LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Billink

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Billink

Ongelezen bericht door mrian »

Hallo beste mensen en lezers.

Een tijd geleden heb ik op de pc een bon besteld via Billink.
Ik kreeg al snel de bon thuisgestuurd.
Het was een voucher en er stond geen bedrag op.
Kostte 25 euro.

Ik dacht een cadeaubon te ontvangen voor 25 euro waar in voor 50 euro kon besteden.
Nu schijnt het dat je moet betalen en daarna op hun website iets kan bestellen maar het is maar weinig waar je uit kan kiezen.

Wie heeft er ervaring met de website bedrijf billink of [email protected].

Ik vind het allemaal nogal vaag.

Hoop op een antwoord van iemand die het weet en iets besteld heeft bij dit bedrijf.

Groeten Marian.

Lady1234
Berichten: 27311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Billink

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Billink is een betaalservice voor bedrijven. Dus ik weet niet waar u die bon besteld hebt.

mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Billink

Ongelezen bericht door mrian »

Ik heb de bon op de pc besteld.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Billink

Ongelezen bericht door renewouters »

Misschien is het handig als je de juiste website vermeld. Billink.nl is het in ieder geval niet.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Billink

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mrian schreef:Ik heb de bon op de pc besteld.
En waar op de PC, welke website?

mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Billink

Ongelezen bericht door mrian »

Helaas weet ik dat niet meer.
Alleen weet ik dat ik een cadeaubon kon bestellen die 25 euro kostte en die 50 euro waard was.

Ik dacht dat het een cadeaubon was net zoiets als een VVV bon dus die je in elke winkel kon uitgeven.

Het zijn niet de kosten hoor daar lig ik niet wakker van maar hoop dat iemand iets meer kan vertellen waarom ik eerst 25 euro moet betalen zonder dat ik iets besteld heb op de website
Ik heb al diverse mails naar Billink.nl gestuurd maar krijg geen antwoord.

mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Billink

Ongelezen bericht door mrian »

Het was van altijd een cadeau.

Lady1234
Berichten: 27311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Billink

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar er zal toch wel het een en ander op die bon staan?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Billink

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/a ... 84c8eff138

Billink is alleen de betaalprovider.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 23 aug 2018 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Billink

Ongelezen bericht door mrian »

Nou er staat bovenaan in grote letters: VOUCHER
Daaronder staat: vouchercode
Daaronder staat: bedrag
Daaronder staat: geldig t/m
Daaronder staat: verkoopdatum

Dus achter: voucher code. bedrag ,geldig t/m en verkoopdatum staat niets.
Ik heb deze bon gewoon besteld en kreeg deze (zogenaamde )cadeaubon maar er staat geen bedrag ingevuld.
Mij lijkt het dat als ik iets bestel via hun website dat ik dan pas geld moet betalen maar ik moet nu dus 25 euro betalen voor een papieren bon waar niet eens een bedrag opstaat wat deze bon waard is.

mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Billink

Ongelezen bericht door mrian »

Ja, ik moet aan Billink 25 euro betalen idd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Billink

Ongelezen bericht door tttlocke »

mrian schreef:Helaas weet ik dat niet meer.
Alleen weet ik dat ik een cadeaubon kon bestellen die 25 euro kostte en die 50 euro waard was.
Ik dacht dat het een cadeaubon was net zoiets als een VVV bon dus die je in elke winkel kon uitgeven.
Het zijn niet de kosten hoor daar lig ik niet wakker van maar hoop dat iemand iets meer kan vertellen waarom ik eerst 25 euro moet betalen zonder dat ik iets besteld heb op de website
Ik heb al diverse mails naar Billink.nl gestuurd maar krijg geen antwoord.
Gelukkig is het u weer te binnen geschoten. Dat moest ook wel, want u wist immers te vertellen dat je op die website maar weinig keuze had. Daarnaast zal het toch wel op de bon staan? Of in ieder geval in een bevestigingsmail die u gehad moet hebben.
Dat u eerst 25 euro moet betalen nog voordat u producten uitkiest, hoort bij het principe van een cadeaubon. Je 'koopt' de bon en pas later gebruik je hem. Of je vergeet dat en hij ligt over 10 jaar nog onder in de la (ook een principe van de cadeaubon). Hij is nu van u, die bon, maar u moet 'm wel betalen. En daarna kunt u 'gratis' voor 50 euro winkelen bij 'altijdeencadeau.nl'.

Ik zie nu dat je In het bestelproces je email-adres moet opgeven. Heeft u geen bevestiging ontvangen van de bestelling? Weet u wel zeker dat u de bon besteld heeft? En niet dat u daarmee bezig was maar het bestelproces tot en met betaling niet afgemaakt hebt? De betaalwijzen die worden aangeboden lijken allemaal van het type 'boter bij de vis'. Dus dan zou u al betaald moeten hebben. Maar u krijgt nu een rekening van Billink?
Uw verhaal is niet echt duidelijk.
Er staan wel veel recente klachten op klachtenkompas.nl. Meer mensen die blanco 'vouchers' krijgen die ze niet besteld hebben en de bijbehorende rekening.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 23 aug 2018 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Billink

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mrian schreef: Ik heb al diverse mails naar Billink.nl gestuurd maar krijg geen antwoord.
Als je mailt naar [email protected] dan is het logische dat je geen antwoord krijgt. Dit zal vermoedelijk [email protected] zijn. No Reply betekend niet antwoorden, concreet betekend dit dat je geen mail daar naar toe moet sturen omdat ze niet beantwoord worden.

Maar Billink.nl is een betaalprovider die niets verkoop maar betalingen verwerkt voor andere partijen. Op basis van je informatie kunnen we weinig. Beste kun je billink.nl bellen 0900 – 04 000 31 of e-mailen [email protected]. Zet hierbij alle informatie die op je bank afschrift staat. Waarschijnlijk kunnen zij je dan vertellen waar je wat hebt besteld.

Mijn goedbedoelde advies is echter, ga niet meer winkelen op je PC. Je weet duidelijk niet wat je precies aan het doen bent en dat kan je nog wel eens veel meer gaan kosten dan €25,00.

mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Billink

Ongelezen bericht door mrian »

Nee Sylvesterb, ik ga idd nooit meer winkelen via de pc.
Maar ik dacht dus zoals ik al schreef dat ik een cadeaubon twv 50 euro zou ontvangen voor 25 euro.
Ik dacht dat is een koopje maar helaas.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Billink

Ongelezen bericht door Guardian72 »

mrian schreef:Nee Sylvesterb, ik ga idd nooit meer winkelen via de pc.
Maar ik dacht dus zoals ik al schreef dat ik een cadeaubon twv 50 euro zou ontvangen voor 25 euro.
Ik dacht dat is een koopje maar helaas.
Maar, blijft de vraag: Waar is deze precies besteld?
Je zal op een website zijn geweest met deze aanbieding - welke website?

En, bestellen via de PC is geen probleem, zolang je goed oplet.
Er zijn vele mensen die dit doen, via bol , coolblue, wehkamp, etc. etc. dus waarom niet?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Billink

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Je kan in de geschiedenis terugkijken of je de naam van de site nog kan vinden.

Gesloten