LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Norton Anti Virus/Norton internet security

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Criticus

Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door Criticus »

Bij mijn nieuwe laptop zat standaard 3 maanden Norton Internet Security met daarin o.a. antivirus en firewall. Behalve dat de standaard installatie nogal klungelig was gedaan, reageren ze niet op problemen:
nadat ik via hun site problemen heb gemeld, krijg na meer dan een week!! een automatisch antwoord met een niet werkende internetlink :evil: (melding: pagina onbereikbaar door dat er technische problemen mee zijn).

Mijn conclusie Norton heeft zijn zaken momenteel niet voor elkaar en verdient een koude douche.

Een kenner

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door Een kenner »

Hallo,

Wellicht heeft de winkelier waar de laptop vandaan komt de software niet goed geïnstalleerd, dit gebeurt helaas wel vaker.

Ik gebruik al jaren Norton Internet Security en anti virus en heb er nog nooit problemen mee ondervonden.

Sterker nog, het is momenteel het enige programma dat up to date is met zijn viruswaarschuwingen.

Mijn advies zou zijn;

Ga terug naar de winkel waar je laptop vandaan komt en laat er een nieuwe versie opzetten, vaak worden er namelijk oudere versie's gebruikt die al vaker op andere pc's of laptops zijn geïnstalleerd.

groet,

Dirk

Gast

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik denk dat het wel eens aan de installatie liggen! Gebruik
het nu al twee jaar had 2004 nu 2005 en vind er geen problemen
in. Bijna elke dag een virusupdate en ook het installeren gaf geen
zorg. Dus toch even terug om het juist te laten inst. Je hebt er
tenslotte voor betaald! Ook al zat het bin jou laptop.
:) jurrien

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door jurrien »

Sorry! vergeten in te loggen , maar bovenstaand bericht
is van mij . jurrien

Criticus

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door Criticus »

Het heeft even wat moeite gekost, maar Norton heeft 2 maanden goed gewerkt zonder problemen, en het is gewoon de nieuwste versie compleet met updates. (was af-fabriek geínstalleerd) Frappant is dat de problemen begonnen op het moment dat de herinneringen voor vernieuwen abonnement begonnen (1 maand voor einde looptijd) en dat zelfs het utomatisch generen van een antwoord op een mailtje meer dan een week kost, en gewoon een antwoord op je probleem niet komt.
Symantec was in het verleden eigenlijk altijd probleemloos en goed, maar volgens mij hebben ze nu echt een probleem.

Overigens ik ben inderdaad van plan om deze week de leverancier aan te spreken, en ook een berichtje naar de fabrikant van mijn laptop, zodat ie weet dat Symantec er momenteel een zooitje van maakt.

MR

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door MR »

Volgens mij hebben ze inderdaad op dit moment problemen met Norton bij Symantecs. Ook ik kan al meer dan een week mijn virusdefinities niet updaten omdat na zo'n update mijn Outlook weigert te verzenden en ontvangen. Schone installatie heeft niets geholpen en de e-mail helpdesk, die naar eigen opgave binnen 24 uur reageert, geeft ook al vanaf de 16de december geen antwoord.
Als je op de site gaat kijken staan er honderden via e-mail binnengekoemen klachten (met veelal dezelfde onderwerpen over update- en verlengingsproblemen) die nog niet beantwoord zijn.

Bob Schurkjens

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waarom download je geen AVG of Avast? Dit zijn gratis programmas'die veel beter zijn dan bijvoorbeeld Norton. Is in een paar minuten gepieot en dan ben je van het gezeur af.

Norton word ook slecht beoordeeld.

Alles is terug te vinden op www.download.com

rojo
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 sep 2003 22:34

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door rojo »

huh??????????????
Gebruik norton 2004 en kan nog steeds updaten van virusdefinities en firewall word steeds netjes bijgewerkt .
OOk m,n pasword manager word steeds netjes ge update ,dus waar bij jullie die problemen vandaan komen snap ik niet ,net nog op24-12 om 00.30 geupdate en geen probleem .
Kijk eerst naar je eigen systeem voor je gaat katten op symantec .

MR

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door MR »

Er is niets mis met mijn systeem, alleen met de updates van Norton! Ik ben een zeer ervaren professionele computergebruiker en werk al jaren naar volle tevredenheid met Norton. Maar op dit moment hebben ze hun zaakjes gewoon niet goed voorelkaar. Hun Common Client update zorgde er bij mij voor dat alle inkomende en uitgaande mails niet meer werden gescand maar werden geblokkeerd. Bovendien merk je pas hoe goed/slecht de service van een bedrijf is al er een keertje iets fout gaat. En, helaas laat Symantec het daar op dit moment ook afweten. Ik heb nog geen antwoord op mijn mail van 16 december.....

