LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe zit dit ?
Hoe zit dit ?
Naar aanleiding van onderstaande heb ik de volgende vraag
LJN: AR7482, Rechtbank Amsterdam, KG 04/2315 JRB
Datum uitspraak: 14-12-2004
Datum publicatie: 14-12-2004
Rechtsgebied: Civiel overig
Soort procedure: Kort geding
Inhoudsindicatie: Dexia mag tot 15 april 2005 geen verschuldigde betalingen incasseren van aandelenleasecontractanten van wie de partner de nietigheid van de overeenkomst heeft ingeroepen omdat hij of zij geen toestemming voor het contract had gegeven.
Ook mijn partner heeft de overeenkomst binnen de bepaalde 3 jaar nietig verklaard.
Dexia gaat wel door met afschrijven van de maandbedragen. mag dit??
Of geldt de bovenstaande uitspraak alleen voor de groep mensen waarvoor de uitspraak is gedaan.
Mocht deze vraag eerder gesteld zijn , bij deze mijn excuse`s maar soms zie je door de bomen het bos niet meer
Ik heb van de maand november het geld terug laten storten en had vandaag al een brief van dexia in de bus , met verzoek het volgens hun verschuldigde bedrag te voldoen . Ik weet nu even niet wat te doen of onder protest toch maar doorbetalen of niet reactie`s geef ze maar
LJN: AR7482, Rechtbank Amsterdam, KG 04/2315 JRB
Datum uitspraak: 14-12-2004
Datum publicatie: 14-12-2004
Rechtsgebied: Civiel overig
Soort procedure: Kort geding
Inhoudsindicatie: Dexia mag tot 15 april 2005 geen verschuldigde betalingen incasseren van aandelenleasecontractanten van wie de partner de nietigheid van de overeenkomst heeft ingeroepen omdat hij of zij geen toestemming voor het contract had gegeven.
Ook mijn partner heeft de overeenkomst binnen de bepaalde 3 jaar nietig verklaard.
Dexia gaat wel door met afschrijven van de maandbedragen. mag dit??
Of geldt de bovenstaande uitspraak alleen voor de groep mensen waarvoor de uitspraak is gedaan.
Mocht deze vraag eerder gesteld zijn , bij deze mijn excuse`s maar soms zie je door de bomen het bos niet meer
Ik heb van de maand november het geld terug laten storten en had vandaag al een brief van dexia in de bus , met verzoek het volgens hun verschuldigde bedrag te voldoen . Ik weet nu even niet wat te doen of onder protest toch maar doorbetalen of niet reactie`s geef ze maar
-
Re: Hoe zit dit ?
Pigmaat
Als jij een eegaleaser bent, en dat ben je ,sta je erg sterk. Dus stop met betalen, elke cent die je nog betaald moet je straks weer terug vorderen.
Geen cent meer betalen en laat je vervolgens niet bang maken, want ze kunnen niets doen dan je dagvaarden. Dat kan lang duren. Dan is het nog tijd genoeg om eventueel een advocaat te nemen als dat dan nog nodig is.
Liefs Ad
Als jij een eegaleaser bent, en dat ben je ,sta je erg sterk. Dus stop met betalen, elke cent die je nog betaald moet je straks weer terug vorderen.
Geen cent meer betalen en laat je vervolgens niet bang maken, want ze kunnen niets doen dan je dagvaarden. Dat kan lang duren. Dan is het nog tijd genoeg om eventueel een advocaat te nemen als dat dan nog nodig is.
Liefs Ad
Pigmaat, stop met geld weggooien, kom gewoon 14 januarie naar de informatiemiddag in Eindhoven, daar zal alles duidelijk worden,
Ton
Ton
Als je toevallig uit de buurt van Enschede komt is er vanavond een bijeenkomst in Enschede van PAL.
Ik kom uit het hoge noorden en dus de afstand naar Enschede en Eindhoven is niet te doen.
Maar zit eingelijk met het volgende : Mag dexia nog afschrijvingen doen bij Eegaleasers??
