LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekeningen van Pritell

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
alfatrion

Re: Rekeningen van Pritell

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb aangegeven dat ik eerst zou storneren en waarom ik dat zo zou doen. Jij roept dat juiste volgorde is om eerst alles uit te zoeken, maar je geeft niet wat er fout is om dat anders te doen. Je roept vervolgens mij op om de extra kosten te dragen, maar bent zelf niet bereid om te doen waar je anderen toe uitdraagt.

Het gaat vandaag niet lukken om 11 jaar lang terug te boeken, omdat je maximaal tot 13 maanden terug kan gaan. Het gaat je volgende maand niet lukken om 11 jaar en een maand terug te boeken, omdat je maximaal tot 13 maanden terug kan gaan. Dat is wel een extra maand die je niet kan storneren. Een dag kan al voldoende zijn om een maandtermijn niet meer terug te kunnen boeken.

Dat dit de verkeerde volgorde zou zijn, is niets meer dan jouw mening.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het is wel de normale en fatsoenlijke gang van zaken.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

RenatavA schreef:
30 sep 2018 20:27
Goedemorgen,

Mijn tante van 78 jaar gaat verhuizen vandaar dat ik met haar administratie bezig ben, tot mijn verbazing is er al vanaf juli 2007 elke maand €29,95 van haar rekening afgeschreven door Pritell terwijl zij de telefonie via de KPN had! Er is geen contract terug te vinden met de voorwaarden! Als we dat allemaal bereken heeft ze inmiddels bijna €4000 BETAALD aan dienst, die ze nooit had gekregen.

Ik las op jullie forum veel verhalen, maar weet nog niet, hoe dat opgelost kan zijn.

Ik heb geprobeerd te bellen maar zijn niet aanwezig.
Zoals ook al genoemd neem je Pritell erbij terwijl je gewoon je eigen KPN abonnement behoud, wat Tele 2 vroeger ook deed.
Dus als op de KPN nota's geen belkosten staan vermeld, maar deze al 11 jaar via Pritell gaat, is deze Topic en alle reacties een storm in een glas water.
Zolang TS dit niet meldt, valt er door ons niks te adviseren.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
01 okt 2018 13:37
Het gaat vandaag niet lukken om 11 jaar lang terug te boeken, omdat je maximaal tot 13 maanden terug kan gaan. Het gaat je volgende maand niet lukken om 11 jaar en een maand terug te boeken, omdat je maximaal tot 13 maanden terug kan gaan. Dat is wel een extra maand die je niet kan storneren. Een dag kan al voldoende zijn om een maandtermijn niet meer terug te kunnen boeken.

Dat dit de verkeerde volgorde zou zijn, is niets meer dan jouw mening.
Uw volgorde is eerst storneren en daarna gaan bellen. Dan erachter komen dat er wel degelijk een geldige overeenkomst is. Gevolg: een hoop werk voor zowel klant als ondernemer. Is er geen geldige overeenkomst, kan je alsnog storneren.
Een normale volgorde (en nee, dat is niet mijn mening), eerst bellen en daar verder op acteren. Kan er geen overeenkomst gevonden worden kan je direct na het belletje gaan storneren. Wat is dan je risico? Op 1uur ga je niets verliezen. Stel nou dat er inderdaad geen overeenkomst is, zou je zelfs het hele bedrag kunnen terug vorderen. Maar dan wordt het weer een rekensommetje aangezien je zelf die 13 maanden terug haalt. Dan zou het makkelijker zijn om dat eerst te overleggen. Stel dat er dan wel een geldige overeenkomst boven water komt, scheelt dat een hoop werk.

Dus met hooguit een uurtje (heel ruim genomen) investeren verlies je nauwelijks tijd om alsnog te storneren en voorkom je extra werk en handelingen die je zou hebben als je eerst zou storneren.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

We zitten weer in een nietes welles spelletje van NeoDutchio en Alfatrion :D

Holy53

Ongelezen bericht door Holy53 »

RenatavA schreef:
30 sep 2018 20:27
Goedemorgen,

Mijn tante van 78 jaar gaat verhuizen vandaar dat ik met haar administratie bezig ben, tot mijn verbazing is er al vanaf juli 2007 elke maand €29,95 van haar rekening afgeschreven door Pritell terwijl zij de telefonie via de KPN had! Er is geen contract terug te vinden met de voorwaarden! Als we dat allemaal bereken heeft ze inmiddels bijna €4000 BETAALD aan dienst, die ze nooit had gekregen.

