Kuchenwelt levert halve keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T »

Kleine update! Ondanks deze online discussie, heeft de eigenaar van kuchenwelt nu (na maanden stilte) het lef om te dreigen met incassokosten als we niet voor 13 augustus betalen... ik moet er nu gewoon maar om lachen. Dit is toch te triest voor woorden?

We hebben op eigen kosten de keuken laten afmaken, voor zover dat ging. Daarnaast hebben ze nog steeds geen juiste totaalfactuur gestuurd, dus kunnen we het niet eens uit ons (bijna gesloten) bouwdepot halen. Dus zelfs als we zouden WILLEN betalen, is het onmogelijk.

Ik vrees dat we ze voor de rechter gaan tegenkomen! Hopelijk mag ik het opgenomen gesprek bij ons thuis dan laten horen. Zou nog entertainment waarde hebben ook....

Erthanax
Berichten: 10243
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dreigen met incassokosten betekent waarschijnlijk dat hij een incassobureau gaat inschakelen. Dat mag hij doen natuurlijk, maar een incassobureau mag niet veel meer doen dan formele aanmaningen sturen. Als u niet betaalt, moeten ze u dagvaarden. Bij de rechter kunt u dan uw verhaal doen. Als u uw bezwaren en klachten goed gedocumenteerd hebt, zou ik me geen zorgen maken.

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T »

Erthanax schreef:Dreigen met incassokosten betekent waarschijnlijk dat hij een incassobureau gaat inschakelen. Dat mag hij doen natuurlijk, maar een incassobureau mag niet veel meer doen dan formele aanmaningen sturen. Als u niet betaalt, moeten ze u dagvaarden. Bij de rechter kunt u dan uw verhaal doen. Als u uw bezwaren en klachten goed gedocumenteerd hebt, zou ik me geen zorgen maken.

Alles is goed gedocumenteerd, en zorgen maak ik me dan ook niet echt. We hebben zelfs alles aan verschillende partijen voorgelegd, en zonder uitzondering is iedereen het erover eens dat we sterk staan.
Echter verbaast me de arrogantie en het gebrek aan zelfreflectie van deze eigenaar zo erg, dat ik het graag nog even wil delen hier! Ik wil iedereen dan ook ten zeerste afraden een keuken te kopen bij Kuchenwelt...

Erthanax
Berichten: 10243
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Erthanax »

O, die laatste boodschap is vrij duidelijk overgekomen, dunkt me.

stofzuigertje

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De U moet betalen brieven van incasso gewoon negeren.....

Ze hadden voldoende tijd en mogelijkheden voor oplossen en deze kosten zijn voor hun gezien de kans op verliezen rechtszaak.
En maakt U zich over mijn geen zorgen, in 2017 Uw advies reeds opgevolgd en 3x zeer tevreden 3 Ikea keukens betaald en opgehaald...

Ja 3x een perfecte keuken, en dat is omdat ik woonruimte verhuurde en geen wil standaard spaanplaat wil verplichten!
Als ze lastig worden, je mag ze een mail sturen met de link naar dit Topic en hun hun kant van het verhaal laten vertellen....

Ik verwacht dat vele mede forum leden dit erg leuk gaan vinden!
Vooral omdat Kuchenwelt blijkbaar is vergeten dat Google en dit forum zeer populair is onder misschien toekomstige klanten van hun!
En vooral niet boos worden als ze nu plotseling alles willen oplossen en goed maken!
Dat is mijn ervaring in andere zaken!.

stofzuigertje

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Eva T , of mag ik [persoonsnaam door moderator verwijderd] zeggen?

Na het nogmaals lezen , het ingehouden bedrag is onredelijk maar ik weet dat 1 los kastje duurder is als complete keuken.
Goed gedaan en gewoon dom dat ze zo lang werk hebben om een foutloos product op te leveren!
Er is nu voldoende financiële prikkel om het alsnog op te lossen.

En waarom na 7 reacties nu niets meer?
Een van mijn huidige huurders wilde absoluut geen Duitse keuken wegens ervaring.....
En laten ze nu net bij Hornbach een uitgezocht te hebben die in September geplaatst word!
Ze hadden het ooit over keuken wereld...en dat bleek......
Dus ook zij vertelden een verhaal wat meer overeenkomsten dan verschillen had.
Ook zij moeten nog veel betalen voor de nooit foutloos opgeleverde in Enschede!

