LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 jul 2018 11:10
Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
Wij hebben tijdens onze camperreis door Amerika en Canada een overtocht van Vancouver island naar Seattle geboekt via internet. daarbij is ons helaas niet opgevallen dat de betrokken ferry geen auto's meeneemt. Aangekomen op de afgesproken tijd en plaats kregen we van de naastgelegen ferrydienst te horen dat we niet mee konden met DF omdat die geen auto's meeneemt. Enige optie was om de hele dag te wachten tot deze ferry weer ruimte had of omrijden via Vancouver. Dat laatste maar gedaan.
Vervolgens een mail naar DF gestuurd waarin we omstandig hebben uitgelegd wat er fout was gegaan en of er een mogelijkheid was om (een gedeelte van) de €255,= terug te krijgen omdat we tenslotte helemaal niet met DF mee konden varen.
Na lange tijd geen reactie. Nogmaals mail gestuurd naar klantenservice en naar hoofdkantoor: weer geen reactie.
Nog een keer mail naar klantenservice en ja hoor: omdat we op de dag van vertrek hebben geannuleerd (dat kon niet anders omdat we er toen pas achter kwamen) kan er geen vergoeding plaatsvinden.
Er is dus niets geleverd maar er wordt wel een volledig bedrag in rekening gebracht.
Erg klantvriendelijk kun je dit niet noemen.
Ik raad dan ook iedereen aan om geen gebruik te maken van de diensten van dit bedrijf dat alleen maar aan eigen winst denkt en niet wenst mee te denken met haar klanten of ze ook maar enigszins tegemoet te komen.
Vervolgens een mail naar DF gestuurd waarin we omstandig hebben uitgelegd wat er fout was gegaan en of er een mogelijkheid was om (een gedeelte van) de €255,= terug te krijgen omdat we tenslotte helemaal niet met DF mee konden varen.
Na lange tijd geen reactie. Nogmaals mail gestuurd naar klantenservice en naar hoofdkantoor: weer geen reactie.
Nog een keer mail naar klantenservice en ja hoor: omdat we op de dag van vertrek hebben geannuleerd (dat kon niet anders omdat we er toen pas achter kwamen) kan er geen vergoeding plaatsvinden.
Er is dus niets geleverd maar er wordt wel een volledig bedrag in rekening gebracht.
Erg klantvriendelijk kun je dit niet noemen.
Ik raad dan ook iedereen aan om geen gebruik te maken van de diensten van dit bedrijf dat alleen maar aan eigen winst denkt en niet wenst mee te denken met haar klanten of ze ook maar enigszins tegemoet te komen.
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
Wie had ook al weer de fout gemaakt??
Als u nou in uw laatste zin een ieder had aangeraden eerst de voorwaarden van dit bedrijf te lezen alvorens te boeken, had u van mij een thumbs-up gekregen.
v.d.Heyden
Als u nou in uw laatste zin een ieder had aangeraden eerst de voorwaarden van dit bedrijf te lezen alvorens te boeken, had u van mij een thumbs-up gekregen.
v.d.Heyden
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
"geboekt via internet. daarbij is ons helaas niet opgevallen dat de betrokken ferry geen auto's meeneemt. Er is dus niets geleverd maar er wordt wel een volledig bedrag in rekening gebracht.".
Inderdaad, u heeft iets niet gelezen. Dus treed de annulering in werking en de vergoeding wordt volgens de regels nul, En dat is correct en heeft niets te maken met al of niet klantvriendelijkheid.
Inderdaad, u heeft iets niet gelezen. Dus treed de annulering in werking en de vergoeding wordt volgens de regels nul, En dat is correct en heeft niets te maken met al of niet klantvriendelijkheid.
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
U boekt iets waar u geen gebruik van kan maken en eist dan het geld terug? U had de auto kunnen laten staan. Uiteraard denken zij aan hun winst. Heel raar, maar het is een bedrijf, niet uw moeder.
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
U boekt dus een overtocht zonder te kijken wat de aangeboden service is. Dat u daar pas achter komt op het moment van vertek is niet het probleem van direct ferries.