Ik las op jullie forum veel verhalen, maar weet nog niet, hoe dat opgelost kan zijn.

Ik heb geprobeerd te bellen maar zijn niet aanwezig.
Deze lijkt heel erg op deze:https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... 0bf6b71e0e

alfatrion

Lady1234 schreef:
01 okt 2018 13:53
Dit impliceert dat het normaal en fatsoenlijk zou zijn van het bedrijf om zonder een rechtsgeldige machtiging bij hun klanten en niet-klanten bedragen af te schrijven. Het afschrijven van geld zonder een rechtsgeldige machtiging grenst aan diefstal.

NeoDutchio

alfatrion schreef:
01 okt 2018 15:47
Lady1234 schreef:
Dit impliceert dat het normaal en fatsoenlijk zou zijn van het bedrijf om zonder een rechtsgeldige machtiging bij hun klanten en niet-klanten bedragen af te schrijven. Het afschrijven van geld zonder een rechtsgeldige machtiging grenst aan diefstal.
U gaat er meteen van uit dat er geen rechtsgeldige machtiging is. Gelukkig ben je in Nederland pas schuldig als dat bewezen is. Straffen uitdelen doe je nadat je bewezen hebt dat iemand schuldig is. Niet vooraf om daarna alles weer recht te zetten.

alfatrion

Nee, daar ga ik niet vanuit (zie hier). Mijn advies is om een MOI melding te doen. De bank onderzoekt dan of er een rechtsgeldige machtiging is (hier reeds aangegeven). De 13 maanden worden alleen gestorneerd, indien het bedrijf geen rechtsgeldige machtiging kan overleggen. Op het moment dat TS dus 13 maanden aan geld terug krijgt, dan staat vast dat het bedrijf geen rechtsgeldige toestemming heeft om het geld af te schrijven.

Lady1234

alfatrion schreef:
Lady1234 schreef:
Nee, daar ga ik helemaal niet van uit. Iemand gaat verhuizen en een familielid komt de administratie bekijken, en hé die ziet iets wat dat familielid raar vindt. Tante weet het blijkbaar niet meer zo goed. Dan gaat een normaal en fatsoenlijk mens niet een MOI procedure starten, maar die gaat eerst contact opnemen om een en ander uit te zoeken.

Als ik naar mijn eigen afschrijvingen kijk inzake automatische incasso’s, daar staat de machtiging bij vermeld.

alfatrion

Lady1234 schreef:
01 okt 2018 16:23
alfatrion schreef:
Lady1234 schreef:
Nee, daar ga ik helemaal niet van uit.
Ik schrijf niet dat je daar vanuit gaat, maar dat dit de implicatie is van het geen je schrijft. Het standpunt van NeoDutchio is namelijk dat je eerst zou moeten controleren of er sprake is van een overeenkomst. De implicatie is dat je niet zou mogen storneren, indien er een overeenkomst is. Het controleren of er een geldige machtiging is gebeurt als in de MOI melding en kan niet telefonisch of binnen uur geregeld worden.
Lady1234 schreef:
01 okt 2018 16:23
Als ik naar mijn eigen afschrijvingen kijk inzake automatische incasso’s, daar staat de machtiging bij vermeld.
Die staan er bij mij ook bij mij, maar als ik na acht weken een MOI melding doe voor bijvoorbeeld mij energieleverancier, dan weet de energieleverancier geen rechtsgeldige machtiging te overleggen (die heb ik hen namelijk niet geven) en zal de bank mij het geld terugbetalen.

Lady1234

En waarom zou dat controleren binnen een uur geregeld moeten zijn?

Ook weten we helemaal niet of tante ja dan nee gesprekskosten heeft bij KPN.

Ja, en u weet dat u geen machtiging aan de energieleverancier hebt gegeven en als u dan een MOI procedure start, krijgen ze nog extra kosten te betalen ook. Maar hier weten we niets. Alleen een melding van een verontrust familielid.

alfatrion

Lady1234 schreef:
01 okt 2018 16:52
En waarom zou dat controleren binnen een uur geregeld moeten zijn?
Omdat NeoDutchio vol wil houden dat je niets te verliezen hebt door niet direct een MOI melding te doen.
Lady1234 schreef:
01 okt 2018 16:52
Ja, en u weet dat u geen machtiging aan de energieleverancier hebt gegeven en als u dan een MOI procedure start, krijgen ze nog extra kosten te betalen ook. Maar hier weten we niets. Alleen een melding van een verontrust familielid.
Als het bedrijf wel een geldige machtiging heeft, dan komt dat wel uit het onderzoek van de bank naar voren.

