LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com komt belofte installatie niet na
Bol.com komt belofte installatie niet na
Bij het plaatsen van een bestelling (minivriezertje) stond er overduidelijk aangegeven dat het produkt geleverd, uitgepakt en geplaatst zou worden. Verpakkingsmateriaal zou weer meegenomen worden. In de praktijk echter, was het afleveren aan de deur. Heb meteen gebeld en er werd verteld dat het een fout op de website was en ik zou een kortingsbon van € 5 kunnen ontvangen. Was het er niet mee eens en zei dat ze zich aan de vermelde informatie moesten houden. Maar nee, dat ging helaas niet omdat het een foutje was en ik kon kiezen uit de tegoedbon of geen tegoedbon. Was de eerste en tevens de laatste keer dat ik bij Bol.com iets besteld heb. Iemand nog dergelijke ervaringen met Bol.com?
-
- Berichten: 12718
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
Wat hebben ervaringen van anderen met die van u te maken? Waar mensen werken worden wel eens fouten gemaakt. Gelukkig hoeft u bij een minivriezertje alleen de stekker in het stopcontact te doen en klaar. Het oud papier wordt regelmatig opgehaald. Voor al dat werk wordt u gecompenseerd met een tegoedbon. Mooi toch?
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
Mijn inziens heeft u recht op een deel van uw geld terug en dan meer dan € 5,-.
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
Wat zou je dan wel een redelijke vergoeding voor het uit de doos pakken, die weggooien en de stekker in het stopcontact steken vinden, TS?
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
Welk deel van de aankoopprijs mag geacht worden te gaan naar de werkzaamheden?
Wat kost het om iemand in te huren om de koelkast te plaatsen?
Wat kost het om iemand in te huren om de koelkast te plaatsen?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 09 aug 2018 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
100 € terug vragen?
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
Dat hangt ervan af. Als de prijs gelijk is aan de prijs bij andere winkels die niet aansluiten, zou ik zeggen dat dat eerder een service is dan een wezenlijk deel van de koopovereenkomst. Alleen als je duidelijk extra betaalt voor het aansluiten, zou dat bedrag voor vergoeding in aanmerking komen.alfatrion schreef:Welk deel van de aankoopprijs mag geacht worden te gaan naar de werkzaamheden?
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
De aansluitdienst vertegenwoordigd voor de consument een zekere waarde. Wanneer andere winkels dit product voor dezelfde prijs aanbieden, maar zonder de afspraak om deze te plaatsten, dan geeft dat Bol.com een concurrerend voordeel. De consument, die een bestelling plaatst bij Bol.com, doet dit mede vanwege dit concurrerend voordeel. Een minivriezer is namelijk zwaar en dan is prettig als een paar sterke mannen die op zijn plaats zetten.
Ik zie niet in waarom de verkoper een bedrag zou moeten terugbetalen, indien hij de prijs heeft gespecificeerd, maar mogen houden, indien hij er een all-in prijs van heeft gemaakt. Partijen hebben de contractuele vrijheid om zelf afspraken te maken. Wanneer een van die partijen een deel van de overeenkomst niet nakomt, dan heeft dat gevolgen, ook als andere winkels andere afspraken hadden gemaakt en ook als de prijs niet gespecificeerd is.
Ik zie niet in waarom de verkoper een bedrag zou moeten terugbetalen, indien hij de prijs heeft gespecificeerd, maar mogen houden, indien hij er een all-in prijs van heeft gemaakt. Partijen hebben de contractuele vrijheid om zelf afspraken te maken. Wanneer een van die partijen een deel van de overeenkomst niet nakomt, dan heeft dat gevolgen, ook als andere winkels andere afspraken hadden gemaakt en ook als de prijs niet gespecificeerd is.
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
Er staat bij Bol, als je dat extra aanklikt, dat het apparaat op de juiste plek gezet wordt en waterpas gesteld, ook uitgepakt. Maar niet dat de verpakking meegenomen wordt.
