Heb ik iets anders beweerd of gezegd dan?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De droom van een eigen huis... voorlopig doorgeprikt?
Re: De droom van een eigen huis... voorlopig doorgeprikt?
U herhaalt zichzelf.
Het ging mij om deze zin van u: “
Mijn jeugd zag er gelukkig anders uit en ik had het in de jaren `60 prima naar mijn zin, warme douche, fijn huis en een goede binding met mijn ouders en familie.”
Terwijl het Gosewijn, Moederslink en mijzelf slechts ging over de woonomstandigheden. En niet over ouders of familie.
-
hänschen klein
@Mensen toch ...
Deze topic gaat over de woningnood anno 2018!
Gebruik voor andere conversaties liever de tool PM!
Zet deze tool áán en klik voor persoonlijke gesprekken op de blauwe naam a.u.b.
Maar ik mag toch gewoon zeggen dat ik een goede binding met mijn ouders en familie heb en dat de woonomstandigheden bij ons goed waren.
En dat heeft alles te maken met het bed waarin ik in sliep en ben opgestart, mijn vader heeft dat bed betaalt en vele andere dingen.
Begrijp niet goed waarom je mij hierover moet tackelen, en dat ik mijzelf herhaal??
En dat heeft alles te maken met het bed waarin ik in sliep en ben opgestart, mijn vader heeft dat bed betaalt en vele andere dingen.
Begrijp niet goed waarom je mij hierover moet tackelen, en dat ik mijzelf herhaal??
Sorry Blont007. Ik heb uw tweede zin blijkbaar verkeerd opgevat. En ook nog de reactie van Moederslink van éen uur voor de uwe aangezien. Slechts gelezen dus. Dubbel sorry. 
En daar gaat het dus ook over, dat die “woningnood” van nu, helemaal geen “woningnood” is.hänschen klein schreef: ↑14 sep 2018 11:32@Mensen toch ...
-
witte angora
Er is een flink tekort aan woningen. Hoe zou jij dat dan willen noemen?Lady1234 schreef: ↑14 sep 2018 12:06En daar gaat het dus ook over, dat die “woningnood” van nu, helemaal geen “woningnood” is.hänschen klein schreef: ↑14 sep 2018 11:32@Mensen toch ...
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... 6ErZfFniYn
Lijkt me duidelijk genoeg.
Lijkt me duidelijk genoeg.
Woningnood is ...
een tekort aan woningen en wanneer de vraag groter is dan het aanbod op de plek, op de tijd en voor een betaalbare prijs, zoals die door de consument/burger wordt gewenst/betaalbaar is.
Ja, iedereen kan volgende week wel een vrijstaande villa in hartje Amstedam willen voor een zacht prijsje.
Mijn idee van “nood” is dus anders.
een tekort aan woningen en wanneer de vraag groter is dan het aanbod op de plek, op de tijd en voor een betaalbare prijs, zoals die door de consument/burger wordt gewenst/betaalbaar is.
Ja, iedereen kan volgende week wel een vrijstaande villa in hartje Amstedam willen voor een zacht prijsje.
Mijn idee van “nood” is dus anders.
Er staan momenteel honderdduizend woningen te koop. Als er een absoluut tekort aan woningen zou zijn, dan zouden er niet zo veel woningen te koop zijn.witte angora schreef: ↑14 sep 2018 13:03Er is een flink tekort aan woningen. Hoe zou jij dat dan willen noemen?
Het probleem is alleen dat de vraag anders is dan het aanbod. Dat is een heel ander soort woningnood dan toen een groot deel van het land in puin lag en er überhaupt nauwelijks (fatsoenlijke) woningen beschikbaar waren.
Er zijn daarom ook meer oplossingen dan alleen extra woningen bouwen. En andersom, betekent meer woningen bouwen niet automatisch de oplossing voor deze kwalitatieve woningnood. Er zijn bijvoorbeeld nog een heleboel kavels beschikbaar, maar niet op de plekken waar 'iedereen' wil wonen. Één van de mogelijke oplossingen is daarom ook ervoor zorgen dat meer mensen willen wonen op plekken waar wél voldoende woningen zijn, of kunnen komen.
