LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonneren op RADAR+: privégegevens via de post?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
--Soulmate--

Abonneren op RADAR+: privégegevens via de post?

Ongelezen bericht door --Soulmate-- »

2 dagen geleden kwam er een kaart in de bus. Of ik opnieuw lid wilde worden van Radar+. Ik hoefde alleen maar mijn naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer, IBAN-nummer en mijn handtekening te zetten op een briefkaart. Niet een kaart in een enveloppe, maar op een briefkaart zodat al deze gegevens wel heel eenvoudig over te nemen zijn door een kwaadwillende die er in principe meteen identiteitsfraude mee zou kunnen plegen. Niet goed, Radar! Gaan jullie hier wat aan doen of vinden jullie dit niet zo belangrijk, dat gezeur over privacy en identiteitsfraude?

Ik had tot nu toe altijd het idee dat Radar zich druk maakte voor de consument maar het tegenovergestelde blijkt dus waar. Dit is schandalig en ik word dus nooit meer lid van deze club die een enorm grote mond opzet tegen bedrijven die in hun ogen wat fout doen maar zelf enorm slordig omgaat met de privacy van hun leden.

Radar
Site Admin

Re: Abonneren op RADAR+: privégegevens via de post?

Ongelezen bericht door Radar »

Beste --Soulmate--,

Bedankt voor je feedback, en je maakt een goed punt. Wij hebben dit dan ook doorgegeven aan onze collega's van de uitgeverij en de marketingafdeling van RADAR+, die deze mailings versturen. Mogelijk pakken ze dit in de toekomst op een andere manier aan.

Overigens, mocht je je willen (her)abonneren en (terecht) niet een heel prettig gevoel hebben bij het 'open en bloot' versturen van persoonsgegevens, dan heb je ook nog de volgende mogelijkheden:

- je abonnement telefonisch afsluiten (het telefoonnummer staat vermeld op de flyer)
- je abonnement online afsluiten (het adres staat vermeld op de flyer)
- de flyer invullen en deze in een envelop versturen

--Soulmate--

Ongelezen bericht door --Soulmate-- »

Dank voor de snelle reactie. Ik hoop dat jullie nu meteen onverwijld stoppen met het versturen van die briefkaarten. Ik stel het een beetje scherp hier maar ik beschouw de opmerking
Mogelijk pakken ze dit in de toekomst op een andere manier aan
als voorbeeld van de minachting van de privacy van anderen. Ik begrijp niet dat jullie niet direct stoppen met het versturen van deze briefkaarten en ik heb nu eigenlijk wel zin om dit hogerop te gaan spelen. Mocht er geen bevredigend antwoord komen dan doe ik dat dan ook.
Ik ben erg teleurgesteld in Radar, dat begrijpt u hopelijk wel. Je een beetje verschuilen achter de uitgeverij en de marketingafdeling terwijl het om iets gaat waar jullie verdikkie een aparte pagina op jullie eigen website aan besteed hebben: https://www.avrotros.nl/privacy/privacy/. Ik raad jullie aan deze pagina eens heel goed door te lezen om dan samen met mij tot de conclusie te komen dat jullie echt verkeerd bezig zijn. Krijg ik snel antwoord?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja idd goed punt.
Ik merk het trouwens ook soms bij bepaalde bestelbonnen uit een catalogus.
Ik stuur dat dan ook nooit zo op, altijd in gesloten envelop tussen 2 blanco kaarten.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Beginnersfout ...

Ik heb nòg een oplossing, aansluitend aan die van RADAR:
Kaart invullen en deze in een (open) envelop versturen ... echter zònder postzegel, maar mèt de tekst: ANTWOORD

Wanneer u ooit RADAR+ lezer was, heeft u eerder óók al een email gekregen. Ik werd zèlfs ook opgebeld. Ze zijn hartnekkig, dat màg

Voor bleek het een magazin te zijn, dat helemaal niet aansloot op mijn verwachtingen (van een bull-terriër m.b.t. consumentenzaken).
Het blijkt eerder een soft life-styleblad te zijn, terwijl er daarvan al zo velen zijn. Ik heb dit toen bij mijn opzegging uitvoerig mondeling uitgelegd ... en nogmaals per mail bevestigd.

Tuut, tuut, tuut, géén aansluiting/gehoor gekregen, want de aanbiedingen blijven op alle kanalen binnenkomen.

AKTIE: Half jaar voor € 10,00 voor vroegere lezers, is de koers momenteel.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, je gegevens in een open enveloppe, dat schiet echt op met de privacy.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Radar schreef:
12 sep 2018 17:24
Beste --Soulmate--,

Bedankt voor je feedback, en je maakt een goed punt. Wij hebben dit dan ook doorgegeven aan onze collega's van de uitgeverij en de marketingafdeling van RADAR+, die deze mailings versturen. Mogelijk pakken ze dit in de toekomst op een andere manier aan.

Overigens, mocht je je willen (her)abonneren en (terecht) niet een heel prettig gevoel hebben bij het 'open en bloot' versturen van persoonsgegevens, dan heb je ook nog de volgende mogelijkheden:

- je abonnement telefonisch afsluiten (het telefoonnummer staat vermeld op de flyer)
Als een bedrijf bij jullie in de studio zo'n antwoord zou geven worden ze tot de grond afgebrand door de presentatrice.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

renewouters schreef:
14 sep 2018 07:33
Radar schreef:
12 sep 2018 17:24
Beste --Soulmate--,

Als een bedrijf bij jullie in de studio zo'n antwoord zou geven worden ze tot de grond afgebrand door de presentatrice.
Maar is er echt nu iemand serieus die denkt dat de internet/forumredactie het besluit kan nemen direkt met werkzaamheden te stoppen die door een uitgeverij / marketingafdeling worden uitgevoerd of zelfs maar de mogelijkheid hebben hier zo iets aan te doen behalve aankaarten en doorgeven?

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Geen handige actie van Radar+. Zo hoort het niet.
Maar de privacy/risico op identiteitsfraude is niet in het geding, tenzij iemand besluit het kaartje ook zo op te sturen. Niemand is daartoe verplicht. Je kunt het ook in een enveloppe stoppen.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

RADAR zou "verplicht" een geadresseerde enveloppe met antwoordnummer moeten meesturen met de aanmeldkaart, zodat uw gegevens niet voor derden te zien zijn ?
Echter, als bijv. slechts 3 % van de aangeschrevenen zich zou aanmelden als nieuw lid, dan gaan de 97% van de meegestuurde enveloppen ongebruikt de vuilnisbak of papiercontainer in.
Of de milieu- bewuste/activisten daar nou zo blij mee zullen zijn valt zeer te betwijfelen.
Het zou zomaar onderwerp van discussie in het e.o.a. milieuprogramma kunnen worden.
Een eigen envelopje gebruiken en de privé gegevens zijn veiliger bewaard dan in een kluisje bij een 'bank'.

Gesloten