Ik vergelijk deze Echte Duitse leverancier het liefste met Opel, een echt Duitse auto maar de Poolse fabriek en de Karl uit Korea......
Ik ben bij Kuchenweldt geweest en Ikea & Hornbach zelf plaatsen is beslist gelijkwaardig is mijn mening en die blijft hier nog jaren via Google te vinden!
Zelfs de bestelde Cappuccino werd gewone koffie die niet bepaald bijzonder was dus mijn halen ze als klant op die manier zeker niet binnen!
Ik heb de prijs niet gehoord maar had vermoedens dat het niet mijn winkel is.

Wacht rustig de rechtszaak af gezien de foto's en de wel beloofde en niet geleverde service!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door renewouters »

crazyme schreef:
Lady1234 schreef:Ik begrijp nooit waarom klanten akkoord gaan met volledige betaling voordat de klus netjes en tot tevredenheid ia afgewerkt. Een bedrijf loopt echt wel harder als zij nog een flink bedrag tegoed hebben.
Dat heet vertrouwen.
En harder lopen ? Ga jij harder voor je baas werken wanneer je baas nog geld van de klant krijgt ?
Uh ja. Dat lijkt me n iet meer dan logisch. Als een klant nog niet alles betaald heeft is kennelijk nog niet alles naar wens en dan ga je zorgen dat de klant wel blij is en de rekening betaald. Als jij dat niet doet ben je net zo erg als de medewerkers van bedrijven waar op dit forum zo over geklaagd wordt. De klant betaalt nog altijd je salaris en als je dat niet beseft ben je gewoon niet geschikt voor je werk.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb altijd hard gewerkt voor mijn baas en wij stuurden de facturen nadat het werk gereed was. Niet dat dat het verkopen en plaatsen van keukens betrof.

En dat heeft niets met vertrouwen te maken.

stofzuigertje

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Lady 1234,

Lees alle 7 reacties van Kuchen Welt eens door en je ziet een hier online bevestiging van niet perfect geleverde...
Dat hij het achtergehouden bedrag onredelijk hoog vond...

Hij kan veel adverteren maar als je voor 8 vestigingen een via Google te vinden Radar topic kreeg is dat nutteloos.
Alleen openlijk excuus is nog mogelijk en perfect en foutloos oplossen.

En een van mijn huurders was ooit... maar dat laat ik lekker zitten omdat dat te lang terug is.... en na ruim 2 jaren toch is opgelost....
Eva T is mede dankzij de antwoorden van deze firma die nu nog meer kosten maakte met incasso zonder naar hun eigen foute te kijken....

Er zijn vele gesneuveld door dit soort forums en ik hoop dat hij het nog gaat herstellen!
Ik was niet tevreden over hun koffie en ben weggelopen!

Dit is dus hun laatste kans op overleven want online word in de toekomst nog belangrijker!
Net als jou werk, pas 100% betaling eisen na foutloze oplevering en als fout gaat dat niet meer dan half jaar laten lopen!
Het is bij Eva niet GEREED!

KuchenWelt
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2018 19:54

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door KuchenWelt »

Geachte lezer,

Uiteraard lossen wij op, uiteraard willen wij de service verlenen. Maar er zal ook betaald moeten worden. Deze klant heeft nog niet volledig betaald en verzint telkens andere excuses. Dan is de factuur weer niet goed, dan 1000,00 teveel. Dan zus dan zo.

Ik wil wel voorstellen, wij doen de service. Klant legt het geld op de tafel neer en we nemen afscheid van elkaar. Het zijn niet noemenswaardige dingen meer. Maar zoals al eerder gemeld, het gaat hem niet alleen meer om de keuken, maar is het geld van hoog belang.

Wanneer de klant met mij akkoord gaat, zullen wij dit binnen 10 werkdagen oplossen.

Daarbij is dit de mail die wij gestuurd hebben:
"Volgens de administratie heeft u nog steeds het laatste gedeelte van uw keuken niet betaald.

Ik verzoek u dit voor maandag 13 augustus op onze rekening te hebben bijgeschreven, daarna geven wij de vordering uit handen aan een incasso buro. De bijkomende kosten zullen dan voor uw rekening zijn. "

Bij mijn weten, is dit een hele normale mail.

Klant wil het gewoon graag via internet uitvechten en wil ons daarmee zwart maken. Is een keuze

Natuurlijk blijf ik toegeven dat er fouten gemaakt worden, natuurlijk zijn wij niet perfect. Maar hoe vaak worden die gebruikt om geld achter te houden? dat is gewoon niet goed.

