LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 Mobiel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
de buurvrouw

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door de buurvrouw »

Als reactie dat je belt via Tele2 en kosten hebt bij KPN...DIT KAN HELEMAAL NIET!!! Je belt OF via KPN OF via Tele2, gesprekken van jouw uit naar iemand anders lopen maar via 1 kanaal, en het is technisch ONMOGELIJK om wel via zowel KPN als Tele2 te bellen (spreekt een techneut). Maar er zijn wel altijd gesprekken die via KPN gaan, zoals 0900 nummers, en bellen naar je voice mail, dit kan niet anders. Dus je bent dikke bull **** aan het praten en vraag maar eerst eens een specificatie aan bij de KPN (die NIET gratis is en bij Tele2 wel) om te kijken of het echt dezelfde gesprekken zijn!!

En Tele2mobiel, prima service, prima klantenservice, wel eens gezien hoe goedkoop jem Tele2 mobiel in het buitenland belt tov andere mobiele providers!?

Dus ik zeg: Tele2, ik ben er blij mee!!

Gast

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door Gast »

Lekkere techneut ben je dan?!!!!!! Je kan wel degelijk via KPN en Tele 2 tegelijkertijd bellen. Je kan via 08001273 bijv. je mobiele gesprekken via Tele 2 laten verlopen en de buitenlandse gesprekken via KPN, Scarlet enz.

Dus via praat er onzin. Mijn slogan Tele 2 weg ermee.

TILLIC

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door TILLIC »

Hallo slimme techneut, wat zou het heerlijk zijn als jij bij Tele2 ging werken. Dan zou jij ze uit kunnen leggen dat het inderdaad niet zou moeten kunnen dat ik zowel van Tele2 als van KPN een rekening voor reguliere gesprekskosten heb ontvangen. Die huidige stomkoppen die daar werken hebben mij wel abonnementsgeld laten betalen voor onbeperkt bellen maar zijn vergeten de preselect in te stellen. Gebrek aan technische kennis????? Bij wie???
Nu staan alleen de gesprekken waarvan de nummers in mijn toestel voorgeprogrammeerd waren met 1602 voor het 10 cijferige nummer op de Tele2 rekening en de rest op de KPN rekening. Echt technisch hoef je mijns inziens niet te zijn om die fout te ontdekken maar je hebt er wel fatsoen voor nodig om die fout achteraf te erkennen en mij financieel schadeloos te stellen.
Fatsoen is iets wat ze bij Tele2 niet kennen, onbeschoftheid is eerder regel

gamilt
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:04

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door gamilt »

Maar misschien is het ook een idee om met een Concrete klacht te komen, in plaats van zo te mekkeren,
inderdaad gaan sommige gesprekken die altijd via kpn lopen(vaste telefoon) namelijk de door kpn ingestelde service nummers, verder is het zo dat je inderdaad via 08001273 zelf je instellingen kunt regelen, maar aangezien je dit dan zelf doet lijkt het me dan niet nodig om daarna hier nog over te zeuren.

tillic

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door tillic »

Als je goed had gelezen zou je zelfs weten dat er twee concrete klachten over Tele2 in mijn berichten staan.
Klacht één is dat ik betaalde voor een abonnement op de preselect (dat wil zeggen dat al mijn gesprekken naar reguliere nummers via Tele 2 lopen) maar dat Tele2 mij daar niet op had ingesteld. Pas nadat ik een KPN rekening ontving ontdekte ik die fout van Tele2. Tele2 blijft glashard ontkennen dat er bij hun iets mis is gegaan maar heeft mij nu wel 2 maanden abonnementsgeld terugbetaald. Daar de door mij aan KPN betaalde gesprekskosten veel hoger zijn als wanneer ik alleen het starttarief aan Tele2 had moeten betalen, ga ik nu met deze zaak naar de geschillencommissie.
Klacht twee is dat mijn Siemens C 60, een 'gratis toestel' dat ik ontvangen heb bij het afsluiten van een 6 maands abonnement á
€ 10,= per maand, ondeugdelijk is. Zodra ik dit toestel uit mijn tas haal, heb ik alleen het achterkantje in mijn handen. Klacht bij Tele2 mobiel leverde mij op dat Tele maar 3 dagen garantie gaf en dat daarna de garantie rechtstreeks onder Siemens valt. Siemens gebeld ( € 1,= per gesprek) en daar kreeg ik te horen dat de 'body' van het toestel niet onder de garantie valt. Ik moest maar een nieuwe achterkant kopen. Dit blijkt echter niet (meer) te koop te zijn en bovendien lost dit mijn probleem ook niet op. Ik heb namelijk van twee andere Siemens C 60 toestellen de achterkant op mijn toestel uitgeprobeerd maar ook deze klemden niet op mijn toestel. Het probleem zit dus niet in de 'body' maar in het toestel. Ik heb nu de keuze om mijn toestel (helemaal kaal, dus zonder de niet sluitende body) naar Siemens op te sturen en voor de kat zijn kont € 10,= per maand te betalen of te wachten totdat ik van mijn abonnement af ben en dan het toestel op te sturen.