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
https://www.bol.com/nl/l/mini-vriezers/N/31634/ Dat staat alleen bij koelkasten, vriezers enz. niet bij die mini dingen.Lady1234 schreef:Er staat bij Bol, als je dat extra aanklikt, dat het apparaat op de juiste plek gezet wordt en waterpas gesteld, ook uitgepakt. Maar niet dat de verpakking meegenomen wordt.
Daar staat:
Kies zelf je bezorgdag (maandag t/m zaterdag)
Gratis bezorgd en aangesloten
We nemen je oude apparaat gratis mee
30 dagen bedenktijd en gratis retourneren
Dag en nacht klantenservice
Dus inderdaad aangesloten, maar hoe moeilijk kan het zijn om even de stekker in het stopcontact te doen?
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
Is er hierbij verschil tussen (1) het maken van een all-in prijs: je betaalt deze prijs en dit krijg je ervoor (apparaat, installatie etc.) en (2) het aanbieden van het apparaat voor een bepaalde prijs, waarbij de mededeling wordt gedaan dat de installatie gratis is?alfatrion schreef:...
Ik zie niet in waarom de verkoper een bedrag zou moeten terugbetalen, indien hij de prijs heeft gespecificeerd, maar mogen houden, indien hij er een all-in prijs van heeft gemaakt. Partijen hebben de contractuele vrijheid om zelf afspraken te maken. Wanneer een van die partijen een deel van de overeenkomst niet nakomt, dan heeft dat gevolgen, ook als andere winkels andere afspraken hadden gemaakt en ook als de prijs niet gespecificeerd is.
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
Een minivriezer is namelijk zwaar en dan is prettig als een paar sterke mannen die op zijn plaats zetten.alfatrion schreef:Welk deel van de aankoopprijs mag geacht worden te gaan naar de werkzaamheden?
Wat kost het om iemand in te huren om de koelkast te plaatsen?
Gekeken bij Bol meeste minivriezers kosten rond de 160 euro en wegen 15 a 16 kg is makkelijk door 1 persoon te tillen toch? Daar heb je geen paar sterke mannen voor nodig.Aansluiten is na aantal uren wachten stekker erin en klaar.
groeten Henk
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
Ik heb er zelf samen met iemand eentje versleept. Het deed pijn aan mijn handen en er waren twee personen voor nodig.
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
De ene minivriezer is de andere niet. Voor een concreet beeld zou het handig zijn als TS merk- en type noemt.
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
Je hebt 2 man nodig om iets van 15 kilo te verslepen?
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
Je kan natuurlijk ellelange discussies voeren of het wel of niet eenvoudig is om het apparaat zelf te plaatsen, maar punt is en blijft dat er een overeenkomst wordt aangegaan waarbij de verkoper aangeeft het apparaat te installeren en de verpakking mee terug te nemen. Wanneer dat niet gebeurt houden ze zich niet aan de overeenkomst, dus moet daar mi "iets" tegenover staan. Als dit wordt geaccepteerd, waar ligt dan de grens waarbij je wel mag reclameren?
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
Dus dan laat je m weer ophalen en bestel je een vriezertje dat wel wordt geïnstalleerd. Of je accepteert de 5 euro die als vergoeding voor een apparaat verslepen van 15 kilo op zich niet eens zo gek is.. kost je hoeveel tijd? Minuutje, dus hoeveel is dan het uurloon?
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
De Hoge Raad is van mening dat er bij het bepalen van de prijs voor een los onderdeel niet gekeken moet worden naar de mededeling 'gratis', maar naar de financiële en bedrijfseconomische werkelijkheid en de verwachtingen die partijen over en weer van elkaar mogen hebben. Het Bol.com geld kost om iemand de vriezer te laten installeren, omdat zij haar medewerkers moet betalen en het installeren de medewerkers tijd kost.tttlocke schreef:Is er hierbij verschil tussen (1) het maken van een all-in prijs: je betaalt deze prijs en dit krijg je ervoor (apparaat, installatie etc.) en (2) het aanbieden van het apparaat voor een bepaalde prijs, waarbij de mededeling wordt gedaan dat de installatie gratis is?
