LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld terug geven aan werkgever?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nikkee
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2004 16:13

Geld terug geven aan werkgever?

Ongelezen bericht door Nikkee »

Hallo,

In november kreeg ik een brief van mijn werk waarin stond dat ze mij teveel reisgeld hadden toegekent. Dus ik kreeg het verzoek om het geld terug te storten, € 32,52.
Ik begreep eerst niet waar ze het bedrag vandaan haalde en heb ze dus geschreven. Uiteindelijk is het mij wel duidelijk, op mijn salarisstrookjes staat dat ik 2 keer per maand reisvergoeding kreeg, 2 keer het zelfde bedrag.
Nou is mijn vraag, kan mijn werkgever mij zomaar sommeren om dat geld terug te storten? Ze kunnen het niet inhouden van mijn salaris, omdat ik als flexer werk en ik ben sinds september niet meer opgeroepen om te komen werken.
Weet iemand of ik het geld echt terug moet storten?

Gast

Re: Geld terug geven aan werkgever?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk het wel als ik het zo bekijk. In feite hebben ze je iets betaald waar je geen recht op hebt, alhoewel het waarschijnlijk een fout is van je werkgever.

Maar ik denk wel dat je het bedrag terug moet betalen, omdat je er in principe geen recht op hebt. Maar ik ben een leek dus ik kan er ook naast zitten.

Gast

Re: Geld terug geven aan werkgever?

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben ook een leek, maar is het niet een beetje ''de eer aan jezelf houden''?

voor 32,52 ing ik niet moeilijk doen

Gast

Re: Geld terug geven aan werkgever?

Ongelezen bericht door Gast »

Ze hebben het volkomen recht om dit terug te vorderen. Als je dit niet doet dan kunnen zij de kosten voor een evt deurwaarder etc ook op u verhalen.

Gast

Re: Geld terug geven aan werkgever?

Ongelezen bericht door Gast »

Dit noemen ze een onverschuldigde betaling.

Zonder gezeur terugbetalen.
Maak je een goede beurt en heb je kans daar in de toekomst nog eens als flexwerker aan de bak te komen. Anders kan je het schudden, en wie weet over welke relaties die ex-werkgeefster nog meer beschikt, inclusief het uitzendbureau via welke je daar werkte..

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Geld terug geven aan werkgever?

Ongelezen bericht door inxsnl »

32.52


Waar gaat dit over?

Gast

Re: Geld terug geven aan werkgever?

Ongelezen bericht door Gast »

terug betalen? de werknemer verdiend al zo weinig via een uitzendburo.
triestige tijden met de werkgevers zijn het, weinig betalen en dan ook nogeens vorderen, j-e-z-u-s wat een maatschappij is dit, om kotsmisselijk van te worden.
trosradarmoderator, donderstraal op met je achterlijke verbasteringen, wat zijn jullie eigenlijk voor een stelletje schertsfiguren.

Gast

Re: Geld terug geven aan werkgever?

Ongelezen bericht door Gast »

die reactie spreekt al voor zich.
iemand die totaal geen waarden of normen kent.
als jezelf iemand teveel betaald wil je het toch ook terug ontvangen.
je verdient het in principe niet, dus je hoort gewoon terug te betalen.

Gesloten