Lady1234

De consument heeft het recht om een incassotransactie – waarvoor hij geen rechtsgeldige machtiging heeft verstrekt – tot 13 maanden nadat de transactie heeft plaatsgevonden, terug te laten boeken. Hieraan kunnen kosten verbonden zijn als achteraf blijkt dat er toch een rechtsgeldige machtiging is verstrekt.

Bron Betaalvereniging Nederland.

Je hebt dus eventueel wel wat te verliezen.

NeoDutchio

alfatrion schreef:
01 okt 2018 16:36
Ik schrijf niet dat je daar vanuit gaat, maar dat dit de implicatie is van het geen je schrijft. Het standpunt van NeoDutchio is namelijk dat je eerst zou moeten controleren of er sprake is van een overeenkomst. De implicatie is dat je niet zou mogen storneren, indien er een overeenkomst is. Het controleren of er een geldige machtiging is gebeurt als in de MOI melding en kan niet telefonisch of binnen uur geregeld worden.
Mijn woorden zijn dat je eerst met Pritell belt met de vraag een overeenkomst te overleggen. TS weet namelijk niet eens of tante een overeenkomst heeft.

alfatrion

Lady1234 schreef:
01 okt 2018 17:10
De ING, de Rabobank en vele andere banken brengen daar geen kosten voor in rekening. Daarbij beschikken bedrijven heel vaak niet over een geldige machtiging. Ik heb geen een bedrijf een machtiging gegeven en ze schrijven allemaal bij mij af.

Lady1234

alfatrion schreef:
01 okt 2018 17:40
Lady1234 schreef:
01 okt 2018 17:10
De ING, de Rabobank en vele andere banken brengen daar geen kosten voor in rekening. Daarbij beschikken bedrijven heel vaak niet over een geldige machtiging. Ik heb geen een bedrijf een machtiging gegeven en ze schrijven allemaal bij mij af.
Dan zou ik daar maar eens heel gauw tegen optreden.

En hebt u dan bij al die banken een onterecht MOI procedure gestart die zonder verdere financiele gevolgen voor u zijn gebleven? Apart.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
01 okt 2018 16:10
Nee, daar ga ik niet vanuit (zie hier). Mijn advies is om een MOI melding te doen. De bank onderzoekt dan of er een rechtsgeldige machtiging is (hier reeds aangegeven). De 13 maanden worden alleen gestorneerd, indien het bedrijf geen rechtsgeldige machtiging kan overleggen. Op het moment dat TS dus 13 maanden aan geld terug krijgt, dan staat vast dat het bedrijf geen rechtsgeldige toestemming heeft om het geld af te schrijven.
Maar dat er geen rechtsgeldige toestemming is om geld af te schrijven betekend niet dat de overeenkomst niet geldig is. Maar ga de discussie verder niet meer aan, deze win je van Alfatrion niet, hij heeft altijd gelijk.

alfatrion

Lady1234 schreef:
01 okt 2018 17:54
Dan zou ik daar maar eens heel gauw tegen optreden.
Waarom? Ik heb een prachtige deal. Ik kan geen 8 weken, maar 13 maanden storneren, als ik daar aanleiding toe heb.
sylvesterb schreef:
01 okt 2018 17:57
Maar dat er geen rechtsgeldige toestemming is om geld af te schrijven betekend niet dat de overeenkomst niet geldig is.
Ik beweer toch niet anders?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 01 okt 2018 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio

alfatrion schreef:
01 okt 2018 18:27
sylvesterb schreef:
01 okt 2018 17:57
Maar dat er geen rechtsgeldige toestemming is om geld af te schrijven betekend niet dat de overeenkomst niet geldig is.
Ik beweer toch niet anders?
Dus in het kader van de moeilijke weg zoeken: eerst storneren, in de ogen van Alfatrion gelijk krijgen, vervolgens te horen te krijgen dat er wel degelijk een geldige overeenkomst is en dan handmatig alles weer gaan betalen. Want je mag een MOI opstarten, dus dan moet je dat ook doen. Dat dat compleet los staat van een overeenkomst maakt dan natuurlijk niet uit.

Gesloten