Groet
Maar zit eingelijk met het volgende : Mag dexia nog afschrijvingen doen bij Eegaleasers??
Groet
Als je een machtiging aan hen afgegeven hebt MAG Dexia dit doen.
Je moet je machtiging intrekken en dan mogen ze niet meer.
Heb je van december ook al gestorneerd?
Vernietigingsbrief geschreven?
Je moet je machtiging intrekken en dan mogen ze niet meer.
Heb je van december ook al gestorneerd?
Vernietigingsbrief geschreven?
Hallo Anneke
Er is inderdaad een machtiging afgegeven.
En van december is nog niet gestorneerd ga ik vandaag doen
Wou even wat reactie`s afwachten . Toch blijf ik met de vraag zitten : mag dexia blijven afschrijven ondanks bovenstaan de uitspraak.
Er is inderdaad een machtiging afgegeven.
En van december is nog niet gestorneerd ga ik vandaag doen
Wou even wat reactie`s afwachten . Toch blijf ik met de vraag zitten : mag dexia blijven afschrijven ondanks bovenstaan de uitspraak.
Ja dat mogen ze, zolang jij de machtiging niet intrekt. Ze mogen je tot die tijd niet dagvaarden (wat ik er van begrepen heb).
Heeft je ega het contract al vernietigd?
Welk product heb jij?
NIET MEER BETALEN en een advocaat zoeken.
Ik ben zelf met een groep (maar toch individueel) met een proces bezig via Ton in Eindhoven.
Ook het noorden en het oosten hebben een groep.
Heeft je ega het contract al vernietigd?
Welk product heb jij?
NIET MEER BETALEN en een advocaat zoeken.
Ik ben zelf met een groep (maar toch individueel) met een proces bezig via Ton in Eindhoven.
Ook het noorden en het oosten hebben een groep.
Janneke 52,
Ook mijn partner heeft de overeenkomst binnen de bepaalde 3 jaar nietig verklaard.{ Pigmaat }
Zie boven!
Vg
Anton
Ook mijn partner heeft de overeenkomst binnen de bepaalde 3 jaar nietig verklaard.{ Pigmaat }
Zie boven!
Vg
Anton
Pluutje, op grond waarvan heb jij je contract dan vernietigd als je geen eegaleaser bentGeplaatst op 30 Aug 2004 16:33 door pluutje
--------------------------------------------------------------------------------
Vriendelijk verzoek aan Sara Etty deze gegevens te beoordelen? Hartelijk bij voorbaat!!
Geachte Sara Etty,
GEGEVENS;
WVDcontract gesloten 5-4-2000.
Gehuwd 26-7-2000
Eega bekend geworden met contract medio mei 2002
Lid Leaseverlies 17-7-2002
Lid Eegalease 11-2-2003
Contract [tijdig]vernietigd [al of niet geldig??] 11-3-2003
Op 4-2-2003 de volgende vraag gemaild naar Eegalease;
Wij waren nog niet gehuwd ten tijde van het aangaan van het contract! Heeft het wel zin dat mijn vrouw zich heeft aangemeld bij Eegalease?
Antwoord Eegalease op 18-2-2003;
Het is van belang dat die vernietiging plaatsvindt binnen drie jaren nadat de eega bekend is geworden met het bestaan van de effectenleaseovereenkomst. Omdat de Stichting Eegalease optreedt in een collectieve actie en daarin niet individueel getoest kan worden wanneer de eega bekend geworden is met het bestaan van de effectenleaseovereenkomst, kan de eega alleen aan de collectieve actie deelnemen als de effectenleaseovereenkomst minder dan jaar voor aanmelden bij de Stichting Eegalease is gesloten.
LET OP! Indien het langer dan drie jaar geleden is dat de effectenleaseovereenkomst getekend is, maar u aantoonbaar minder dan drie jaar geleden voor het eerst hebt gemerkt dat de effectenleaseovereenkomst bestond, kunt u wel individueel de door uw echtgeno(o)t(e)/geregistreerd partner ondertekende overeenkomst vernietigen.Neem daarover zo spoedig mogelijk contact op met een advocaat of Bureau voor Rechtshulp. Het heeft dus geen zin u bij de Stichting Eegalease aan te melden!
