LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN maakt al meer dan 2 jaar fouten omtrend mijn abonnement!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
artfx
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 sep 2018 10:53

KPN maakt al meer dan 2 jaar fouten omtrend mijn abonnement!

Ongelezen bericht door artfx »

Geachte Radar forum,

Ik kom hier mijn verhaal doen aangezien ik me af vraag wat op dit moment mijn opties zijn. Ik zal hieronder zo duidelijk mogelijk mijn probleem proberen te beschrijven. Ik begin eerst met wat er aan dit probleem vooraf is gegaan, omdat dit eigenlijk al veel langer speelt en deze informatie wellicht belangrijk kan zijn.

Ik heb al jaren een mobiel abonnement bij KPN, voorheen stond deze op naam van mijn vader, maar later hebben we dit aangepast omdat ik inmiddels volwassen ben (dit is alweer een tijd geleden). Ik verlengde mijn abonnement voor het eerst bij Belsimpel.nl en dit ging vrijwel perfect, althans dat dacht ik, ik gaf netjes mijn eigen gegevens door aan Belsimpel, trouwens dezelfde gegevens die in mijn "Mijn KPN" account staan en deze is weer gekoppeld aan mijn 06 nummer. Toch kwam de factuur weer op naam van mijn vader te staan. Toen ging mijn vader verlengen, hij krijgt twee telefoons binnen terwijl hij er 1 besteld heeft en daarvan staat er ineens 1 op mijn naam. Afijn na bijna een jaar aan contact met KPN via email, telefoon en in meerdere winkels zelf is dit probleem opgelost en heeft KPN mij een riante schadevergoeding moeten betalen als tegemoetkoming voor de gemaakte kosten en tijd die het ons gekost heeft. Deze schadevergoeding kon overigens pas betaald worden als het probleem helemaal opgelost was (dat waren de woorden van KPN), dus aangezien ik hem betaald gekregen heb mag je dan verwachten dat het ook opgelost is nietwaar?

Dit is ongeveer anderhalf jaar geleden. Ook werden we toen verzocht om naar een hoofdvestiging van KPN te gaan waar ze de naam konden veranderen die aan de factuur gekoppeld was. Zoals gezegd zo gedaan, wij in de vestiging een naamswijziging gedaan en de medewerker kon mij vertellen dat "het nu echt opgelost" zou zijn. Nu zijn we bijna twee jaar verder en kon ik weer mijn abonnement verlengen, ik heb dus weer via Belsimpel een verlenging aangevraagd en hierbij een Samsung S9+ 256GB in Titanium Grey besteld. Nu komt het huidige probleem:

Op mijn orderbevestiging van Belsimpel staan netjes mijn eigen gegevens en staat ook duidelijk dat ik een Samsung S9+ 256GB in Titanium Grey heb besteld. Echter krijg ik de orderbevestiging binnen van KPN en hierop staat dat ik een Samsung S9+ 256GB in Midnight Black heb besteld, hier gaat het dus al fout. De volgende dag krijg ik echter wel gewoon een grijze variant binnen, dus lijkt het toch goed gegaan te zijn. Toch merkte ik ineens nog een fout op in de orderbevestiging van KPN, namelijk dat ze mijn vaders naam noemen! Daarnaast krijg ik ineens een bericht van mijn zus, dat ook zij een bevestiging ontvangen heeft (zij heeft ook een KPN abonnement, wij hebben simpelweg 3 abbos op 1 adres, maar wel onder verschillende namen).

Ik heb dus contact gezocht met KPN om te achterhalen hoe het kan dat mijn vaders naam in de bevestigingsemail staat. KPN kon mij vertellen dat het abonnement om een of andere reden na alles wat we gedaan hebben toch nog op mijn vaders naam staat, vreemd want we hebben notabene met een werknemer van KPN in hun vestiging een naamswijziging aangevraagd en geregeld, daarnaast zij de werknemer nog dat het nu echt opgelost zou zijn, nou niet dus. Ik heb KPN vervolgens gevraagd om dan nu alsnog de naam te veranderen zodat het gewoon eindelijk eens goed gaat, dus KPN stuurt mij een formulier op waarmee ik dit kan doen. Op dit formulier staat echter dat een naamswijziging pas gedaan kan worden indien het volledige toestelkrediet wordt afbetaald, voordat dat gebeurd is kunnen ze dit niet doen. Ik sluit juist een abonnement af met toestel zodat ik het gespreid kan betalen en niet in een keer het hele bedrag hoef te betalen!

Dus kort gezegd, KPN maakt keer op keer zelf de fouten, ze hebben dit zelfs al tot twee keer toe toegegeven aangezien ik twee keer een vergoeding heb ontvangen over een periode van meer dan 2 jaar. KPN blijft simpelweg dezelfde fout maken en ik vind dan dus ook dat ze nu maar eens verantwoording moeten nemen. Die vergoeding waren netjes, maar dan moet het probleem natuurlijk wel opgelost zijn.

Enig idee wat ik nu hiermee kan doen? Aangezien ik meerdere kosten heb dan alleen een telefoon zit ik niet echt te wachten om het hele toestel af te betalen en straks in de problemen te komen met andere vaste lasten. Daarnaast vind ik het eigenlijk ook bespottelijk dat KPN dit eist aangezien zij zelf de veroorzaker van dit probleem zijn. Hebben jullie suggesties?

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KPN maakt al meer dan 2 jaar fouten omtrend mijn abonnement!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

artfx schreef:
20 sep 2018 11:17
Geachte Radar forum,

Ik kom hier mijn verhaal doen aangezien ik me af vraag wat op dit moment mijn opties zijn. Ik zal hieronder zo duidelijk mogelijk mijn probleem proberen te beschrijven. Ik begin eerst met wat er aan dit probleem vooraf is gegaan, omdat dit eigenlijk al veel langer speelt en deze informatie wellicht belangrijk kan zijn.

