reparatie wasmachine
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 jun 2018 21:46
reparatie wasmachine
Toen mijn wasmachine kapot ging, heb ik Van Dijk witgoedreparatie (Amsterdam) laten komen. Ik kan hen niet aanbevelen: slechte service, onduidelijke factuur. De verhalen op hun site stroken niet helemaal met het beeld dat ik van hen heb... Wees gewaarschuwd!
witgoedreparatie-vandijk.nl/
witgoedreparatie-vandijk.nl/
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jul 2018 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link aangepast door Moderator
Reden: Commerciële link aangepast door Moderator
Re: reparatie wasmachine
"Ontevreden Consument", aan deze mededeling hebben wij in het geheel niets, helemaal niets. "De verhalen op hun site stroken niet helemaal met het beeld dat ik van hen heb", kennelijk heeft u mogelijk een foute beeldvorming. U schrijft geen enkel feit dus zinloze melding.
Re: reparatie wasmachine
Helaas heb ik net als Ontevreden consument een slechte ervaring met Witgoedreparatie-VanDijk.nl voor de reparatie van onze droger. De monteur kwam, mijn vrouw ging een kop koffie voor hem zetten, kwam terug en kreeg te horen dat het aan de warmte-unit lag en dat vervangen ruim €400 kostte. Daarop heeft ze mij gebeld om te overleggen. Aangezien de was de laatste keer bijna droog was vertrouwde ik het niet en vertelde haar dat we wel een andere oplossing zouden zoeken. Bij terugkomst vertelde de monteur dat hij zich vergist had: het was €360. Toen ze m liet weten dat hij we dat ook te duur vonden en van reparatie afzagen, zei hij dat hij dan de nieuwe unit er weer uit zou halen. Hij had 'm dus zonder overleg al erin gezet?! Wel voorrijkosten betaald, maar goed. Paar dagen later toch nog maar eens droger aangezet: was droog eruit en verder alles prima. Er was dus idd niks aan de hand met de warmte-unit.
Ik heb nog eens verder gekeken, en hun websitenaam is pas op 13 april geregistreerd (https://www.sidn.nl/whois?q=witgoedreparatie-vandijk), best knap om dan al 191 hele positieve Google-reviews te hebben. Verder heeft VanDijk helemaal op Google zelf geen reviews, dus dat klopt sowieso niet. Al met al: niet mee in zee gaan.
Ik heb nog eens verder gekeken, en hun websitenaam is pas op 13 april geregistreerd (https://www.sidn.nl/whois?q=witgoedreparatie-vandijk), best knap om dan al 191 hele positieve Google-reviews te hebben. Verder heeft VanDijk helemaal op Google zelf geen reviews, dus dat klopt sowieso niet. Al met al: niet mee in zee gaan.
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: reparatie wasmachine
En u kwam toevallig op deze site uit?PpdeDuyff schreef:Helaas heb ik net als Ontevreden consument een slechte ervaring met Witgoedreparatie-VanDijk.nl voor de reparatie van onze droger. De monteur kwam, mijn vrouw ging een kop koffie voor hem zetten, kwam terug en kreeg te horen dat het aan de warmte-unit lag en dat vervangen ruim €400 kostte. Daarop heeft ze mij gebeld om te overleggen. Aangezien de was de laatste keer bijna droog was vertrouwde ik het niet en vertelde haar dat we wel een andere oplossing zouden zoeken. Bij terugkomst vertelde de monteur dat hij zich vergist had: het was €360. Toen ze m liet weten dat hij we dat ook te duur vonden en van reparatie afzagen, zei hij dat hij dan de nieuwe unit er weer uit zou halen. Hij had 'm dus zonder overleg al erin gezet?! Wel voorrijkosten betaald, maar goed. Paar dagen later toch nog maar eens droger aangezet: was droog eruit en verder alles prima. Er was dus idd niks aan de hand met de warmte-unit.
Ik heb nog eens verder gekeken, en hun websitenaam is pas op 13 april geregistreerd (https://www.sidn.nl/whois?q=witgoedreparatie-vandijk), best knap om dan al 191 hele positieve Google-reviews te hebben. Verder heeft VanDijk helemaal op Google zelf geen reviews, dus dat klopt sowieso niet. Al met al: niet mee in zee gaan.
Re: reparatie wasmachine
Ik wens melding te maken wegens fraude, diefstal en vandalisme door een malafide bedrijf, namelijk Van Dijk Witgoedreparatie.
Ik ben van plan hier werk van te maken via justitie. U kunt mij helpen door uw verhaal naar mij toe te sturen. Neem dan contact op met mij, via deze website.
Hier is mijn verslag:
Op dinsdag 7 augustus 2018 kwam een van de reparatiemonteurs van van het bedrijf, Van Dijk Witgoedreparatie Ede, bij mij thuis om een Bosch wasmachine te repareren, zoals vooraf werd afgesproken via telefoon op nummer (085) 0193502.
