LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalen via overschrijving veilig ????

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
DJ_Rule

betalen via overschrijving veilig ????

Ongelezen bericht door DJ_Rule »

Ik heb het volgende probleem.

Op 15 november heb ik op Ebay een advertentie gewonnen waarin een draaitafel werd aangeboden voor 400 euro en 16 verzendkosten. Overal kreeg ik te horen dat betalen via overschrijving een veilige manier van betalen was. Nou dat heb ik geweten ... op 15 november heeft de verkoper het geld ontvangen (via overschrijving), maar tot op heden geen draaitafel ontvangen. Wel heeft de verkoper kenbaar gemaakt de draaitafel opgestuurd te hebben. Daarna is het contact met hem verbroken. Ditzelfde is iemand anders overkomen die van deze verkoper iets heeft gekocht. Maar ook heeft de verkoper aan iemand anders wel een draaitafel toegestuurd. Wat moet ik nu doen?

Ik ben al bij de bank geweest, maar die kunnen mij niet meer helpen. Is de politie een goede optie?

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: betalen via overschrijving veilig ????

Ongelezen bericht door Fenkie »

Als ik jou was zou ik als eerste contact opnemen met E-bay. Die hebben een soort veiligheidsdienst en zijn in het bezit van het adres van deze persoon. Mocht dat niet lukken dan zou je er over kunnen nadenken de politie in te schakelen of er een zaak van te maken (als je daarvoor verzekerd bent). Of de politie hier werkelijk iets aan doet zou ik niet weten.

ps. Misschien mosterd naar de maaltijd maar voordat je bij E-bay iets koopt kijk dan altijd eerst naar de reacties van eerdere kopers.

Succes!

Gast

Re: betalen via overschrijving veilig ????

Ongelezen bericht door Gast »

@Dj=Rule

Is het niet beter dit via de prikborden van Ebay te bespreken?? In het algemeen hebben Radarlezers daar niet veel verstand vab en de Ebayers wel. Overigens heeft Fenkie gelijk als hij/zij stelt dat je eerst naar de feedback moet kijken. Elke negatieve is een teken om goed uit te kijken./

Gesloten