Doordat er meer tegen mij verteld is dan ik hier ooit zal schrijven/mededelen, kan ik u wel vertellen dat ik de indruk heb dat het goed uitkomt dat er nog een kleine service gedaan moet worden

Ronald

werkbladenspecialist
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door werkbladenspecialist »

Als je geld achterhoudt moet dit proportioneel zijn. Dus als er nog voor € 50 af te werken is mag je geen € 1000,= achterhouden, voor een rechter gaat de klant in dat geval nat (= betalen + kosten)

Erthanax
Berichten: 10243
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik de foto's eerder in dit topic zie, is het wel voor meer dan 50 euro werk.
Advies voor Küchenwelt: snel alles herstellen/in orde maken, dan krijgt u de laatste termijn snel betaald.

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T »

KuchenWelt schreef:Geachte lezer,

Uiteraard lossen wij op, uiteraard willen wij de service verlenen. Maar er zal ook betaald moeten worden. Deze klant heeft nog niet volledig betaald en verzint telkens andere excuses. Dan is de factuur weer niet goed, dan 1000,00 teveel. Dan zus dan zo.

Ik wil wel voorstellen, wij doen de service. Klant legt het geld op de tafel neer en we nemen afscheid van elkaar. Het zijn niet noemenswaardige dingen meer. Maar zoals al eerder gemeld, het gaat hem niet alleen meer om de keuken, maar is het geld van hoog belang.

Wanneer de klant met mij akkoord gaat, zullen wij dit binnen 10 werkdagen oplossen.

Daarbij is dit de mail die wij gestuurd hebben:
"Volgens de administratie heeft u nog steeds het laatste gedeelte van uw keuken niet betaald.

Ik verzoek u dit voor maandag 13 augustus op onze rekening te hebben bijgeschreven, daarna geven wij de vordering uit handen aan een incasso buro. De bijkomende kosten zullen dan voor uw rekening zijn. "

Bij mijn weten, is dit een hele normale mail.

Klant wil het gewoon graag via internet uitvechten en wil ons daarmee zwart maken. Is een keuze

Natuurlijk blijf ik toegeven dat er fouten gemaakt worden, natuurlijk zijn wij niet perfect. Maar hoe vaak worden die gebruikt om geld achter te houden? dat is gewoon niet goed.

Doordat er meer tegen mij verteld is dan ik hier ooit zal schrijven/mededelen, kan ik u wel vertellen dat ik de indruk heb dat het goed uitkomt dat er nog een kleine service gedaan moet worden

Ronald
Voordat dit onderwerp online stond, reageerden jullie NERGENS op. Dus de intentie om iets op te lossen is er nooit geweest. Jullie willen alleen geld zien, en dan kunnen wij fluiten naar de rest van de keuken!

Het is ook geen KLEINE service. Zie foto’s. En dit “komt ons helemaal niet goed uit”, dit heeft ons ontzettend veel onnodige energie en waardevolle tijd gekost. Ons hele huis werd verbouwd en we hadden destijds een 2 maanden oude baby, denk je nou echt dat wij op dit gezeik zitten te wachten?

Het gaat vanaf het begin bij JULLIE fout. Dat schaadt vertrouwen en als het vertrouwen er niet is gaan we uiteraard niet betalen tot iets is opgelost. De wet schrijft daarnaast gewoon voor dat je niet meer dan de helft als aanbetaling mag eisen. (Zie https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... er-vragen/) Wij hebben al lang veel meer dan de helft betaald. Jullie verplichting is nu het afmaken van de keuken, dáárna zijn wij pas verplicht de rest te betalen.

En vanzelfsprekend is er (na het oplossen van het probleem) een factuur nodig met het JUISTE bedrag. We gaan toch geen €1000 teveel betalen als er iets anders (contractueel!) is afgesproken?? Jullie denken zeker dat we gek zijn. Trappen andere mensen/klanten wel in deze trucjes? Ongelofelijk.... Be warned!

[Tekst verwijderd door de Moderator] Ik zie jullie voor de rechter! Heb er alle vertrouwen in dat deze jullie een lesje zal leren. Uiteraard zal ik de uitkomst van de zaak ook hier weer vermelden. Dit forum begon ik uit wanhoop omdat jullie nergens op reageerde, maar dit is nu inderdaad een forum geworden om heel Nederland te laten zien hoe slecht jullie omgaan met klanten.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 aug 2018 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigen

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door grun »

Eva_T schreef:En vanzelfsprekend is er (na het oplossen van het probleem) een factuur nodig met het JUISTE bedrag. We gaan toch geen €1000 teveel betalen als er iets anders (contractueel!) is afgesproken??
Het komt me voor het betwiste bedrag juist (onderdeel van) het probleem is. De leverancier gaat waarschijnlijk niet eerst alles pico bello opleveren en daarna nog eens een keer onderhandelen over de juiste prijs.