Er is meer te lezen over Van Dijk Witgoedreparatie op de website van het bedrijf (zie link):
https://www.witgoedreparatie-vandijk.nl/ede/
De reparatiemonteur haalde een elektronicabord uit de behuizing van de wasmachine en liet de achterplaat van het wasmachine op de grond liggen en andere onderdelen verspreid over de vloer van mijn badkamer, inclusief bouten en moeren die dwarrelden rond de badkamervloer tot ik ze opraapte de volgende ochtend. Verder, zag ik, dat de monteur het elektronicabord uit de machine haalde door de verbindingsdraden door te knippen in plaats van te ontkoppelen door gebruik te maken van de koppeling pluggen, hierbij is bedrading vernietigd die normaal functioneerde.
Op verzoek van de reparatiemonteur werd € 200 vooraf betaald aan de ABN AMRO-rekening van Van Dijk Witgoedreparatie, dit was een aanbetaling voor de reparatie die binnen een week tot maximaal 10 dagen zou plaatsvinden. Dit is het laatste dat we van de monteur hebben gehoord. Zie bijlage: bankafschrift van de betaling.
Twee weken later belde ik de klantenservice van Van Dijk Witgoedreparatie op nummer (085) 0193502 en kreeg te horen dat de monteur terug zou bellen. Niemand belde terug.
Een week later, drie weken nadat de monteur onze machine had gedemonteerd, belde ik opnieuw en kreeg de receptioniste te horen dat ze diezelfde dag zou terugbellen om me te vertellen waarom er vertraging was opgetreden. Ze belde niet terug.
Een week later belde ik opnieuw. Ik belde telkens op een dinsdag, deze keer vier weken nadat de monteur de machine had gedemonteerd en het elektronicabord had meegenomen. Deze keer maakte de receptioniste een afspraak voor de monteur om terug te keren met de onderdelen om de reparatie uit te voeren, hetgeen op donderdag 6 september om 13:00 uur zou zijn. De monteur kwam niet opdagen.
Ik belde om te klagen en kreeg te horen dat de vervangende onderdelen niet beschikbaar waren. Ik werd verteld dat mijn voorschot voor de reparatie zou worden teruggestort op mijn rekening. Er is geen geld teruggestort.
Op dinsdag 11 september probeerde ik verschillende keren opnieuw te bellen, maar telkens werd de telefoon verbinding afgebroken direct na dat ik te horen kreeg dat telefoon gesprekken opgenomen zouden worden voor trainings doeleinden. Vandaag, 18 September, is het precies zes weken sinds betaling aan het bedrijf werd gedaan voor, wat nu blijkt, niet-geleverde diensten.
Op maandag, 17 september probeerde ik opnieuw te bellen, en weer werd telkens de telefoon verbinding verbroken, zoals de week daarvoor. Daarna heb ik een uitgebreide e-mail gestuurd aan de directie van Van Dijk Witgoedreparatie met as aanhangsel bank bewijs van betaling. Het e-mail adres van de directie is [email protected] . Omdat de e-mail was niet weerkaatst weet ik dat mijn e-mail is aangekomen op het e-mail adres. Er is geen reactie gekomen.
Op maandag, 24 september probeerde ik opnieuw en weer telkens werd de telefoon verbinding afgebroken. Ik vermoed dat ze mijn nummer hebben geblokkeerd.
Op 25 September, de volgende dag, belde mijn huisgenoot met zijn telefoon. Zijn telefoon werd direct beantwoord, dit bevestigde mijn vermoeden van blokkering. We hebben de situatie uitgelegd aan de telefoniste. Zij beloofde terug te bellen na overleg met collega's. Er werd niet teruggebeld.
Baron Bar, te Ede Gelderland
Ik ben van plan hier werk van te maken via justitie. U kunt mij helpen door uw verhaal naar mij toe te sturen. Neem dan contact op met mij, via deze website.
Hier is mijn verslag:
Op dinsdag 7 augustus 2018 kwam een van de reparatiemonteurs van van het bedrijf, Van Dijk Witgoedreparatie Ede, bij mij thuis om een Bosch wasmachine te repareren, zoals vooraf werd afgesproken via telefoon op nummer (085) 0193502.
Er is meer te lezen over Van Dijk Witgoedreparatie op de website van het bedrijf (zie link):
https://www.witgoedreparatie-vandijk.nl/ede/
De reparatiemonteur haalde een elektronicabord uit de behuizing van de wasmachine en liet de achterplaat van het wasmachine op de grond liggen en andere onderdelen verspreid over de vloer van mijn badkamer, inclusief bouten en moeren die dwarrelden rond de badkamervloer tot ik ze opraapte de volgende ochtend. Verder, zag ik, dat de monteur het elektronicabord uit de machine haalde door de verbindingsdraden door te knippen in plaats van te ontkoppelen door gebruik te maken van de koppeling pluggen, hierbij is bedrading vernietigd die normaal functioneerde.