Dus het oproepen om geen gebruik te maken van hun diensten kunt u beter vertalen in eerst kijken en dan pas boeken.
Dus het oproepen om geen gebruik te maken van hun diensten kunt u beter vertalen in eerst kijken en dan pas boeken.
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
Wat bedoelt u met "naastgelegen ferrydienst" ?
Als ik dat zo leest hebt u dus bij een naast DF gelegen ferrybexrijf dus concurrent te horen gekregen dat DF geen autos meeneemt. Waarom dan niet bij DF rechtstreeks gevraagd zou ik zeggen
Als ik dat zo leest hebt u dus bij een naast DF gelegen ferrybexrijf dus concurrent te horen gekregen dat DF geen autos meeneemt. Waarom dan niet bij DF rechtstreeks gevraagd zou ik zeggen
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 jul 2018 11:10
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
Omdat er niemand aanwezig was.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
Vervelende situatie, maar u kunt Direct Ferries natuurlijk niet kwalijk nemen dat u niet goed heeft gelezen. U heeft pas bij aankomst geannuleerd waardoor Direct Ferries de gereserveerde plaatsen ook niet meer kon verkopen. Dat u niet meegevaren bent maakt hierbij niet uit.j.e.scherpbier schreef:Omdat er niemand aanwezig was.
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
Uw relaas is helemaal geen reden om geen gebruik te maken van de diensten van dit bedrijf. Het is eerder reden om u als klant te weigeren om imagoschade te verkomen wanneer er iets wat u niet aanstaat onder uw verantwoordelijkheid valt.j.e.scherpbier schreef:Wij hebben tijdens onze camperreis door Amerika en Canada een overtocht van Vancouver island naar Seattle geboekt via internet. daarbij is ons helaas niet opgevallen dat de betrokken ferry geen auto's meeneemt. Aangekomen op de afgesproken tijd en plaats kregen we van de naastgelegen ferrydienst te horen dat we niet mee konden met DF omdat die geen auto's meeneemt. Enige optie was om de hele dag te wachten tot deze ferry weer ruimte had of omrijden via Vancouver. Dat laatste maar gedaan.
Vervolgens een mail naar DF gestuurd waarin we omstandig hebben uitgelegd wat er fout was gegaan en of er een mogelijkheid was om (een gedeelte van) de €255,= terug te krijgen omdat we tenslotte helemaal niet met DF mee konden varen.
Na lange tijd geen reactie. Nogmaals mail gestuurd naar klantenservice en naar hoofdkantoor: weer geen reactie.
Nog een keer mail naar klantenservice en ja hoor: omdat we op de dag van vertrek hebben geannuleerd (dat kon niet anders omdat we er toen pas achter kwamen) kan er geen vergoeding plaatsvinden.
Er is dus niets geleverd maar er wordt wel een volledig bedrag in rekening gebracht.
Erg klantvriendelijk kun je dit niet noemen.
Ik raad dan ook iedereen aan om geen gebruik te maken van de diensten van dit bedrijf dat alleen maar aan eigen winst denkt en niet wenst mee te denken met haar klanten of ze ook maar enigszins tegemoet te komen.
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
Dus de reden dat de ferry geen auto's op de boot meeneemt is de schuld van het bedrijf en daarom moet het bedrijf maar geboycot worden.
Echt een vreemde gedachtegang.
Echt een vreemde gedachtegang.
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
Wat een domme fout. En dan nog Direct Ferries de schuld geven! Hoe dom kan je zijn. ......Dacht ik...... tot dat.......
Voor de lol een booking gemaakt. Het is helemaal niet duidelijk dat er geen voertuig mee mag! In één vak kun je het aantal passagiers invullen en in een ander vak aantal voetpassagiers (zonder voertuig). Ik zou er dan ook van uit gaan dat het eerste vak inclusief voertuig is. Zeker voor die prijs. Een klacht lijkt me terecht.
Mijn excuses aan TS dat ik je dom vond.
Voor de lol een booking gemaakt. Het is helemaal niet duidelijk dat er geen voertuig mee mag! In één vak kun je het aantal passagiers invullen en in een ander vak aantal voetpassagiers (zonder voertuig). Ik zou er dan ook van uit gaan dat het eerste vak inclusief voertuig is. Zeker voor die prijs. Een klacht lijkt me terecht.
