Lady1234 schreef: ↑19 okt 2018 17:57Dat is ook nog een probleem. Heb mijn bank vorig jaar weggegeven. Houd het maar bij mijn stoel.![]()
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Lady1234 schreef: ↑19 okt 2018 17:57Dat is ook nog een probleem. Heb mijn bank vorig jaar weggegeven. Houd het maar bij mijn stoel.![]()
1. Een telefoon kan gestolen en gekraakt worden. Mensen dragen hun telefoon tegenwoordig altijd bij zich, ook wanneer ze geen betalingen hoeven doen.
Ad 1: zelfs als mijn telefoon gekraakt wordt, is mijn app nog niet gekraakt;alfatrion schreef: ↑21 okt 2018 01:181. Een telefoon kan gestolen en gekraakt worden. Mensen dragen hun telefoon tegenwoordig altijd bij zich, ook wanneer ze geen betalingen hoeven doen.
2. Activatie gaat vaak via SMS, wat onveilig is en onderschept kan worden.
3. De app wordt aangeprezen als zijnde gemakkelijker.
4. Een smart telefoon combineert two factor authenticatie in one factor.
3. Meer gemak is minder veiligheid. Aan de ene kant kun je alles doen zonder drempels (zelfs geen wachtwoord) en aan de andere kant kan niemand er bij (jij dus ook niet). Het eerste is maximaal gemak en het tweede is maximale veigheid. Je wilt natuurlijk ergens in het midden zitten.
Vertel: je hebt jezelf buiten gesloten, hoe kom je weer in je account?
Het idee achter MFA is dat je de veiligheid vergroot door meerdere technieken te gebruiken. Twee keer om een wachtwoord vragen is 1FA, omdat je hetzelfde ook kan bereiken door te verlangen dat het wachtwoord twee keer zo groot is.
Als je nog Tancodes gebruikt, gaat dat met sms, maar Alfatrion reageert op Moneyman dat de app onveilig is en onder punt 2 heeft hij het over die sms.witte angora schreef: ↑21 okt 2018 12:31Nu nog wel, vanwege de TAN-code. Pas als je de app gebruikt krijg je geen TAN-code, en dus geen sms meer.
Misschien eerst les1 van je LOI cursus ICT security afmaken.alfatrion schreef: ↑21 okt 2018 01:181. Een telefoon kan gestolen en gekraakt worden. Mensen dragen hun telefoon tegenwoordig altijd bij zich, ook wanneer ze geen betalingen hoeven doen.
2. Activatie gaat vaak via SMS, wat onveilig is en onderschept kan worden.
3. De app wordt aangeprezen als zijnde gemakkelijker.
4. Een smart telefoon combineert two factor authenticatie in one factor.
marnix schreef: ↑21 okt 2018 18:38vraag voor de kenners,
Ik had nog ING met tancode, nu een tablet gekocht en daarop de app ge-installeerd,
het werkt, ik kan nu bankieren,
probleem is het volgende, als ik iets via Ideal wil betalen, kom ik terecht op "oude" inlogpagina met de tancodes.
Hoe verander ik dat?
Dus dat ik na aanklikken "ideal" in de app geraak?