HR, 13-06-2014, ECLI:NL:HR:2014:1385, r.o. 3.5.1 schreef:Voor een consument vertegenwoordigt een nieuwe mobiele telefoon in het algemeen, zowel in absolute zin als in verhouding tot de voor het gebruik van telecommunicatiediensten maandelijks te betalen kosten, een aanzienlijke waarde (in het onderhavige geval hadden de telefoons elk een verkoopwaarde van € 475,--).
Daarom moet worden aangenomen dat een consument doorgaans tot het afsluiten van een nieuw telefoonabonnement inclusief toestel (zoals hiervoor in 3.2 omschreven) overgaat mede met het oog op het in eigendom verkrijgen van een dergelijke mobiele telefoon. In het algemeen zal hij, gelet op de waarde van de telefoon, niet (mogen) verwachten dat hij deze daadwerkelijk geheel kosteloos verkrijgt, maar ermee rekening (moeten) houden dat in de overeengekomen maandelijkse betalingen een vergoeding voor de mobiele telefoon is verwerkt.
Omgekeerd geldt ook voor de aanbieder dat de door hem gemaakte inkoopkosten voor de mobiele telefoon in het algemeen geheel of voor een (aanzienlijk) gedeelte terugverdiend zullen (moeten) worden uit de door de consument te betalen maandelijkse abonnementskosten.
HR, 13-06-2014, ECLI:NL:HR:2014:1385, r.o. 3.5.2 schreef:Gelet op het voorgaande is het het meest in overeenstemming met de financiële en bedrijfseconomische werkelijkheid, de verwachtingen die partijen mogen hebben en de consumentenbeschermende strekking van de hiervoor bedoelde wettelijke regelingen, om tot uitgangspunt te nemen dat de overeengekomen, door de consument te betalen maandbedragen niet alleen betrekking hebben op de vergoeding voor de door deze af te nemen telecommunicatiediensten, maar mede strekken tot afbetaling van een koopprijs voor de mobiele telefoon. Dat brengt mee dat een telefoonabonnement inclusief toestel, zoals hiervoor in 3.2 omschreven, ter zake van de mobiele telefoon in beginsel is aan te merken als een koop op afbetaling, en tevens als een krediettransactie dan wel kredietovereenkomst.
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
Dit staat er bij mini vriezers bij Bol.ZeerPrivé schreef:https://www.bol.com/nl/l/mini-vriezers/N/31634/ Dat staat alleen bij koelkasten, vriezers enz. niet bij die mini dingen.Lady1234 schreef:Er staat bij Bol, als je dat extra aanklikt, dat het apparaat op de juiste plek gezet wordt en waterpas gesteld, ook uitgepakt. Maar niet dat de verpakking meegenomen wordt.
Daar staat:
Kies zelf je bezorgdag (maandag t/m zaterdag)
Gratis bezorgd en aangesloten
We nemen je oude apparaat gratis mee
30 dagen bedenktijd en gratis retourneren
Dag en nacht klantenservice
Dus inderdaad aangesloten, maar hoe moeilijk kan het zijn om even de stekker in het stopcontact te doen?
Gratis In winkelwagentjeVerwijderen
We plaatsen het apparaat op de gewenste plek in huis en verwijderen de verpakking.
We zetten het apparaat waterpas.
Re: Bol.com komt belofte installatie niet na
Lady, jij drukt nu zowel voor- als na de tekst een keer op de quoteknop, waardoor je quotes niet goed gaan. Je moet één keer op de quote-knop drukken en dan de tekst tussen de twee quote-tags kopieren.Lady1234 schreef:Gratis In winkelwagentjeVerwijderen
We plaatsen het apparaat op de gewenste plek in huis en verwijderen de verpakking.
We zetten het apparaat waterpas.