Mijn excuses aan TS dat ik je dom vond.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 jul 2018 11:10
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
Eindelijk iemand die verder dan zijn neus lang is kijkt en niet zo ongenuanceerd reageert als de meesten hiervoor. Ik heb al gezegd dat ik zelf een, overigens begrijpelijke, fout heb gemaakt door niet op het knopje 'aantal voetpassagiers' te drukken. Maar het zou een klantvriendelijk bedrijf sieren als ze in dit geval ons een beetje tegemoet waren gekomen. Ik hoop voor al die snelle reageerders dat ze zelf nooit een foutje maken.
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
Zie nu als je op de button "Voetpassagiers (zonder voertuig)" aanklikt je twee opties krijgt:
Voertuiggegevens
Geen voertuig
Met voertuig - Niet beschikbaar op deze overtocht
Er klopt dus iets niet met de site.
Voertuiggegevens
Geen voertuig
Met voertuig - Niet beschikbaar op deze overtocht
Er klopt dus iets niet met de site.
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
Waarom zou een ander bedrijf uw fout moeten oplossen? Iedereen maakt inderdaad fouten, maar iedereen is ook zelf verantwoordelijk voor zijn of haar fouten. Uw plek op de boot kon niet meer opnieuw verkocht worden, waarom denkt u dat dit bedrijf de kosten op zich moet nemen?j.e.scherpbier schreef:Eindelijk iemand die verder dan zijn neus lang is kijkt en niet zo ongenuanceerd reageert als de meesten hiervoor. Ik heb al gezegd dat ik zelf een, overigens begrijpelijke, fout heb gemaakt door niet op het knopje 'aantal voetpassagiers' te drukken. Maar het zou een klantvriendelijk bedrijf sieren als ze in dit geval ons een beetje tegemoet waren gekomen. Ik hoop voor al die snelle reageerders dat ze zelf nooit een foutje maken.
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
@NeoDutchio: Ts wil niet dat een ánder bedrijf zijn fout moet oplossen. Hij wil dat Direct Ferries de fout oplost. Er zit echt een fout in de bookingsite.
Uit de OP: Enige optie was om de hele dag te wachten tot deze ferry weer ruimte had of omrijden via Vancouver. Dat laatste maar gedaan.
VERVOLGENS een mail naar DF gestuurd waarin we omstandig hebben uitgelegd wat er fout was gegaan en of er een mogelijkheid was om (een gedeelte van) de €255,= terug te krijgen omdat we tenslotte helemaal niet met DF mee konden varen.
Na lange tijd geen reactie.
Je had natuurlijk wel vóór vertrek contact met DF moeten opnemen zodat ze in gelegenheid gesteld werden om de fout te herstellen.
Uit de OP: Enige optie was om de hele dag te wachten tot deze ferry weer ruimte had of omrijden via Vancouver. Dat laatste maar gedaan.
VERVOLGENS een mail naar DF gestuurd waarin we omstandig hebben uitgelegd wat er fout was gegaan en of er een mogelijkheid was om (een gedeelte van) de €255,= terug te krijgen omdat we tenslotte helemaal niet met DF mee konden varen.
Na lange tijd geen reactie.
Je had natuurlijk wel vóór vertrek contact met DF moeten opnemen zodat ze in gelegenheid gesteld werden om de fout te herstellen.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
En standaard staat hij op "Voetpassagiers (zonder voertuig)" dat lijkt me dus erg duidelijk dat er dus sprake is van geen voertuig. De prijs is pittig maar als je volgende week wilt varen betaald je ruim € 700,00Dorfje schreef:Zie nu als je op de button "Voetpassagiers (zonder voertuig)" aanklikt je twee opties krijgt:
Voertuiggegevens
Geen voertuig
Met voertuig - Niet beschikbaar op deze overtocht
Er klopt dus iets niet met de site.
