Oh hier, we zijn al weer op het punt aanbeland dat iedereen op het forum werkzaam is voor het bedrijf genoemd in het topic........raonic schreef:Fout!Webber schreef:Gratis geld?stofzuigertje schreef:Elke lening met een hogere rente dan 14% is niet geldig en daarom heb ik €0,00 overgemaakt om deze af te lossen.
Na meer als 6 maanden bij deze en nog 3 andere die hetzelfde doen wacht ik nog steeds op de deurwaarder.
De incasso geweigerd en hoor ook niets meer, ik eis het bewijs dat ze geheel volgens de regels een contract hebben gesloten volgens de Nederlandse wetgeving.
Ik zie deze leningen als gratis geld en met zoveel klanten kan de rechtbank als ze daar al ooit naar toe zouden gaan zeker niet aan.
Ik en vele vrienden hebben daarom geld geleend bij dit soort bedrijven.
Allen wachten op een uitnodiging van de Deurwaarder die ze wel beloven maar nog nergens ontvangen is.
Gewoon incasso negeren en gewoon bewijs vragen van een geldige overeenkomst die aan de Nederlandse wet voldoet.
14% per jaar mag , 14% per maand niet!
Dus je leent geld en je betaalt bewust niet terug..
Ik denk niet dat je ermee weg komt.
Ben er zelf van overtuigd dat Ferratum wel tot dagvaarding overgaat.
Kan me niet voorstellen dat ze de openstaande leningen bij klanten met een slechte betaal moraal niet gaan terugvorderen.
Let wel, ik heb het niet over garantkosten...daar staat Ferratum niet sterk in met een eventuele rechtszaak.
Maar als Ferratum het geleende bedrag wil terugvorderen via een rechtszaak ..ik zie niet in waarom een rechter daar niet in mee zal gaan.
De kosten worden overigens er niet minder om...want je zal bij verlies van de rechtszaak ook de volledige proceskosten moeten ophoesten.
Gratis geld bestaat niet,denk dat je daar op een gegeven moment wel achter komt als er een brief van een gerechtsdeurwaarder op je deurmat ligt...
ten eerste bekruipt me het gevoel dat je wel eens van trust and law kan zijn angst inboezemen.
overigens is dat buro zo amateuristisch dat ze incassokosten rekenen over een lening ik heb ze er op gewezen dat het niet mag , en vergeten ze nog een heel belangrijk punt te doen wat bij de rechter zwaar meegewogen gaat worden maar dat verklap ik hier niet.
Je moet wel van trust of ferratum zijn.
want overtuigd zijn dat ferratum gaat dagvaarden met een extreem zwakke positie dat ze zowieso voor de helft van de processkosten opdraaien.
plus dat ze in al de jaren dat ze actief zijn nooit jemand voor de rechter gesleept hebben toont wel aan dat ze er niet echt bereidheid voor hebben.
vanwege angst voor een ontmaskering van hun illegale praktijken.
die deurwaarder komt niet zou hij wel komen ik acht de kans dat je de staatsloterij wint groter!
Dan kan je alsnog een rechtszaak voorkomen indien je dat wenst door alleen de hoofdsom te betalen.
Ferratum eist hoofdsom plus de garantkosten.
Als ze naar de rechtbank willen voor alleen de hoofdsom zullen ze eerst de debiteur nog een kans moeten geven alleen de hoofdsom te betalen.
overigens is Ferratum nog nooit naar de rechtbank gegaan dus waarom zouden ze dat nu wel doen?
ze zijn als de dood dat mensen de garantstelkosten straks kunnen terugeisen.
bij een rechtszaak word Ferratum sowieso voor de helft van de kosten veroordeeld want de garantkosten zijn onwettig en als ze pech hebben en de rechter gaat ook nog akkoord met het verekenen van eerder teveel betaalde garantkosten dan worden ze veroordeeld voor de totale kosten.
kortom die gaan niet dagvaarder en nemen het verlies voor lief immers 3 betalende leners en ze kunnen weer een onbetaalde lening wegstrepen ze maken echt wel winst hoor.
Door zulke beschuldigingen te maken kun je toch geen discussie voeren en diskwalificeer je jezelf eigenlijk direct naar mijn mening.
Mijn mening in deze naar iedere lener:
Verklaar je lening(en) nietig zodat je geen garantkosten hoeft te betalen, maar wees wel een spreekwoordelijke vent en betaal gewoon netjes de leen som terug betaald is terug en beschouw de zaak als afgedaan.