LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestelling via internet

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
brampater

Bestelling via internet

Ongelezen bericht door brampater »

paypal 2.JPG
paypal 2.JPG (31.07 KiB) 818 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Pas op met bestellingen via internet met betalingen via PayPall aan Lin Jinrong. Of levert niet, of levert verkeerde dingen en geld weg. zie ook de link:
https://www.facebook.com/groups/4286705 ... j_approved
Ik ben dus niet de enige die zijn geld kwijt is aan een verkeerde levering. :oops:

Bob Schurkjens

Re: Bestelling via internet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Chargeback aanvragen bij je cc maatschappij als pp niet terugbetaalt.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:Chargeback aanvragen bij je cc maatschappij als pp niet terugbetaalt.
Zodat Paypal daarna een incassobureau inschakelt en je nog meer kosten kwijt bent. Je kunt bij Paypal een claim starten (afhankelijk wat je besteld hebt). Geeft Paypal je geen gelijk dan heb je pech. Chargeback aanvragen bij cc maatschappij betekend enkel dat je een schuld opbouwt bij Paypal.

sylvesterb

Veelal zie je dat dit soort waarschuwingen compleet zinloos zijn. Op 20 juli was al bekend dat Lin Jinrong niet echt een betrouwbare partner is. Toch besteld TS op 8 augustus nog iets, los dat je natuurlijk vragen kan stellen of iemand die Lin Jinrong snel zal leveren voor z'n lage prijs. Express zendingen vanuit China zijn erg prijzig, dus verzenden duurt soms 4 tot 8 weken.

Los dat mensen klagen een product te hebben ontvangen maar deze voldoet niet aan hun verwachtingen. Nergens zie je echter wat ze hebben besteld en wat ze hebben ontvangen. Dit maakt de kans op een succesvolle claim bij Paypal wel kleiner.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die vage Chinezen weten ze altijd te vinden.

sylvesterb

Theotrucker schreef:Die vage Chinezen weten ze altijd te vinden.
Je besteld op een Chinese website met prijzen 50% lager dan Ali Express en je gaat achteraf Paypal kwalijk nemen dat jij daar iets kan bestellen. Los dat ik nergens kan vinden dat hij niets toestuurt, dit doet hij wel maar het is kwalitatief minder dan de ontvanger had verwacht.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Beste Bram Pater,

Wat heb je zelf aan vooronderzoek gedaan voordat je iets ging bestellen bij deze veel te goedkope Chinees ?

Bob Schurkjens

sylvesterb schreef:
Bob Schurkjens schreef:Chargeback aanvragen bij je cc maatschappij als pp niet terugbetaalt.
Zodat Paypal daarna een incassobureau inschakelt en je nog meer kosten kwijt bent. Je kunt bij Paypal een claim starten (afhankelijk wat je besteld hebt). Geeft Paypal je geen gelijk dan heb je pech. Chargeback aanvragen bij cc maatschappij betekend enkel dat je een schuld opbouwt bij Paypal.
Ik denk dat je gelijk hebt. "Kopersbescherming" van PayPal is een wassen neus, zo blijkt uit deze getuigenis die wordt ondersteund door 89 soortgelijke gedupeerden:
https://www.paypal-community.com/t5/Pay ... -p/1556655

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

90 klachten op hoeveel transacties? Ik vind de kopers besherming van pp super, maar ja ik koop dan ook niet op dit soort wazige sites

sylvesterb

Bob Schurkjens schreef: Ik denk dat je gelijk hebt. "Kopersbescherming" van PayPal is een wassen neus, zo blijkt uit deze getuigenis die wordt ondersteund door 89 soortgelijke gedupeerden:
https://www.paypal-community.com/t5/Pay ... -p/1556655
Een brandverzekering is ook geen wassen neus, we vinden het volkomen logische dat ze niet uit betalen als jezelf je huis in de brand steekt.

89 personen die op een vage site iets bestellen waarbij de prijs 50% lager is dan die bij Ali Express? De kopersbescherming heeft voorwaarden het is geen garantie om op elke vage website iets te bestellen en je geld terug te krijgen als het niet voldoet.

Bob Schurkjens

Het begrip "vage site" is juridisch een lastige. Verder is niet duidelijk op welke gronden Paypal niet terugbetaalt. Ik denk dat er via Ali Express ook een hoop rommel wordt verkocht. Hebben die kopers dan wel recht op restitutie? Ik heb een keer op eBay in Hong Kong een "Sony" in-ear koptelefoon gekocht. Als vervanging van het exemplaar dat ik had. Bleek 100% nep. Ik hoefde bij Paypal alleen maar het hokje "counterfeit goods" aan te vinken en kreeg direct restitutie. Geen bewijs nodig zoals foto's etc.

sylvesterb

Bob Schurkjens schreef:Het begrip "vage site" is juridisch een lastige. Verder is niet duidelijk op welke gronden Paypal niet terugbetaalt. Ik denk dat er via Ali Express ook een hoop rommel wordt verkocht. Hebben die kopers dan wel recht op restitutie? Ik heb een keer op eBay in Hong Kong een "Sony" in-ear koptelefoon gekocht. Als vervanging van het exemplaar dat ik had. Bleek 100% nep. Ik hoefde bij Paypal alleen maar het hokje "counterfeit goods" aan te vinken en kreeg direct restitutie. Geen bewijs nodig zoals foto's etc.
Maar ondanks dat er niet duidelijk is op welke gronden Paypal niet terugbetaalt besluit jij het een "wassen neus" te noemen? En dit terwijl je eigen ervaring compleet anders is.

Bob Schurkjens

Andere Paypalgebruikers hebben weer hele andere ervaringen, zoals https://www.paypal-community.com/t5/Ref ... d-p/324110

Zolang het niet duidelijk is welke regels ze hanteren is het wat mij betreft een wassen neus.

Gesloten