Lady1234
vindt dit leuk
-
hänschen klein
Over woningnood en onze vrijheid gesproken,
Ik post over de oorzaken van de jarendurende woningnood eens een nogal gedateerd bericht en voeg hieraan de allerlaatste fout die gemaakt gaat worden nog eens toe. Eén enkele Minister-President gaat € 2.000.000.000,- per jaar uitgeven, om internationale bedrijven naar Nederland te lokken. Bedrijven die, wanneer ze werknemers meebrengen of aantrekken, voor een extra huizentekort in de Randstad gaan zorgen. Een objectieve uitleg over de woningnoodgeschiedenis leest op Wikipedia onder WONINGNOOD.
Stond de kraan al jarenlang véél te ver open, wordt er (voor veel belastinggeld) zèlfs nog een extra kraan bijgeplaatst ... louter vanuit een buikgevoel van de Minister-President wel te verstaan, die het (dossier, de notities zegt hij) niet kent.
https://meervrijheid.nl/?pagina=1160
Ik post over de oorzaken van de jarendurende woningnood eens een nogal gedateerd bericht en voeg hieraan de allerlaatste fout die gemaakt gaat worden nog eens toe. Eén enkele Minister-President gaat € 2.000.000.000,- per jaar uitgeven, om internationale bedrijven naar Nederland te lokken. Bedrijven die, wanneer ze werknemers meebrengen of aantrekken, voor een extra huizentekort in de Randstad gaan zorgen. Een objectieve uitleg over de woningnoodgeschiedenis leest op Wikipedia onder WONINGNOOD.
Stond de kraan al jarenlang véél te ver open, wordt er (voor veel belastinggeld) zèlfs nog een extra kraan bijgeplaatst ... louter vanuit een buikgevoel van de Minister-President wel te verstaan, die het (dossier, de notities zegt hij) niet kent.
https://meervrijheid.nl/?pagina=1160
Laatst gewijzigd door Radar op 14 sep 2018 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: offtopic bijdrage door Moderator verwijderd
Reden: offtopic bijdrage door Moderator verwijderd
Die bedrijven waar u het over hebt, zullen nauwelijks werknemers meebrengen en als die al komen, zijn dat ongetwijfeld heel goed betaalde werknemers. Het gebrek aan sociale woningen zal daar echt niet groter door worden,
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... 6ErZfFniYn
Dus dit is flauwekul wat in deze link te lezen is, de woonbond. leg dan eens uit @Lady waarom u het anders ziet, een beetje gemotiveerd antwoord zou geen kwaad kunnen.
En ja, als u een vrijstaand villa in Amsterdam Centrum tegenkomt, sein me dan even in. Wel voor een prikkie hè.
Dus dit is flauwekul wat in deze link te lezen is, de woonbond. leg dan eens uit @Lady waarom u het anders ziet, een beetje gemotiveerd antwoord zou geen kwaad kunnen.
En ja, als u een vrijstaand villa in Amsterdam Centrum tegenkomt, sein me dan even in. Wel voor een prikkie hè.
@blont007
U bent, dacht ik, al voorzien van een landgoed. Maar voor uitleg, lees de reactie van Kweenie. Kan die alleen maar onderschrijven.
U bent, dacht ik, al voorzien van een landgoed. Maar voor uitleg, lees de reactie van Kweenie. Kan die alleen maar onderschrijven.
Beste Forumgebruikers,
Er zijn al verschillende waarschuwingen uitgedeeld in dit topic en men blijft offtopic gaan. Het topic zal daarom worden gesloten.
Er zijn al verschillende waarschuwingen uitgedeeld in dit topic en men blijft offtopic gaan. Het topic zal daarom worden gesloten.