Gisteren (26-09) heb ik mijn MRB voldaan van een aanslag die ik op 13 juli 2018 kreeg. Veel te laat, dat weet ik. De situatie was niet heel positief, maar ik had er alle vertrouwen in om uiteindelijk toch op tijd te kunnen betalen.
Nu wil het geval dat ik medio half augustus tot half september in het buitenland zat (Poging tot emigratie die helaas mislukte om verschillende redenen) waardoor de post niet helemaal soepel liep. (Post werd doorgestuurd naar het land waar ik zat, maar deze is nooit aangekomen
Omdat het saldo het toe liet kon ik gisteren direct € 122 voldoen (volledige som). Vandaag kreeg ik echter een dwangbevel (per reguliere post) van de BD..
Of ik € 129 (met die 7 euro) + € 45 betekeningskosten binnen 2 dagen wou betalen.
Van die 7 euro wist ik eerder nog niks, dus die heb ik na ontvangst direct overgemaakt.
Hoe zit het echter met de betekeningskosten? Worden die kwijtgescholden omdat het een gekruiste betaling is? Er staat namelijk achterop: "Is het bedrag plus de invorderingsrente uiterlijk op de datum van de betekening bijgeschreven op onze rekening? Dan hoeft u de kosten van betekening niet te betalen"
Nadat ik de eerste keer gebeld had (Zo'n 6 pogingen later, want wachtrij steeds vol) kreeg ik een stugge medewerkster aan de lijn die alleen maar met het vingertje zat te wijzen en waar ik niet mee verder kwam. Nadat ik later vandaag weer belde had ik een wat behulpzamere medewerkster, alleen zij kon de betaling nog niet inzien. Daarvoor zou ik morgen moeten bellen.
Ze zei echter: Het hangt er een beetje vanaf of de betaling bij ons op 26-09 of een dag te laat binnen is gekomen.
Gaat het niet om de verzenddatum van de transactie?