Met vriedenlijke groet,
Stichting Eegalease
Afdeling Informatie
Sara, kunnen wij aan hand van onze gegevens en de uitleg van ST.Eegalease rechten doen gelden? Nogmaals dank voor het al of niet posietieve antwoord!!
Met vriendelijke groeten,
Pluutje
Of heeft Anton en Salomon jouw contract vernietigd
Komarkt,
Destijds hadden wij nog geen internet! Omdat contact met Leaseverlies cq Eegalease [om nadere inlichtingen] zonder internet niet mogelijk was heeft mijn vrouw het contract [venietigd] om risico's uit te sluiten!
Wij waren niet goed op de hoogte v.e.e.a.!
Uiteraard is het contract dus niet vernietigd!
Alles duidelijk?
Vg Anton
Destijds hadden wij nog geen internet! Omdat contact met Leaseverlies cq Eegalease [om nadere inlichtingen] zonder internet niet mogelijk was heeft mijn vrouw het contract [venietigd] om risico's uit te sluiten!
Wij waren niet goed op de hoogte v.e.e.a.!
Uiteraard is het contract dus niet vernietigd!
Alles duidelijk?
Vg Anton
Laatst gewijzigd door pluutje op 12 jan 2005 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet mijn zaak, maar inmiddels wel benieuwd. Op basis waarvan vernietigd dan?WVDcontract gesloten 5-4-2000.
Gehuwd 26-7-2000
Wij waren nog niet gehuwd ten tijde van het aangaan van het contract!
Pluutje
Is er misschien een manier om via uw vrouw, u aan te klagen van het achterhouden van essentiele gegevens. die belangrijk voor haar waren Dat u zomaar schulden had zonder dat vooraf(Huwen) te melden. misschien een aanklacht tegen u aan gaan. is daar een beroep op mogelijk. een vraag voor vroeters.
Ik denk maar hardop. zeker niet verwijtend.
Janny
Is er misschien een manier om via uw vrouw, u aan te klagen van het achterhouden van essentiele gegevens. die belangrijk voor haar waren Dat u zomaar schulden had zonder dat vooraf(Huwen) te melden. misschien een aanklacht tegen u aan gaan. is daar een beroep op mogelijk. een vraag voor vroeters.
Ik denk maar hardop. zeker niet verwijtend.
Janny
Mij is de materie van Dexia heel duidelijk Maar of het jou duidelijk isSalomon is al lang vertrokken naar het Verre Oosten!
Alles duidelijk?
Vg Anton
Pipa,
Is nog niet vernietigd! Dagvaarding uitgebracht 18-12-2004!
Op grond van dwaling,zorgplicht e.d. via Ton!
Vg
Anton
Is nog niet vernietigd! Dagvaarding uitgebracht 18-12-2004!
Op grond van dwaling,zorgplicht e.d. via Ton!
Vg
Anton
Ook mijn vraag was niet verwijtend bedoeld, maar het ging zo over eegalease en dat leek me niet van toepassing. Hoop dat het goed komt voor je!! Veel succes.
Janny,
Op 26-07-2000 had ik nog geen schulden en nu nog niet! Mijn WVD heeft een totale schade nagelaten van 28.500 Euro!
Zo mogelijk wil ik dit graag terug als Dexia [foutjes] heeft gemaakt!
Mijn hoop is gevestigd op de kundigheid van mijn advocaat!
Tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Vg Anton
Komarkt,
Ik hoop binnen drie jaar je vraag te kunnen beantwoorden.
Op 26-07-2000 had ik nog geen schulden en nu nog niet! Mijn WVD heeft een totale schade nagelaten van 28.500 Euro!
Zo mogelijk wil ik dit graag terug als Dexia [foutjes] heeft gemaakt!
Mijn hoop is gevestigd op de kundigheid van mijn advocaat!
Tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Vg Anton
Komarkt,
Ik hoop binnen drie jaar je vraag te kunnen beantwoorden.