Mijn moeder heeft op 21-04-2017 een wasmachine gekocht bij Media Markt online.
Op 25-07-2018 wil ze een wasje draaien en toen ze de deur opende viel de deur op de grond, hij was afgebroken.
Ik heb meteen Media Markt een Messenger bericht gestuurd betreft het probleem + foto's van de afgebroken deur.
Ik kreeg een telefoonnummer van de firma 'Elbeka' en met hun zou mijn moeder een afspraak kunnen maken voor reparatie onder garantie.
Mijn moeder ging de dag erna op vakantie dus heeft ze 20-08-2018 gebeld.
Elbeka zegt dat Media Markt de reparatie moet uitvoeren. Mijn moeder weer teruggebeld en 1 van de medewerkers benadrukte dat ze echt bij Elbeka moet zijn. Vervolgens heeft ze weer Elbeka teruggebeld en ze bleven volhouden dat het niet waar is.
Vervolgens heb ik dus weer via Messenger contact gezocht met Media Markt en uitgelegd dat we van het kastje naar de muur gestuurd worden. Media Markt vond het vreemd en ging voor mijn moeder een servicebezoek aanvragen. (toen kon het opeens allemaal wel)
Op 22-08-2018 werd mijn moeder gebeld door de firma BSH Huishoudapparaten en is er een servicebezoek gepland voor 29-08-2018.
De monteur kwam boven en zei ''de deur is afgebroken zie ik''
Ja dat klopt zei mijn moeder, ik heb foto's van de afgebroken deur naar Media Markt gestuurd en die hebben u geregeld om de deur te repareren.
Vervolgens zegt de monteur dat een afgebroken deur niet onder garantie valt en de kosten voor een nieuw frame +- € 225,00!
Voor dat geld heb je bijna een nieuwe machine!
Dus vervolgens heeft mijn moeder tegen de monteur gezegd dat ze eerst gaat overleggen of ze de deur nog wel wil laten repareren voor zoveel geld. De monteur was hiermee akkoord.
Diezelfde dag krijgt ze een factuur van BSH met het te betalen bedrag van € 170,99!!!
Er staan niet uitgevoerde werkzaamheden / niet gebruikte 'klein materialen' / onduidelijke specificaties op de factuur.
Ook klopt de aankoopdatum van de machine niet (zie bijlage voor factuur)
Ik dus meteen een mail gestuurd naar BSH met uitleg en bezwaar.
Gisteren, 11-09-2018 kreeg ik een mail terug van BSH:
Geachte heer Van Balkom,
Hartelijk dank voor uw bericht. Hierin geeft u aan dat u het niet eens bent met de factuur en dat er fouten op de factuur staan. Ik reageer graag.
U heeft melding gemaakt van een gebrek aan uw Koenic wasmachine bij de leverancier. In uw geval is dat de Media Markt. De media markt heeft de service van BSH ingeschakeld om uw wasmachine te repareren.
Voor een reparatie uitgevoerd door BSH, gelden onze BSH garantievoorwaarden. Daarin staat vermeld dat breuk geen garantie is.
De klacht is omschreven als deur functioneert niet, echter na onderzoek door onze technicus bleek het frame afgebroken. Dus waren er kosten gemoeid met het uitvoeren van de reparatie.
U geeft aan dat er fouten staan op de factuur. Daarin moet ik u gelijk geven. De kosten van het benodigde materiaal zijnde het frame staan niet vermeld op de factuur. Dat is per abuis door de technicus vergeten en voor u een voordeel. De andere factuurposten zijn correct.
Ik kan me goed voorstellen dat u teleurgesteld bent in de kosten van een reparatie. Zeker omdat niemand expres een deur afbreekt. Helaas kan BSH hierin voor u weinig betekenen. U kunt zich beter richten tot uw leverancier. Met de Media Markt heeft u een verkoopovereenkomst gesloten.
Het spijt mij u geen beter bericht te kunnen geven.
Met vriendelijke groeten,
M. van Griethuijsen
BSH consumentenzaken.
Er is helemaal niks vervangen! De monteur is 30 minuten binnen geweest en heeft helemaal niks vervangen omdat mijn moeder eerst wilde overleggen betreft de hoge kosten á € 225,00 voor een deurframe...
Ik vandaag Media Markt WEER een bericht gestuurd met bovenstaande reactie van BSH en ik kreeg als antwoord:
Hoi Sinéad, ik heb het een en ander voor je uitgezocht en uit het rapport is gebleken dat de reparatie niet binnen de garantie valt omdat de deur is afgebroken. Wanneer er schade van buitenaf is zijn de kosten voor je eigen rekening. Ik begrijp dat het heel erg vervelend is, maar ik kan in dit geval verder niets voor je betekenen. Mijn excuses voor het ongemak. Groetjes, Frea
Wat kan mijn moeder nu nog doen?
Niemand gaat toch betalen voor goederen en/of diensten die niet uitgevoerd zijn
Ik hoop dat iemand kan helpen
Groetjes Nees