LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL bezorgt aangetekend pakket niet

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
B_Lutje
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2018 11:46

PostNL bezorgt aangetekend pakket niet

Ongelezen bericht door B_Lutje »

Van 23 juli tot 3 augustus hadden wij via Europa kinderhulp, een logé in huis. Een hele gezellige periode, waar we met z’n allen van hebben genoten. Op 3 augustus brachten we hem terug naar de bus in Zwolle, maar helaas vergat hij zijn mobiel mee naar huis terug te nemen. Toen ik daarachter kwam vond ik dat nogal vervelend en besloot hem diezelfde dag netjes te verpakken en aangetekend te versturen bij de dorspwinkel, waar ze een PostNL-service hebben.
Op 3 augustus heb ik mijn pakket aangetekend verstuurd met PostNL. Ik heb de status online gevolgd, maar tot 6 augustus leek alles volgens boekje te verlopen. Echter door vakantie, kreeg ik pas telefoon van onze logé in het weekend van 11 en 12 augustus dat het pakket nog niet was afgeleverd. Dus checkte ik de online status. Er stond dat het pakket niet de correcte adresgegevens had. Ik heb dat gecheckt, maar de adresgegevens bleken correct. Ook heb ik voor de zekerheid een kaart verstuurd, die gewoon over kwam. In de naam stond wel een spelfout, een N vergeten in het midden, dus voor de zekerheid op 13 augustus met PostNl gebeld. Na 13 wachtenden, was ik eindelijk aan de beurt. Een man stond mij netjes te woord en melde mij, dat wanneer ik de juiste naam, opnieuw het adres en eventueel aangevuld met een telefoonnummer van de ontvangers, het dan helemaal goed moest komen. Direct na zijn mail, de gegevens verstuurd. Dit was maandag 13 augustus. Op woensdag (15-8) kreeg ik bericht van de ontvanger dat ze wel de kaart, maar niet het pakket hadden ontvangen. Op 16-8 heb ik op half 9 direct gebeld met PostNL. Helaas kreeg ik geen vriendelijke medewerker aan de telefoon, ze was totaal niet begripvol en heeft mij 5x verteld dat er niets aan te doen was. Ik was verbouwereerd en vond het ook erg jammer, dat hoewel ik op maandag al aanvullende gegevens van ontvanger had verstuurd, er toch geen actie kon worden genomen om het pakket alsnog bij ontvanger te bezorgen. Ik vroeg om contactgegevens van vervoerder in het buitenland, maar deze konden niet worden verstrekt. Ook wilde ik graag een bevestiging van dit gesprek, dat ik echt alles heb geprobeerd om het pakket niet terug te laten sturen, maar alsnog te laten bezorgen, omdat ik ervan overtuigd was dat het adres moest kloppen. Dit kon niet. Uiteindelijk heeft mevrouw het telefoongesprek beeindigd, wat ik niet netjes vond. Omdat ik nog niets verder was, opnieuw gebeld. Deze keer een vriendelijke mevrouw aan de telefoon. Zij kon evenmin iets voor mij betekenen, maar was begripvol en stelde toch voor om het vervoersbedrijf in Duitsland alsnog te bellen, zodat ik misschien de retourzending stop kon zetten. Na vele internetraadplegingen en telefoontjes, uiteindelijk gesproken met Hermes Germany. Helaas konden zij de retourzending op dat moment (net te laat), niet meer stopzetten. Wanneer PostNL dit had gedaan, of na maandag sneller actie had ondernomen, was dit zeker gelukt. Vervolgens hebben wij afgewacht, om het pakket zelf weer in ontvangst te nemen. De medewerker van PostNl had ons gezegd, dat we niet eerder een klacht konden indienen, dan dat het pakket terug was. Nu hebben we gisteravond (22-8) een melding gehad, dat het pakket is afgeleverd, maar helaas!!! niet bij ons! Waar is het pakket nu?? Wij hebben geen idee en we hebben ook geen idee wat nu te doen! Ik vind het heel erg frustrerend en zeer klantontvriendelijk hoe er met ons en met het pakket wordt omgegaan. Dit verhaal naar postnl gestuurd op 23 augustus. Ik kreeg, zoals ze ook beloofden, binnen de 2 uur een reactie per mail. Het toeval wilde, dat ze in de aanhef mijn achternaam verkeerd spelden...met N erin (zoals ik die bij de ontvanger juist vergeten was) Daarin stond dat ze het erg vervelend vonden en hun excuus aanboden. In de mail stond het volgende:
Ik heb de gegevens voor u nagekeken met uw toeverzonden barcode. Hieruit blijkt dat de zending terecht is gekomen op ons depot voor onbestelbare zendingen vanwege een gebrek aan afzender gegevens. Daarom heb ik u een digitaal webformulier meegestuurd. Ik wil u vragen deze met inhoudelijke en uiterlijke gegevens in te voeren. Na ontvangst hier van zult u binnen uiterlijk 12 werkdagen hier de eerste terugkoppeling over ontvangen.
Ik heb vervolgens een formulier ingevuld om navraag te doen, waar het pakket is. Ik heb bericht terug gehad, dat ze het gaan nazoeken en ik uiterlijk 10 september bericht krijg. En wat dan? Sturen ze het dan alsnog naar het juiste adres? Of komt het bij ons terug en wat dan? Of zie ik het pakken nooit meer terug? Heel veel vragen en niemand geeft echt duidelijkheid. Een heel vervelende situatie, die ons tijd, geld en veel frustratie oplevert, maar waar we vooral heel verdrietig van worden. Ik heb geprobeerd de familie uit te leggen, waarom hun mobieltje nog niet terug is. Dit is best lastig. Ik hoop van harte dat dit snel en goed opgelost wordt, maar ik heb erbij PostNL niet veel vertrouwen meer in.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: PostNL bezorgt aangetekend pakket niet