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T »

grun schreef:
Eva_T schreef:En vanzelfsprekend is er (na het oplossen van het probleem) een factuur nodig met het JUISTE bedrag. We gaan toch geen €1000 teveel betalen als er iets anders (contractueel!) is afgesproken??
Het komt me voor het betwiste bedrag juist (onderdeel van) het probleem is. De leverancier gaat waarschijnlijk niet eerst alles pico bello opleveren en daarna nog eens een keer onderhandelen over de juiste prijs.
Er valt ook niet te onderhandelen. De prijs ligt vast in het koopcontract. Meer dan dat gaan wij niet betalen. Wij wilden gewoon de keuken afgewerkt hebben zouden daarna de contractueel afgesproken prijs betalen.

Inmiddels is er overigens sprake van onkosten (we hebben het extern laten maken voor zover mogelijk). Kuchenwelt is te laat met een oplossing, dus gaan we helemaal niets meer betalen tot de rechter anders oordeelt.

FamEskin
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2018 21:43

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door FamEskin »

Dit bericht is voor Eva_T, alle andere gedupeerden en aanstaande kopers bij dit bedrijf.
Hieronder vindt u in een review onze ervaring met dit bedrijf (hebben deze al bij qasa geplaatst).

Dit is onze eerste review.
Heel lang gewacht met een review plaatsen, omdat ik Kuchenwelt de kans wou geven zaken recht te zetten.
Sedert vorig jaar November 2017 zijn we al in de weer met Kuchenwelt. Nu op moment van schrijven, 27-07-2018, zitten wij nog steeds met een ondeugdelijk product, danwel een onvolledige keuken. Zitten nu met dozen en spullen in onze bijkeuken (extra vervelend met een kind van bijna 2).

Waar moeten wij beginnen, want het is ondertussen een soap-serie geworden.

Tot het eerste contract dat wij tekenden was er geen vuiltje aan de lucht en alles ging goed. Totdat we een belletje kregen dat onze keuken, zoals verkocht niet mogelijk was.

We moesten van de styliste naar de showroom om een andere greep te kiezen. Naar Heerhugowaard gegaan (vrije dag opgenomen) en men wist hier niets van en kon ons niet helpen.

Daarna een andere styliste gekregen die ons erg goed had geholpen met de indeling van de keuken en voor de rest ook gewoon aardig was. ECHTER is er A verkocht en B opgeschreven in het contract.

Wij vonden het erg moeilijk om goed tussen de regels in te lezen wat er daadwerkelijk verkocht werd. Immers ga je er van uit dat men op contract zet wat afgesproken is. Het ergste vonden wij dat we nu frontjes hebben die goedkoop zijn, terwijl met stip op 1 voor ons de frontjes met meerdere laklagen het belangrijkste was. Dat was in het eerste contract ook duidelijk te zien. Wij hadden juist voor de greep gekozen die we nu hebben om juist die meerdere laklagen te hebben. Tja we hebben er voor getekend, maar voelen ons erg genaaid. Goedkope frontjes hebben nu al schade (opbolling aan de zijkanten).

Vervolgens kwam er alleen maar meer ellende. Keukenapparatuur wat geleverd werd, maar niet betaald was door Kuchenwelt (vrije dag weg). Levering keukenmaterialen die niet kloppen en onvolledig zijn (vrije dag weg).
Monteur die in zijn eentje komt (waarbij vader 2 dagen heeft moeten helpen).

We hebben elke keer met pijn en moeite antwoord weten te krijgen wat men aan de opgelopen situatie ging doen Mails reageren ze nauwelijks op. En als ze reageren is het half. Telefoneren kan je wel doen, maar elke keer is er wel weer wat.

De keuken zou zogezegd eind Maart klaar zijn. We zitten nu tegen Augustus aan. En nog is niet alles geleverd. De monteur (Ruud) wil niet eens meer langskomen, omdat niet alles geleverd is en hij weer een gratis klus moet uitvoeren.

En nu is de serviceafdeling op vakantie. Logistiek kan er niets mee. Bijkeuken vol met dozen. Keuken waarbij de randen niet dicht zijn (want er zijn geen smetplinten). Gevaar op vochtschade, waardoor we het eigenlijk niet kunnen gebruiken.

