LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nienkie07
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2016 13:18

PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door Nienkie07 »

Ik verstuurde via PostNL een pakket naar Leicester, Engeland. Door Yodel (bedrijf met slechte reputatie!) is het pakket echter bezorgd in Caernarfon, Wales. De familie in Caernarfon belt Yodel, maar die komt het pakket steeds niet ophalen. Later zegt Yodel dat zij het pak mogen houden of weggooien, waarop de familie mij mailt.
Ik bel/Facebook met PostNL. Hun reactie: daar ik geen verzekering afsloot bij verzending doet men niets. Hoewel het verkeerd bezorgen niet mijn fout is, moet ik het maar zelf uitzoeken/oplossen. Hoewel ik PostNL in de arm nam moet ik nu opdraaien voor de fouten van Yodel, welk bedrijf zonder mijn medeweten of goedkeuren door PostNL in de arm is genomen. Het voelt alsof ik een lot met kans op goede verzending kocht ipv portokosten betaalde!!!
Twee vragen:
1. hoe krijg ik het pakket alsnog snel naar Leicester (het liefst natuurlijk zonder dat ik de familie in Wales belast én zonder extra kosten)?
2. Hoe krijg ik mijn portokosten (€19,59) terug?.
NB ik heb het verzendbewijs nog én een foto van hoe de doos door mij is geadresseerd, als ook een foto van de foute sticker die Yodel op de doos plakte. Verder heb ik de bericht uitwisseling met PostNL op Facebook.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou uw klacht herhalen op www.klachtenkompas.nl

U kunt een navraag laten opstarten door Postnl

Voortaan aangetekend verzenden, ook al is dat duurder.

Nienkie07
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2016 13:18

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door Nienkie07 »

Hartelijk dank voor uw vlotte reactie. Ik zal uw suggesties vanzelfsprekend in overweging nemen. Met vriendelijke groet.

NeoDutchio
Berichten: 12638
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De portokosten kunt u terug vragen als het pakket niet meer afgeleverd wordt. Er is immers niet uitgevoerd waarvoor betaald is.
Echter, als het pakket verdwenen is zal het dus ook niet meer bezorgd kunnen worden.

U zal moeten blijven klagen bij PostNL, daar heeft u immers een overeenkomst mee.

Nienkie07
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2016 13:18

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door Nienkie07 »

Ik heb zojuist gehoord dat ik mijn geld ook niet terugkrijg, daar ik geen verzekering heb afgesloten...

Nienkie07
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2016 13:18

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door Nienkie07 »

Oh, en het pakket ligt dus in Wales. Het pakket ligt daar te wachten op doorsturen, maar noch Yodel, noch PostNL gaat er iets aan doen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door BreejKC »

Helaas heeft u zaken gedaan met één van de minder klantvriendelijke bedrijven die Nederland kent. Verantwoordelijkheid nemen voor gemaakte fouten, dát weten ze niet wat het is. Uw geld is binnen en verder zoekt u het maar lekker uit. Op één of andere manier wordt die nogal klantonvriendelijke organisatie v.w.b. de correcte uitvoering van hun taken nog beschermd ook door een wet die alleen het grootkapitaal beschermd en de gewone man in de kou laat staan. Voor u vrees ik dus het ergste en dat u gewoon bakzeil zult halen. Helaas is er ook geen overheid die dit toch wat vreemde bedrijf op hun handelen wat gewone mensen nauwelijks kunnen begrijpen durft aan te spreken.

Gelukkig heeft u één en ander redelijk goed gedocumenteerd. Wellicht dat u uw klacht nog neer kunt leggen bij de Geschillencommissie Post. Maar ik geef u weinig kans. Soms lijkt het erop dat Geschillencommissies in het belang van slecht functionerende bedrijven zijn opgericht en de consument in vele gevallen ook daar het nakijken heeft. Evenzo geldt dit voor de Geschillencommissie Post die al hun uitspraken relateert aan de Postwet, die voor de argeloze consument die gewoon vertrouwt op een juiste bezoeging van een voor hem bestemd poststuk van geen kanten deugd.

