR++ glas hebt en ook nog Aluminium folie op de isolatie dat je geen of beperkt bereik hebt dus hoeveel streepjes haalde je op die tijden?
De 0 op meter woningen en vele die na 1995 gebouwd zijn hebben dit probleem!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Sommige bellers krijgen 'dit nummer is buiten gebruik'

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Als ik ga varen over IJsselmeer ben ik; Dit nummer is niet bereikbaar!

Buiten gebruik vind ik foute info want dan is het iemand die een ander nummer heeft gevraagd of te koop is.....
T Mobile heeft een netwerk met diverse gaten en mijn KPN is betrouwbaarder meestal......
Wel moet ik in mijn bootje gewoon een oortje met snoer gebruiken, want die wekt tevens bij mijn toestel als extra antenne met groter bereik.

Ook in nieuwe perfect geïsoleerde woningen komt het voor dat als je HR++ glas hebt en ook nog Aluminium folie op de isolatie dat je geen of beperkt bereik hebt dus hoeveel streepjes haalde je op die tijden?
De 0 op meter woningen en vele die na 1995 gebouwd zijn hebben dit probleem!
Maar er zit een verschil in de melding "Dit nummer is niet bereikbaar" kan komen door alle punten die je noemt en dan is KPN mogelijk betrouwbaarder. Maar TS heeft het probleem dat ze de melding krijgt "Dit nummer is niet bereikbaar!" dat is een compleet andere melding en het lijkt erop dat er iets fout gaat in de administratie.

@TS mogelijk kan 1 van de gebruiker KPN bellen om te vragen waarom ze deze melding krijgen bij een bestaand nummer. KPN kan dan controleren wat de routering is naar het nummer mogelijk zit hier wat fout. Andere oplossing is een nieuwe simkaart aanvragen, mogelijk zit daar ergens iets fout bij Tele2.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Sommige bellers krijgen 'dit nummer is buiten gebruik'

Ongelezen bericht door renewouters »

Cornelis7 schreef:Vreemd, want Tele2 maakt ook nog gebruik van het netwerk van T-Mobile: https://www.vergelijksimonly.nl/FAQ/sim ... te-bereik/ Hoewel, er staat er ook: Sinds enige tijd heeft ook Tele2 haar eigen 4G netwerk, maar voor 2G/3G en als backup blijft Tele2 vooralsnog gebruik maken van het T-Mobile netwerk.
Tele2 heeft altijd hun eigen core netwerk gehad. Allen het radio netwerk gebruikte ze van T-Mobile. En dit soort problemen vinden plaats in het core netwerk.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Sommige bellers krijgen 'dit nummer is buiten gebruik'

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Kan zo maar zijn dat de aanmelding bij het netwerk niet gehandhaafd blijft.
Is op te lossen maar vergt wel enig geduld en doorzettingsvermogen.
Heb dit probleem bij een andere aanbieder gehad en dat resulteerde in een "nieuw" telefoonnummer.
Dus een ander niet in gebruik zijnd nummer omzetten naar mijn abonnement met behoud van mijn eigen nummer.

Jannemanishere
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2018 20:15

Re: Sommige bellers krijgen 'dit nummer is buiten gebruik'

Ongelezen bericht door Jannemanishere »

In overleg met de technische dienst van T-Mobile een nieuwe telefoonnummer gevraagd en gekregen. Het duurde mij allemaal te lang. Het oude (KPN)nummer is opgeheven. Het probleem is nu opgelost...

Edgaroke
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2016 15:29

Re: Sommige bellers krijgen 'dit nummer is buiten gebruik'

Ongelezen bericht door Edgaroke »

Of het een nummer is wat is mee genomen moet gin verschil maken
Mijn nr is ook van Vodafone en ik bel via Telfort ook geen last van

Gesloten