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
En standaard staat hij op "Voetpassagiers (zonder voertuig)" dat lijkt me dus erg duidelijk dat er dus sprake is van geen voertuig. De prijs is pittig maar als je volgende week wilt varen betaald je ruim € 700,00[/quote]
Nee hoor. Alleen huisdieren staat standaard op 0. De rest moet je allemaal invullen. (Heb net browsergeschiedenis en cookies verwijderd om het te checken.)
Nee hoor. Alleen huisdieren staat standaard op 0. De rest moet je allemaal invullen. (Heb net browsergeschiedenis en cookies verwijderd om het te checken.)
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
U zit er naast.Dorfje schreef:Wat een domme fout. En dan nog Direct Ferries de schuld geven! Hoe dom kan je zijn. ......Dacht ik...... tot dat.......
Voor de lol een booking gemaakt. Het is helemaal niet duidelijk dat er geen voertuig mee mag! In één vak kun je het aantal passagiers invullen en in een ander vak aantal voetpassagiers (zonder voertuig). Ik zou er dan ook van uit gaan dat het eerste vak inclusief voertuig is. Zeker voor die prijs. Een klacht lijkt me terecht.
Mijn excuses aan TS dat ik je dom vond.
Maar goed, TS is blij met uw reactie en dat is ook wat waard.
Dat voertuig dat volgens u inclusief is, is dat een motorfiets, een kleine middenklasser, een camper of een vrachtwagen?
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
@ttlocke Check de site en zeg daarna eerlijk dat het duidelijk is wat je geboekt heb.
Re: Direct Ferries: geen tegemoetkoming na annulering
Weinigen zullen een dergelijke fout maken, meneer. De website laat aan duidelijkheid niets te wensen over.j.e.scherpbier schreef:Eindelijk iemand die verder dan zijn neus lang is kijkt en niet zo ongenuanceerd reageert als de meesten hiervoor. Ik heb al gezegd dat ik zelf een, overigens begrijpelijke, fout heb gemaakt door niet op het knopje 'aantal voetpassagiers' te drukken. Maar het zou een klantvriendelijk bedrijf sieren als ze in dit geval ons een beetje tegemoet waren gekomen. Ik hoop voor al die snelle reageerders dat ze zelf nooit een foutje maken.
U geeft een onjuiste voorstelling van zaken. In tegenstelling tot wat u beweert, is er geen 'knopje 'aantal voetpassagiers'. Er is een vakje met daarin de tekst 'Voetpassagier (zonder voertuig)'. Dit betreft een informatieve tekst: kennelijk zijn alle op te geven passagier default voetpassagier zonder voertuig. Hoe duidelijk wil je het hebben.
Als u een auto op een veerboot mee wil nemen, moet u 'met voertuig' boeken. Dat geldt niet voor het pontje over de rivier, daar sluit u gewoon achter in de rij aan.
Maar als u via een website een ticket koopt, voor een uren durende auto overtocht, dan bepaalt het al dan niet meenemen van een voertuig, en wat voor type voertuig, een groot deel van de prijs. Daar hadden de alarmbellen moeten gaan rinkelen. Of dacht u dat het niet uitmaakt of u met een motorfiets of een camper aan komt zetten, en dat het niet belangrijk is voor de rederij vooraf te weten hoeveel voertuigen van welke type mee moeten?
1. Direct Ferries is een 'ferry ticketing website', geen rederij die schepen in de vaart heeft.
2. U had geen ticket voor een overtocht met voertuig; aannemen dat het voertuig (waarover de rederij kennelijk geen informatie behoeft) inbegrepen is, of gratis mee mag o.i.d. is niet handig.
3. Website is duidelijk, en zo te zien zonder fouten: je dient het aantal passagiers op te geven en deze passagiers zijn allen 'Voetpassagier (zonder voertuig)'. Het staat er gewoon.
Dorfje gaat nog verder dan u met onjuiste conclusies over bedrijf en website. Waar Dorfje dat vandaan haalt, is mij een raadsel.
- Bijlagen
-
- Screenshot_2018-07-26 Zoek en boek veerboten - Direct Ferries NL(1).png (60.64 KiB) 1322 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door tttlocke op 26 jul 2018 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.