Moraal van het verhaal. Iedereen die dit leest, doe als het even kan, geen zaken meer met Post.nl. Als dit zou lukken, met het toenemende pakjes aanvod, dan gaat Post.nl ten onder aan haar zelf gecreeerde succes. Helaas, ik denk dat ik met deze oproep een roepende in de woestijn ben en voorlopig zal blijven ok.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 01 aug 2018 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad, niets mis met de Post.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nu wordt de post afgekraakt. Gisteren de concurrentie van post.nl bij de buren en daar werd post.nl de hemel in geschreven. Het is bij elk postbedrijf wel eens wat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Best slim van PostNL om het zo te spelen. De volgende keer verstuur je alles aangetekend. Win win voor PostNL want meer inkomsten. In de tussentijd biedt PostNL "welgemeende excuses" aan. Dat kost de aandeelhouders van PostNL namelijk niets.

Ze menen het hoor, lees zelf maar:

https://www.google.com/search?ei=KdtdW- ... 5MAuk#ip=1

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach ja, ze versturen misschien ook maar 10 pakjes per jaar. Dan moet het toch beter kunnen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door BreejKC »

Och ja. Tikt u hier, op diverse andere fora en op diverse klachten sites maar eens Post.nl in. Nou dan hoop ik dat u een goede pc of laptop heeft, het ding zou welhaast ontploffen van het aantal hits. En dat zijn zeker geen complimenten.

Oh ja, en kijk op de diverse klachtensites ook eens naar het oplossingspercentage. Verder commentaar, denk ik, overbodig.

Ik heb altijd geleerd dat als ik betaal voor een dienst, ik erop mag vertrouwen dat die dienst ook gewoon geleverd wordt. En als er dan iets fout gaat, wat inderdaad overal kan gebeuren, dat zo'n organisatie er dan ook alles doet om haar fout te corrigeren en vervolgens te leren van de gemaakte fouten. Helaas lijkt bij Post.nl van het omgekeerde sprake te zijn, Het geld is binnen en ze worden beschermd door de wet. Vervolgens doe je niets meer. Makkelijk toch.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het gekke is dat de honderden pakjes die ik naar de VS en Japan heb verzonden met PostNL zonder tracktrace en verzekering altijd zijn aangekomen. En dat over een periode van vijftien jaar. Stuur je incidenteel een aangetekend pakket naar Frankrijk met PostNL? Meteen foetsie! Tracktrace werkt niet, pakket waarschijnlijk gestolen. Is me al een paar keer overkomen.

Cro
Berichten: 2140
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door Cro »

BreejKC schreef:Och ja. Tikt u hier, op diverse andere fora en op diverse klachten sites maar eens Post.nl in. Nou dan hoop ik dat u een goede pc of laptop heeft, het ding zou welhaast ontploffen van het aantal hits. En dat zijn zeker geen complimenten.

Oh ja, en kijk op de diverse klachtensites ook eens naar het oplossingspercentage. Verder commentaar, denk ik, overbodig.

Ik heb altijd geleerd dat als ik betaal voor een dienst, ik erop mag vertrouwen dat die dienst ook gewoon geleverd wordt. En als er dan iets fout gaat, wat inderdaad overal kan gebeuren, dat zo'n organisatie er dan ook alles doet om haar fout te corrigeren en vervolgens te leren van de gemaakte fouten. Helaas lijkt bij Post.nl van het omgekeerde sprake te zijn, Het geld is binnen en ze worden beschermd door de wet. Vervolgens doe je niets meer. Makkelijk toch.
Punt is natuurlijk dat je van te voren weet dat je daar niet 100% op kan vertrouwen bij een onverzekerde zending, waarom dan achteraf alsnog klagen als er dan inderdaad eens iets misgaat terwijl je vooraf wist dat dit risico er is. Onze overheid heeft een vrij duidelijke lijn gekozen in de postwet waarbij gekozen is voor een verminderde aansprakelijkheid van postbedrijven omwille van het betaalbaar houden van deze postdiensten en ervoor te zorgen dat er ook gegarandeerde bezorging is in gebieden waar dit niet rendabel is.

