LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vloermat24.nl: schaduwdoek nooit gekregen, wel betaald
Vloermat24.nl: schaduwdoek nooit gekregen, wel betaald
Het begint op 27 juli 2018.
Via Vloermat24.nl bestellen wij een schaduwdoek tegen de zon a €44,95.
We maken het bedrag over via internetbankieren.
30 juli: Via [email protected] krijgen we een 'bedankt voor de bestelling'.
3 augustus: Omdat we niets horen over bezorging, vragen we wat de status is van de bestelling.
3 augstus: [email protected] mailt dat er geen betaling binnen is gekomen
3 augustus: Vreemd, maar we sturen het betalingsbewijs direkt op.
8 augustus: Vloermat24 (dan weer Engels dan weer in het Duits) mailt dat mijn bestelling al onderweg is en dat ze de status van het verzenden checken en alles klaarmaken voor directe levering.
13 augustus: Niets vernomen. Sturen weer een mail en dat als het niet lukt om het bestelde te leveren, dan ons geld terg te sturen.
14 augustus: Vloermat 24 vraagt om 'even geduld'.
20 augustus: Weer niets gehoord. Geduld genoeg gehad. We hebben het vertrouwen, dat het bestelde komt, opgezegd en verzocht om het geld terug te geven.
21 augustus: we krijgen per mail te horen dat de bestelling niet meer kan worden gecanceld!
26 augustus: Nog altijd niets ontvangen of gehoord.
Dus: je krijgt het bestelde niet, hebt wel betaald en je kan niets, want elke keer zeggen ze dat het komt, maar het komt niet! . We vinden dat dit alle redelijkheid te boven gaat en het gaat niet eens om de som geld die we wellicht kwijt zijn, maahet lijkt dat we opgelicht en waarschijnlijk nog velen met ons.
Kan je hieraan wat doen?
Via Vloermat24.nl bestellen wij een schaduwdoek tegen de zon a €44,95.
We maken het bedrag over via internetbankieren.
30 juli: Via [email protected] krijgen we een 'bedankt voor de bestelling'.
3 augustus: Omdat we niets horen over bezorging, vragen we wat de status is van de bestelling.
3 augstus: [email protected] mailt dat er geen betaling binnen is gekomen
3 augustus: Vreemd, maar we sturen het betalingsbewijs direkt op.
8 augustus: Vloermat24 (dan weer Engels dan weer in het Duits) mailt dat mijn bestelling al onderweg is en dat ze de status van het verzenden checken en alles klaarmaken voor directe levering.
13 augustus: Niets vernomen. Sturen weer een mail en dat als het niet lukt om het bestelde te leveren, dan ons geld terg te sturen.
14 augustus: Vloermat 24 vraagt om 'even geduld'.
20 augustus: Weer niets gehoord. Geduld genoeg gehad. We hebben het vertrouwen, dat het bestelde komt, opgezegd en verzocht om het geld terug te geven.
21 augustus: we krijgen per mail te horen dat de bestelling niet meer kan worden gecanceld!
26 augustus: Nog altijd niets ontvangen of gehoord.
Dus: je krijgt het bestelde niet, hebt wel betaald en je kan niets, want elke keer zeggen ze dat het komt, maar het komt niet! . We vinden dat dit alle redelijkheid te boven gaat en het gaat niet eens om de som geld die we wellicht kwijt zijn, maahet lijkt dat we opgelicht en waarschijnlijk nog velen met ons.
Kan je hieraan wat doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 31 aug 2018 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
Re: Vloermat24.nl: schaduwdoek nooit gekregen, wel betaald
U kunt een klacht indienen bij de ECC.
U had ook voor achterafbetalen kunnen kiezen.
U had ook voor achterafbetalen kunnen kiezen.
-
- Berichten: 12785
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Vloermat24.nl: schaduwdoek nooit gekregen, wel betaald
Onder het kopje "Scheepvaart": Omzetbelasting: • Alle prijzen zijn incl. BTW, es handelt zich hier om brutoprijzen. Scheepvaart, omzetbelasting, es? Dan blijkt het een Duits bedrijf te zijn met een slechte vertaling.