Ongelezen bericht door crazyme »

Kunt u ook kort aangeven wat het probleem is ?

Dus zonder wachttijden, en of een telefoniste vriendelijk was of niet ?

In twee zinnen ? Kort en Bondig ?

B_Lutje
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2018 11:46

Re: PostNL bezorgt aangetekend pakket niet

Ongelezen bericht door B_Lutje »

Telefoon zoek en niemand weet waar hij is en wat er aan gedaan gaat worden om de telefoon terug te krijgen of een eventuele vergoeding uit te keren.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: PostNL bezorgt aangetekend pakket niet

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

crazyme schreef:Kunt u ook kort aangeven wat het probleem is ?

Dus zonder wachttijden, en of een telefoniste vriendelijk was of niet ?

In twee zinnen ? Kort en Bondig ?

Sjonge, geen zin om te lezen ofzo ? Je kan wel enige opmerkingen uit de tekst halen maar niet de moeite nemen om de hele tekst te lezen ?
TS vertelt het hele verhaal, incl details. Ik lees daar snel overheen en probeer alleen de hoofdlijnen eruit te halen.

TS heeft ondertussen in 2 zinnen geplaatst. Wat wordt jouw advies ?

NeoDutchio
Berichten: 12377
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL bezorgt aangetekend pakket niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In deze tijd van geautomatiseerde systemen is het lastig om nadien telefonisch toegoevingen te geven. Beter was geweest om gewoon rustig af te wachten tot het pakket weer terug was. Zodra een pakje in het systeem zit om te bezorgen wat niet lukt, dan is het ondoenlijk om meer info aan PostNL te geven die weer contact moet opzoeken met de buitenlandse transporteur die het weer moet doorgeven op lokaal niveau.
Schijnbaar is het pakket weer terug bij PostNL, maar staat er geen afzender op. Dus kan het niet bij u terug bezorgd worden. Dus vragen ze nu bewijs zodat het juiste pakket bij u terug bezorgd kan worden. U zal daar op moeten wachten. Het lijkt mij sterk dat het opnieuw aangeboden gaat worden om te bezorgen. Als de gegevens de eerste keer niet goed waren zal dat de tweede keer ook niet goed gaan. Gewoon dus de gevraagde gegevens opsturen en afwachten.

simonswald
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017 15:17

Re: PostNL bezorgt aangetekend pakket niet

Ongelezen bericht door simonswald »

crazyme schreef:Kunt u ook kort aangeven wat het probleem is ?

Dus zonder wachttijden, en of een telefoniste vriendelijk was of niet ?

In twee zinnen ? Kort en Bondig ?
MAND :lol:

B_Lutje
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2018 11:46

Re: PostNL bezorgt aangetekend pakket niet

Ongelezen bericht door B_Lutje »

Retour-adres stond wel op het pakket, maar was blijkbaar niet meer leesbaar. Dit doorgegeven, maar tot op heden nog geen pakket terug.

Gesloten