Dat er redelijk wat klachten te lezen zijn is logisch, Er worden immers miljoenen brieven en pakketten per dag verwerkt, zelfs bij de laagste foutmarges zal dat tot redelijk wat klachten leiden. Kanttekening is echter wel dat een zeer groot deel van deze klachten geplaatst zijn door mensen die niet eens een klant relatie hebben met PostNL bij de zending waarover ze klagen en dus over de verkeerde partij klagen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als je niet voor 100% kunt vertrouwen op het correct uitvoeren van een dienst, zoals postbezorging, waarom betaal je er dan voor? Dan zou je naar een omgekeerd systeem toe moeten. De leverancier van de dienst wordt dan pas betaald als de postzending correct is aangekomen. Een dergelijk systeemzie ik nog niet ingevoerd worden.

Nienkie07
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2016 13:18

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door Nienkie07 »

Hartelijk dank voor uw reacties. Ik heb echter nog geen idee hoe mijn pakje alsnog van Wales naar Leicester komt. Het zit er niet in dat PostNL zijn verantwoordelijkheid neemt en dat steekt!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door renewouters »

BreejKC schreef:Helaas heeft u zaken gedaan met één van de meest onbetrouwbare bedrijven die Nederland kent. Verantwoordelijkheid nemen voor gemaakte fouten, dát weten ze niet wat het is. Uw geld is binnen en verder zoekt u het maar lekker uit. Op één of andere manier wordt die onbetrouwbare organisatie v.w.b. de correcte uitvoering van hun taken nog beschermd ook door een wet die alleen het grootkapitaal beschermd en de gewone man in de kou laat staan. Voor u vrees ik dus het ergste en dat u gewoon bakzeil zult halen. Helaas is er ook geen overheid die dit toch wat vreemde bedrijf op hun infantiele handelen durft aan te spreken.

Gelukkig heeft u één en ander redelijk goed gedocumenteerd. Wellicht dat u uw klacht nog neer kunt leggen bij de Geschillencommissie Post. Maar ik geef u weinig kans. Soms lijkt het erop dat Geschillencommissies in het belang van slecht functionerende bedrijven zijn opgericht en de consument in vele gevallen ook daar het nakijken heeft. Evenzo geldt dit voor de Geschillencommissie Post die al hun uitspraken relateert aan de Postwet, die voor de argeloze consument van geen kanten deugd.

Moraal van het verhaal. Iedereen die dit leest, doe als het even kan, geen zaken meer met Post.nl. Als dit zou lukken, met het toenemende pakjes aanvod, dan gaat Post.nl ten onder aan haar zelf gecreeerde succes. Helaas, ik denk dat ik met deze oproep een roepende in de woestijn ben en voorlopig zal blijven ok.
Misschien moet je bovenstaande tekst aanpassen. De eerste zin is al direct een kandidaat voor een aanklacht tegen jou wegens smaad. Ook de oproep om een bedrijf kapot te maken zou weleens gevolgen kunnen hebben.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Alle pakjes die ik stuur of ontvang en bezorgd worden door Post, of andere bedrijven komen ongeschonden en tijdig aan. Als ik dit zo lees, schijnt dat een uitzondering te zijn. En daar geloof ik dus niets van.

Erthanax
Berichten: 10058
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door Erthanax »

renewouters schreef:(...) De eerste zin is al direct een kandidaat voor een aanklacht tegen jou wegens smaad. Ook de oproep om een bedrijf kapot te maken zou weleens gevolgen kunnen hebben.
U mag van mij iemand er best op wijzen dat hij/zij wat krasse formuleringen gebruikt, maar een aanklacht wegens smaad? Lijkt u dat ook niet wat overdreven? Kent u daar veel voorbeelden van? Ik heb niet de indruk dat er veel processen over worden gevoerd, zeker niet naar aanleiding van een opmerking op een forum.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL bezorgd via Yodel pakje verkeerd & doet niets

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klopt. Dit soort slaapverwekkende (geeuw) waarschuwingen komen vaker voor op dit forum.

Arnoud Engelfriet legt nog eens fijntjes uit hoe de vork in de juridische steel zit:
https://blog.iusmentis.com/2009/09/15/t ... e-schonen/

Gesloten