Wij zijn helemaal klaar met Kuchenwelt en willen dat alles opgehaald wordt en we het bedrag inc montage terugkrijgen. + compensatie voor opgenomen vrije dagen.

Wil nog wel aangeven dat we het echt jammer vinden voor Ilona (van de servicedesk), want die doet echt haar best.

Groeten,

Fam Eskin

FamEskin
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2018 21:43

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door FamEskin »

Dit is onze tweede review die we wilden plaatsen, maar niet mogelijk, slechts 1 review per klant mogelijk.
Het verbaast mij dat Ronald hier wel reageert, maar niet op mijn mails.
Na mijn review die hier geplaatst is hebben we contact opgenomen en een afspraak gemaakt voor 15-08-2018. Ronald is gekomen en heeft toen alle gebreken opgeschreven. Hierbij ook nogmaals de smetplint maten opgemeten en zelfs een vensterbank cadeau gedaan. Wij vonden het netjes dat Ronald langs was gekomen en dat er ook nog extra's werden gegeven als blijk van waardering voor klant. Hadden goede hoop dat nu ook de communicatie weer goed zou zijn (met nieuw systeem).

Begon al dat we hadden afgesproken dat er een mail gestuurd zou worden op uiterlijk 17-08-2018 met hetgeen we hadden gesproken. Geen mail gekregen.

Op 21-08-2018. mail gestuurd waar die mail blijft. Ronald reageerde de volgende dag dat hij dit direct zou gaan navragen. Vervolgens een mail op 24-08-2018 dat hij de opgeschreven gegevens kwijt is geraakt en of ik een kopie had. Een kopie van wat dan? Natuurlijk heb ik die niet. Maar goed wij verwachtten natuurlijk dat men zo snel mogelijk iemand zou langs sturen om dan alles op te meten. Op 27-08 aangegeven dat ik niets heb gekregen. En of dit nu weer vertraging zou opleveren. NIETS OVER GEHOORD TOT OP HEDEN.

Op 30-08-2018 weer een mail verstuurd dat we helemaal niets hebben vernomen.

Van de vele items die geleverd / vervangen moesten worden hebben we 1 mail gekregen op 27-08-2018 over 2 frontjes die vervangen moeten worden. Maar over de rest geen mail of communicatie. Lees ook eens het tekstje zelf Kucnewelt wat er in je mail staat:" Uw serviceverzoek is in behandeling genomen op 27 augustus 2018, waarna de melding isdoorgegeven aan de betreffende leverancier(s). Wij zullen zo spoedig mogelijk telefonisch contactmet u opnemen om uw klacht af te handelen" . WAAR BLIJFT DAT CONTACT DAN?



Op 3 septemberhebben we met Kuchenwelt gebeld. Werd toch al 2 weken dat we niets hebben gehoord. Niet eens een mail dat men nog niets weet. Zelfs dat zou gewaardeerd worden. Tot onze verbazing zei men bij de service dat er WEL maten stonden in het systeem. Maar Ronald zei van niet? Wat is nu de waarheid? Men zou contact opnemen met Ronald EN ons een mail sturen op DEZELFDE dag voor bevestiging van gesprek en afspraken. U raadt het al WEER NIETS gekregen.

Vervolgens hebben we mails verstuurd op 05-09-2018 en op 08-09-2018 gestuurd. We horen HELEMAAL NIETS.

Worden wij gewoon bedonderd nu? Graag zou ik mede gedupeerden willen vragen contact met mij op te nemen op [email protected] om samen op te trekken.

Ik ben zeer redelijk geweest tot nu toe. Wij zitten al heel erg lang met een onvoltooide keuken wat geen zicht is om te zien. En met allemaal materiaal in onze bijkeuken, waardoor we hele tijd langs allemaal dozen en bladen moeten lopen.

B. Eskin

Het is een lang verhaal, maar neem AUB de tijd om het te lezen en ga niet in zee met dit bedrijf!

En oja Ronald, we hadden je bij het huisbezoek beloofd pas weer een slechte review te plaatsen als je de fout niet op tijd zou herstellen. Anders zouden we onze review herstellen en wel een positieve plaatsen. Zoveel kansen heb je gehad, ronduit schandalig.

FamEskin
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2018 21:43

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door FamEskin »

Ik bedoelde trouwens dat we een review hebben geplaatst bij www.keukenbrochuresaanvragen.nl en niet bij qasa

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T »

Pffff... komt me bekend voor allemaal! Vooralsnog geen reactie van Kuchenwelt. We wachten af. Ik ga je mailen.

Plaats reactie