Ik heb al jaren een mobiel abonnement bij KPN, voorheen stond deze op naam van mijn vader, maar later hebben we dit aangepast omdat ik inmiddels volwassen ben (dit is alweer een tijd geleden). Ik verlengde mijn abonnement voor het eerst bij Belsimpel.nl en dit ging vrijwel perfect, althans dat dacht ik, ik gaf netjes mijn eigen gegevens door aan Belsimpel, trouwens dezelfde gegevens die in mijn "Mijn KPN" account staan en deze is weer gekoppeld aan mijn 06 nummer. Toch kwam de factuur weer op naam van mijn vader te staan. Toen ging mijn vader verlengen, hij krijgt twee telefoons binnen terwijl hij er 1 besteld heeft en daarvan staat er ineens 1 op mijn naam. Afijn na bijna een jaar aan contact met KPN via email, telefoon en in meerdere winkels zelf is dit probleem opgelost en heeft KPN mij een riante schadevergoeding moeten betalen als tegemoetkoming voor de gemaakte kosten en tijd die het ons gekost heeft. Deze schadevergoeding kon overigens pas betaald worden als het probleem helemaal opgelost was (dat waren de woorden van KPN), dus aangezien ik hem betaald gekregen heb mag je dan verwachten dat het ook opgelost is nietwaar?

Dit is ongeveer anderhalf jaar geleden. Ook werden we toen verzocht om naar een hoofdvestiging van KPN te gaan waar ze de naam konden veranderen die aan de factuur gekoppeld was. Zoals gezegd zo gedaan, wij in de vestiging een naamswijziging gedaan en de medewerker kon mij vertellen dat "het nu echt opgelost" zou zijn. Nu zijn we bijna twee jaar verder en kon ik weer mijn abonnement verlengen, ik heb dus weer via Belsimpel een verlenging aangevraagd en hierbij een Samsung S9+ 256GB in Titanium Grey besteld. Nu komt het huidige probleem:

Op mijn orderbevestiging van Belsimpel staan netjes mijn eigen gegevens en staat ook duidelijk dat ik een Samsung S9+ 256GB in Titanium Grey heb besteld. Echter krijg ik de orderbevestiging binnen van KPN en hierop staat dat ik een Samsung S9+ 256GB in Midnight Black heb besteld, hier gaat het dus al fout. De volgende dag krijg ik echter wel gewoon een grijze variant binnen, dus lijkt het toch goed gegaan te zijn. Toch merkte ik ineens nog een fout op in de orderbevestiging van KPN, namelijk dat ze mijn vaders naam noemen! Daarnaast krijg ik ineens een bericht van mijn zus, dat ook zij een bevestiging ontvangen heeft (zij heeft ook een KPN abonnement, wij hebben simpelweg 3 abbos op 1 adres, maar wel onder verschillende namen).

Ik heb dus contact gezocht met KPN om te achterhalen hoe het kan dat mijn vaders naam in de bevestigingsemail staat. KPN kon mij vertellen dat het abonnement om een of andere reden na alles wat we gedaan hebben toch nog op mijn vaders naam staat, vreemd want we hebben notabene met een werknemer van KPN in hun vestiging een naamswijziging aangevraagd en geregeld, daarnaast zij de werknemer nog dat het nu echt opgelost zou zijn, nou niet dus. Ik heb KPN vervolgens gevraagd om dan nu alsnog de naam te veranderen zodat het gewoon eindelijk eens goed gaat, dus KPN stuurt mij een formulier op waarmee ik dit kan doen. Op dit formulier staat echter dat een naamswijziging pas gedaan kan worden indien het volledige toestelkrediet wordt afbetaald, voordat dat gebeurd is kunnen ze dit niet doen. Ik sluit juist een abonnement af met toestel zodat ik het gespreid kan betalen en niet in een keer het hele bedrag hoef te betalen!

Dus kort gezegd, KPN maakt keer op keer zelf de fouten, ze hebben dit zelfs al tot twee keer toe toegegeven aangezien ik twee keer een vergoeding heb ontvangen over een periode van meer dan 2 jaar. KPN blijft simpelweg dezelfde fout maken en ik vind dan dus ook dat ze nu maar eens verantwoording moeten nemen. Die vergoeding waren netjes, maar dan moet het probleem natuurlijk wel opgelost zijn.

Enig idee wat ik nu hiermee kan doen? Aangezien ik meerdere kosten heb dan alleen een telefoon zit ik niet echt te wachten om het hele toestel af te betalen en straks in de problemen te komen met andere vaste lasten. Daarnaast vind ik het eigenlijk ook bespottelijk dat KPN dit eist aangezien zij zelf de veroorzaker van dit probleem zijn. Hebben jullie suggesties?
Opzeggen en naar een andere aanbieder gaan of een nieuw abonnement nemen die direct op uw eigen naam staat. Dit gaat nooit goed komen via KPN.

artfx
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 sep 2018 10:53

Re: KPN maakt al meer dan 2 jaar fouten omtrend mijn abonnement!

Ongelezen bericht door artfx »

Ik heb vanmiddag langdurig contact gehad en ik heb KPN een oplossing voorgelegd, hier kon de medewerker echter niet over beslissen dus is dit doorgespeeld naar een werknemer met meer bevoegdheid. Ik hoor binnen 2-5 dagen wat hun reactie hierop is, even afwachten dus.

Gesloten