Volgende keer eerst even kijken waar u gaat bestellen. Zat Nederlandse winkels te vinden waar u schaduwdoeken meteen kan meenemen.
Volgende keer eerst even kijken waar u gaat bestellen. Zat Nederlandse winkels te vinden waar u schaduwdoeken meteen kan meenemen.
Re: Vloermat24.nl: schaduwdoek nooit gekregen, wel betaald
Ja, een krakkemikkige vertaling vermindert normaalgesproken het vertrouwen. 'Omzetbelasting' is overigens wel prima.NeoDutchio schreef:Onder het kopje "Scheepvaart": Omzetbelasting: • Alle prijzen zijn incl. BTW, es handelt zich hier om brutoprijzen. Scheepvaart, omzetbelasting, es? Dan blijkt het een Duits bedrijf te zijn met een slechte vertaling.
Volgende keer eerst even kijken waar u gaat bestellen. Zat Nederlandse winkels te vinden waar u schaduwdoeken meteen kan meenemen.
Dat laat onverlet dat TS rechten heeft op grond van wet en voorwaarden.
Het devies is: of toch nog even geduld hebben, of nu heel formeel duidelijk maken dat je de aangegane overeenkomst wilt ontbinden. Dat doe je het best door gebruik te maken van het herroepingsrecht, via het modelformulier op de website aanwezig. (de informatie op de website van Vloermat24.nl laat nergens zien dat het bedrijf meent dat het herroepingsrecht in uw geval niet van toepassing zou zijn).
Re: Vloermat24.nl: schaduwdoek nooit gekregen, wel betaald
Nederlands consumentenrecht afdwingen bij buitenlandse verkoper kan ook lastig zijn...
Re: Vloermat24.nl: schaduwdoek nooit gekregen, wel betaald
Iets afdwingen is altijd lastig.Jesa H schreef:Nederlands consumentenrecht afdwingen bij buitenlandse verkoper kan ook lastig zijn...
Duits consumentenrecht zal op het punt van herroeping niet veel verschillen van het Nederlandse.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Vloermat24.nl: schaduwdoek nooit gekregen, wel betaald
Binnen de EU is het niet lastig, immers is het herroepingsrecht een EU wet.Jesa H schreef:Nederlands consumentenrecht afdwingen bij buitenlandse verkoper kan ook lastig zijn...
http://fs-gefuehl.com/gratis-tools-publ ... ingsrecht/
Ga je in China dit lopen claimen dan lachten ze je vierkant uit.
Re: Vloermat24.nl: schaduwdoek nooit gekregen, wel betaald
Heb inmiddels een klacht ingediend bij de ECC, dank voor de tip lady1234.
Achteraf betalen had gekund, maar we vertrouwden dat het goed zou gaan, zoals meestal.
Schaduwdoeken waren een maand geleden, in de maat die we wilden, uitverkocht ! en vloermat24 bood die maat aan. Tja...Een goede les om beter op te letten, maar het is toch vervelend dat dit gewoon kan!
Achteraf betalen had gekund, maar we vertrouwden dat het goed zou gaan, zoals meestal.
Schaduwdoeken waren een maand geleden, in de maat die we wilden, uitverkocht ! en vloermat24 bood die maat aan. Tja...Een goede les om beter op te letten, maar het is toch vervelend dat dit gewoon kan!
Re: Vloermat24.nl: schaduwdoek nooit gekregen, wel betaald
Weer wat geleerd, bedankt!sylvesterb schreef:Binnen de EU is het niet lastig, immers is het herroepingsrecht een EU wet.Jesa H schreef:Nederlands consumentenrecht afdwingen bij buitenlandse verkoper kan ook lastig zijn...
http://fs-gefuehl.com/gratis-tools-publ ... ingsrecht/
Ga je in China dit lopen claimen dan lachten ze je vierkant uit.