LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camping voortzetten als particulier

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
AJMVer

Camping voortzetten als particulier

Ongelezen bericht door AJMVer »

Ik weet niet of ik deze vraag hier kan/mag stellen, als dat niet zo is, hoor ik het graag.

Wij hebben achter ons huis een kleine camping (10 plekken ). Ons huis staat te koop. Tot nu toe hebben we de camping officieel gerund. Dus met inschrijving kvk, btw nummer enz. Omdat de camping erg klein is, is het helemaal niet zeker dat de nieuwe eigenaren deze zullen voorzetten. Om geen belemmeringen te hebben voor de verkoop, willen wij voor het komende seizoen (2019) eigenlijk de camping stopzetten. Maar stel nou dat ons huis volgend jaar zomer nog niet verkocht is, dan zouden wij toch nog gasten willen ontvangen. Kan ik dat dan doen als particulier?
Alvast bedankt!

NeoDutchio

Re: Camping voortzetten als particulier

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In ons land zijn weinig locaties beschikbaar omdat kamperen bij een particulier officieel niet mag. In Nederland ligt de wetgeving met betrekking tot kamperen bij de gemeente. In de algemeen plaatselijke verordening van vrijwel alle gemeenten staat: ‘Het is verboden ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of geplaatst te houden buiten kampeerterreinen waarvoor een vergunning, vrijstelling of ontheffing etc. is verleend.’ De regels kunnen wel per gemeente verschillen en het is mogelijk om ontheffing aan te vragen. Maar dat kan omslachtig zijn voor een kleinschalig initiatief.

Bron: https://www.nkc.nl/nieuws/2014/december ... n-de-tuin/

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

Ik zie niet waar een koper problemen kan hebben met het feit dat u een camping runt, die u gewoon stop zet bij verkoop. En wellicht treft u een koper die het op basis van de cijfers wel aantrekkelijk vindt om voort te zetten, die optie zou ik zeker open houden. Aangezien er niet van vandaag op morgen opgeleverd zal moeten worden (meestal niet tenminste) heeft u tijd genoeg de camping te staken voor oplevering. Oftewel: geen probleem maken van iets wat geen probleem is. Daarnaast zijn er idd nog de wettelijke eisen mbt campingplaatsen verhuren. daar moet u als campinghouder van op de hoogte zijn en u aan conformeren. Mensen die vooruit willen boeken zou ik informeren over de mogelijkheid dat u op bepaalde termijn wel eens zou kunnen gaan annuleren bij verkoop. Maar of dat nodig is hangt af van de door u zelf gehanteerde voorwaarden, waar (hopelijk) ook uw rechten en situaties mbt annuleren van uw kant in verwerkt zijn.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De bijdrage voor de KvK is in 2013 afgeschaft.

Ivo.w

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Ik snap het probleem niet zo.

Het enige wat je nu moet doen, is geen reserveringen aannemen die meer dan 3 à 4 maanden vooruit gepland worden. Bij eventuele verkoop van de woning laat u de overdracht plaatsvinden na de datum van de laatste reservering. Tussen datum van het verkoopakkoord en overdracht zit immers toch bijna altijd meer dan 3 maanden, uitgaande van een woning die nog bij de oude bewoners in gebruik is en een koper die voor de financiering een hypotheek nodig heeft.

Gesloten