En daarbij, ....als het bij Rojo niet regent wil dat niet zeggen dat het in het hele land droog is. :lol:

Prettige en virusvrije Kerstdagen. (en dat voor zowel de computer als de forumlezers).

Gast

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door Gast »

Ook wij gebruiken nu en maand norton antivirus 2005 en zijn tevreden hiervover, we gebruikten eerst norman virus control.

En werkt ook goed met sp2 :)

P. Beuken

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door P. Beuken »

Norton is de slechtste antivirusscan die ik ooit heb meegemaakt. Op de pc van mn pa heb ik norton laten lopen en deze vond niet één virus :D . Maar toen ik vervolgens Panda Titanium liet lopen kreeg ik maar liefst een lijst met 22 virussen, spyware, autodialers enz..

Gast

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door Gast »

Ja hoor 22 virussen die Norton niet herkent wat een onzin .
Dat waren dialers en ander spul en daar zijn die scanners niet voor gemaakt. Dus geen virussen .

Panda is een scanner die meer doet dan virussen herkennen.
Maar zijn daarvoor al niet genoeg gratis scanners voor?

rojo
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 sep 2003 22:34

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door rojo »

Het hangt er ook van af welk pakket je van Norton hebt geinstalleerd op je pc.
Ik zelf heb Norton 2004 met firewall en antispam en paswoord manager ,en parental control .
Ik kan hierbij instellen op controle op ongewenste reclame(spam ).
Voor het controleren of er ongewenste spyware op mijn pc komt of staat heb ik spybot en ad_aware se staan .
Dit zijn progamma,s speciaal om daarop te scannen .
Dus lekker makkelijk om af te geven op Norton terwijl; er als je de gebruiksaanwijzing van Norton leest ,precies staat waarop dit scant en let .
Maar ja wel erg orgineel om af te geven op Norton lijkt wel een mode verschijnsel ,je moet een virusscan hebben maar oweee als het Norton is pfffff dan is het op eens niet goed .
Oja voor de andere mensen die niet konden opwaarderen ik kan het nog steeds ,zegt niet dat andere er wel problemen mee hebben.
Hoop alleen dat dat snel over is ,erg lastig met al die virussen tegenwoordig.

Bacchus
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2005 23:31

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door Bacchus »

Sterker nog, het is momenteel het enige programma dat up to date is met zijn viruswaarschuwingen.
ik wil hier even op reageren ben zelf 2003 gebruiker 2004 beviel in het geheel niet en over 2005 ben ik na dirt gelezen te hebben ook niet al te positief:

De beschermende werking van Norton AntiVirus 2005 kan eenvoudig worden omzeild, waardoor een kwaadaardig script alsnog de machine kan infecteren. Norton zelf noemt het probleem niet zo ernstig, wat de ontdekker van het lek boos maakt.

het hele artikel is te lezen op:
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=40436

Gast

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door Gast »

elke virusscan is lam te leggen.
virusscans die 100% waterdicht zijn bestaan niet en komen er ook niet.
norton is een heel goed programma, betere als norton bestaat er eigenlijk niet.

Bacchus
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2005 23:31

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door Bacchus »

beter dan Norton bestaat niet? je moet ze ook weer niet overschatten.

maar iets af doen als niet belanrijk terwijl het aangetoond is dat er een lek zit zouden ze op zijn minst een patch moeten maken die die lek dicht. Microsoft is van de lekken daar zou symantec toch voor moeten waken. en de 2005 versie schijnt het systeem verschrikkelijk te vertragen. Je zou eens wat nieuwsgroepen hierover kunnen en moeten raadplegen.

Gast

Re: Norton Anti Virus/Norton internet security

Ongelezen bericht door Gast »

De beschermende werking van Norton AntiVirus 2005 kan eenvoudig worden omzeild, waardoor een kwaadaardig script alsnog de machine kan infecteren. Norton zelf noemt het probleem niet zo ernstig, wat de ontdekker van het lek boos maakt.
Daar is al heel lang geleden een patch voor gemaakt.
Als men op één van zijn concurenten iets gaat doen dan vind men ook wel wat.

Gesloten