LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geldigheid kadobonnen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Sylvana
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2005 12:38

Geldigheid kadobonnen

Ongelezen bericht door Sylvana »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar ik iets kan vinden over de wettelijke regelgeving t.a.v. de geldigheid van kadobonnen? Ik zou graag willen weten hoe sterk ik als consument sta als ik een verlopen kadobon in wil leveren. Ik meen me iets te herinneren dat in Radar dit onderwerp al eens ter sprake is geweest, maar ik kan er geen concrete informatie over vinden. Ook niet bij postbus 51.

Alvast mijn dank,

Groeten Sylvana

Gast

Re: Geldigheid kadobonnen

Ongelezen bericht door Gast »

Even hierboven op zoeken en kijk bij diversen. Heeft ooit een topic over dit onderwerp opgestaan.

Gast

Re: Geldigheid kadobonnen

Ongelezen bericht door Gast »

daar staat echter ook geen verwijzing naar waar ik het zou kunnen opzoeken. Aan gissingen en mogelijke antwoorden heb ik niets, vandaar dat ik de vraag nog maar eens opper.

Gr. Sylvana

Mirabel

Re: Geldigheid kadobonnen

Ongelezen bericht door Mirabel »

Hallo Sylvana,

De wetgeving is gebaseerd op een aantal normale principes, zoals Voor Wat Hoort Wat. Als de een wat levert moet de ander ook wat leveren.
Een kadobon is een soort uitgestelde koop. Het geld is betaald en dus moet er een product geleverd worden. Beschouwt de winkelier de kadobon als verlopen, dan moet je het geld terugkrijgen. Winkels hebben echter de neiging met hun grote voeten over de wet heen te lopen omdat ze ´daar niet aan doen´ Zie forum over consumentenrecht. Vraag de consumentenbond of Radar een uitspraak te doen en pak hiermee de winkelier aan.

Sylvana
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2005 12:38

Re: Geldigheid kadobonnen

Ongelezen bericht door Sylvana »

Beide erg bedankt voor je reactie, ik voel me er een stuk zekerder door.

Gesloten