Gast

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door Gast »

Klacht 1:
Je zou daar toch ook eens over bij kpn moeten navragen, want op het moment dat een klant zich wil aanmelden bij tele2 of bij welke andere aanbieder dan ook, moet kpn hier wel toestemming voor geven, dat doen ze ook wel mits de gegevens die zijn doorgegeven door betreffende aanbieder overeenkomen met die van de kpn, want anders lukt dat dus niet ergo, het probleem ligt niet per definitie bij tele2, maar kan dus ook bij kpn liggen.
Klacht2:
Het zou natuurlijk een optie zijn al is deze wat ver geocht om bij tele2 navraag te doen over de mogelijkheid het abo te verlengen en dan een nieuw gratis toestel te krijgen, vaak is dit namelijk wel mogelijk, maar dat zou even nagevraagd kunnen worden, en ik begrijp ook wel dat je daar misschien niet op zit te wachten, maar dan heb tenminste een bruikbaar toestel.

fuiduif

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door fuiduif »

Mensen klagen altijd als ze niet weten waar het om gaat.
Preselect is gratis en is een dienst van KPN. Tele2 biedt aan je op Preselect te beschakelen, maar dit moet altijd via KPN lopen. Daarnaast staat er duidelijk in de welkomstbrief dat je ALTIJD je instellingen moet controleren. Dus je kunt niet onverwacht 'niet bellen met Tele2'. Je bent het zelf vergeten te controleren óf je hebt de brief niet goed gelezen. Eigen schuld.

Over de garantie van je mobiel: het is zo dat Tele2 de garantie moet geven, maar ze hebben afgesproken met Siemens dat zij de garantie overnemen (ook dit kun je van te voren in de voorwaarden lezen !)

Mensen die dus klagen lezen zelf niet waar ze aan beginnen maar roepen het liefst andere mensen na 'die ooit van de buurman van een tante' hebben gehoord dat er wel eens iets fout kan gaan bij Tele2.[/u]

Gast

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door Gast »

Kul wat je schrijft. Net zoals het onbeperkt bellen zeker met tele 2 mobiel. Er staat nergens dat je maar een uurtje mag bellen en dat daarna de verbinding wordt verbroken. Daarnaast is het in ons land zo dat je een jaar garantie moet krijgen van de leverancier van het produkt. In dit geval Tele 2. Deze moet niet eerst het geld incasseren en dan vervolgens de garantie afschuiven naar siemens. En in het gaval er een overeenkomst is tussen Siemens en tele 2. Dan moeten ze het fatsoen ook opbrengen om het voor de klant te regelen. En niet iemand met een kluitje het bos in sturen. En zeggen dat tele 2 maar drie dagen garantie geeft.

Kortom kul en als je verder leest in het forum zal je wel merken dat er meerdere gegronde klachten zijn over Tele2.
Tele 2 weg ermee!!!!!!!!

Gast

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door Gast »

Tele2 met een € 10,- abonnement is ideaal voor u, wanneer u juist veel belt in de avond en in het weekend. Want met het nieuwe abonnement van Tele2 Mobiel krijgt u dàn namelijk gratis belminuten. Verder kunt u met dit abonnement onbeperkt bellen zonder op te waarderen.





Elke dag GRATIS* bellen
Lage abonnementskosten: € 10,- per maand
Contractduur van slechts 6 of 12 maanden
Geen aansluitkosten
Gratis nummerbehoud bij aanmelding via website
Binnen Nederland: Piek
(ma-vr 08.00-19.00) Dal
(19.00-08.00 en in het weekend)
Naar alle vaste nummers € 0,20 Gratis *
Naar Tele2 Mobiel € 0,20 Gratis *
Naar mobiel overig € 0,20 € 0,10
SMS per bericht € 0,09 € 0,09

* Gratis bellen: u betaalt alleen het starttarief van 0.07 euro per gesprek.

leer eerst eens lezen gast hierboven je blaat als een schaap maar lees eerst ff de voorwaarden over dat bellen

Lieneke

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door Lieneke »

Ik kreeg een nieuw mobieltje voor Sinterklaas
Niets dan ellende , bijna geen bereik!

fuiduif

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door fuiduif »

En wat zei de klantenservice Lieneke ?

tillic

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door tillic »

