LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] plasma tv niet lipsynchroon

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
ptprehy

plasma tv niet lipsynchroon

Ongelezen bericht door ptprehy »

Ik heb onlangs een plasma tv van Philips gekocht. Bij de aankoop heb ik expliciet aan de verkoper gevraagd of met deze tv geen problemen waren met synchronisatie van beeld en geluid. Volgens de verkoper was dit probleem met de nieuwe tv's allang uit de wereld. Dit zou in de beginperiode van de plasma tv's zijn voorgekomen.
Mijn plasma tv is echter niet lipsynchroon.
Wie herkent dit probleem?

Gast

Re: plasma tv niet lipsynchroon

Ongelezen bericht door Gast »

lipsynch problemen zijn zeker niet opgelost. Het zal met de komst val digtale bronnen, geluid via een ander kanaal (b.v. home simena) alleen maar erger worden.
Wedden dat we over een paar jaar allemaal een audio/video synchonisatie kasjte in ons stereorek hebben.

martijn van dijck

Ongelezen bericht door martijn van dijck »

Hoi,
Lip sync. Zo heet dit probleem.
Er is geen oplossing voor bij de plasma.
Je kunt al kastjes kopen met vertraging van je geluid.
Koop een nieuwe beter receiver met audio delay en je probleem is weg.
Ik heb zelf net een denon gekocht en nu is het probleem weg.
deze is per bron intelbaar. van 0 tot 200 ms.
Als je, je tv audio uitgang gebruikt heb je dit probleem niet. Maar als je DVD kijkt of digitale tv met Dolby-d en of DTS heb je dit wel.
Je geluid komt dan niet van de tv maar van de DVD. vandaar.
Plasma heeft meer tijd nodig om het beeld weer te geven.

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

1) Geloof niet elke verkoper op zijn blauwe ogen
2) Bereid je voor, op internet zijn genoeg fora hierover
3) Ga in de winkel kijken, doe een kijktest. Als een winkel alleen dozen schuift ben je dus bij de verkeerde.

doubleyouk

Ongelezen bericht door doubleyouk »

ik woon zelf in het essent gebied als kabeltv ontvangst. bij de introductie van digital tv, waren er ook lip sync. problemen..dit is dmv een software update voor de decoder opgelost...dus tip 1, vraag de kabelbedrijf of er updates zijn voor je decoder ( mocht je deze hebben )

tip2, ben je ondertussen ook aan het uitkijken naar een andere hometheather "stereo" , vraag de verkoper in welke modellen al een lip-sync.-vertrager is ingebouwd.. ( de nieuwere modelllen hebben dit wel)

en...blijf je problemen hebben, zoek dan eens een hobbist op. deze mensen weten de truukjes, en zijn al blij met een welgemeend bedankje!

succes.

Gesloten