Hallo fuifduif, jij zegt 'Mensen klagen altijd als ze niet weten waar het om gaat, maar volgens mij ben jij degene die niet weet waar hij het over heeft!!
Je zegt dat er in de welkomstbrief duidelijk staat dat je je instellingen moet controleren maar hoe kun je dit weten als je zelfs nog nooit een welkomstbrief hebt ontvangen of weet dat je die hoort te ontvangen???? Wat ben je toch lekker bijdehand!
Wel eens gehoord van de klok en klepel? Is in ieder geval op jou van toepassing! Werk jij soms ook bij Tele2??
Wat mij betreft werkt er gelukkig één persoon met hersens bij Tele2, namelijk dhr. Gomarus. Hij belde mij afgelopen vrijdag, nadat ik Tele2 schriftelijk in gebreke had gesteld v.w.b. het niet nakomen van hun abonnementsverplichtingen en daarbij had aangekondigd om deze zaak bij de geschillencommissie aanhangig te maken.
Dhr. Gomarus erkende dat er van alles fout was gegaan met mijn abonnementsaanmelding (geen welkomstbrief, geen overzetting naar de preselect, niet terugbellen zoals afgesproken, slechte communicatie etc.) en heeft mij toegezegd dat ik schadeloos gesteld zal worden voor de hogere telefoonkosten die KPN mij in rekening heeft gebracht.
Dus bijdehandje, in plaats van uit je nek te kletsen kun je misschien in het vervolg beter iets genuanceerder reageren. Dan sta je minder voor *** dan dat je nu staat met je stomme opmerking van 'eigen schuld'.

fuiduif

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door fuiduif »

Tillic:
Als ik noem dat iets in een welkomstbrief staat, dan ga ik er vanuit dat je deze hebt gekregen (je vermeldde niet dat je deze niet had gekregen, terwijl dit wel bij een aanmelding wordt vermeld). Het is vervelend dat er veel is misgegaan bij Tele2 en KPN (zij stellen Preselectie in namelijk). Het is wel netjes dat Tele2 het blijkbaar nu voor je heeft opgelost. Ik kan dus alleen antwoord geven over zaken die je vermeld. Mist er info dan kan ik daar niet over antwoorden.

En nee, ik werk niet bij Tele2.

fuiduif

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door fuiduif »

Overigens gaat deze thread over Tele2mobiel en dat van jou over de vaste lijn (preselect), als ik me niet vergis.

Nemoo

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door Nemoo »

Tele2 is superslecht.

Ze bieden het heel goedkoop aan, maar dat is in werkelijheid niet zo.
Ik bel vrij weinig en heb in verhouding hele hoge rekeningen.
Ook moet ik betalen voor gesprekken die niet plaats vinden, als iemand niet thuis geeft. Deze telefoon heeft ook niet de leuke functies die ze je beloven zoals ringtones. Later zeggen ze ja tele2 heeft die optie wel alleen we kunnen er nog niet mee werken.
Als mijn contract is afgelopen dan zeg ik direct op.

db

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door db »

Bel al jaren met tele2 + mobiel en heb nog noot de klantenservice nodig gehad, belt prima !! :D

meertje

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door meertje »

Heb sinds december 2 tele2 pre-paid telefoons mororola online besteld bij Blokker belt prima geen enkel probleem gehad :)

Gast

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door Gast »

Deze telefoon heeft ook niet de leuke functies die ze je beloven zoals ringtones.
Dat hangt van de telefoon af natuurlijk. Maar op de meeste kunnen de monofone ringtones gewoon hoor. Ik heb mijn vaste en mijn mobiele via Tele2 en nog nooit problemen gehad. Rekening is per 2 maanden zo'n 35 euro. Dat is voor vast en mobiel, dus dat vind ik wel meevallen. En dit is inclusief sms-jes.

En ringtones bestel ik gewoon via www.smscity.nl

Gast

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door Gast »

we hebben thuis ook tele2 mobiel maar het is wel waar wat wordt gezegd je betaal een start tarief en naar mobiel is vrij duur.

heeft vaak een slecht berijk wil ook wel eens wegvallen tijdens een gesprek maar ja wat wil je voor zoo goedkoop.

en het wegvallen moet je weer oplossen door de mobiel een een provider laat zoeken en komt van zelf bij telfort kan je weer bellen


succes

Gast

Re: Tele2 Mobiel

Ongelezen bericht door Gast »

hallo,

naar ik begrijp gebruikt tele2 de zendmasten van telfort.

omdat ik eerder via postbank ook telfort had,en slechte ontvangst had ben ik bang dat als ik een abo neem van tele2 dat ik weer slechte ontvangst heb.(postbank is 2 jaar geleden)

wie weet hoe de ontangst van tele2 mobiel in limburg is?

gr

henk

Gesloten