Op verzoek van de reparatiemonteur werd € 200 vooraf betaald aan de ABN AMRO-rekening van Van Dijk Witgoedreparatie, dit was een aanbetaling voor de reparatie die binnen een week tot maximaal 10 dagen zou plaatsvinden. Dit is het laatste dat we van de monteur hebben gehoord. Zie bijlage: bankafschrift van de betaling.
Twee weken later belde ik de klantenservice van Van Dijk Witgoedreparatie op nummer (085) 0193502 en kreeg te horen dat de monteur terug zou bellen. Niemand belde terug.
Een week later, drie weken nadat de monteur onze machine had gedemonteerd, belde ik opnieuw en kreeg de receptioniste te horen dat ze diezelfde dag zou terugbellen om me te vertellen waarom er vertraging was opgetreden. Ze belde niet terug.
Een week later belde ik opnieuw. Ik belde telkens op een dinsdag, deze keer vier weken nadat de monteur de machine had gedemonteerd en het elektronicabord had meegenomen. Deze keer maakte de receptioniste een afspraak voor de monteur om terug te keren met de onderdelen om de reparatie uit te voeren, hetgeen op donderdag 6 september om 13:00 uur zou zijn. De monteur kwam niet opdagen.
Ik belde om te klagen en kreeg te horen dat de vervangende onderdelen niet beschikbaar waren. Ik werd verteld dat mijn voorschot voor de reparatie zou worden teruggestort op mijn rekening. Er is geen geld teruggestort.
Op dinsdag 11 september probeerde ik verschillende keren opnieuw te bellen, maar telkens werd de telefoon verbinding afgebroken direct na dat ik te horen kreeg dat telefoon gesprekken opgenomen zouden worden voor trainings doeleinden. Vandaag, 18 September, is het precies zes weken sinds betaling aan het bedrijf werd gedaan voor, wat nu blijkt, niet-geleverde diensten.
Op maandag, 17 september probeerde ik opnieuw te bellen, en weer werd telkens de telefoon verbinding verbroken, zoals de week daarvoor. Daarna heb ik een uitgebreide e-mail gestuurd aan de directie van Van Dijk Witgoedreparatie met as aanhangsel bank bewijs van betaling. Het e-mail adres van de directie is [email protected] . Omdat de e-mail was niet weerkaatst weet ik dat mijn e-mail is aangekomen op het e-mail adres. Er is geen reactie gekomen.
Op maandag, 24 september probeerde ik opnieuw en weer telkens werd de telefoon verbinding afgebroken. Ik vermoed dat ze mijn nummer hebben geblokkeerd.
Op 25 September, de volgende dag, belde mijn huisgenoot met zijn telefoon. Zijn telefoon werd direct beantwoord, dit bevestigde mijn vermoeden van blokkering. We hebben de situatie uitgelegd aan de telefoniste. Zij beloofde terug te bellen na overleg met collega's. Er werd niet teruggebeld.
Baron Bar, te Ede Gelderland
Re: reparatie wasmachine
Fraude? Diefstal? Vandalisme? Toe maar...baron.bar schreef: ↑26 sep 2018 15:58Ik wens melding te maken wegens fraude, diefstal en vandalisme door een malafide bedrijf, namelijk Van Dijk Witgoedreparatie.
Ik ben van plan hier werk van te maken via justitie. U kunt mij helpen door uw verhaal naar mij toe te sturen. Neem dan contact op met mij, via deze website.
Wat moet je met andere verhalen? En met Justitie? Je hebt primair gewoon een civielrechtelijk issue. Daar heeft jusititie niet mee te maken. Los daarvan heb je niets aan andere casussen: jouw zaak staat op zichzelf en zal op zichzelf beoordeeld worden als je zou gaan dagvaarden. Je hebt zo te zien zaken gedaan met een beroerd bedrijf. Dat is balen, maar maak het voor jezelf niet erger dan het is door er een Don Quichotte-achtige heksenjacht van te maken.
Ik zou hen in gebreke stellen om binnen een termijn van x dagen het geld terug te storten en/of de wasmachine te repareren. Doen ze dat niet, dan zul je naar de rechter moeten. Maar of dat een wijze keuze is, is maar de vraag.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02 sep 2018 19:16
Re: reparatie wasmachine
.
Laatst gewijzigd door Seagoing Racer3 op 02 okt 2018 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 23 dec 2012 13:15
Re: reparatie wasmachine
Deze website geeft niet de naam van een onderneming. Witgoed reparatie van Dijk is een deel van Peters Witgoed. Over deze onderneming staan veel klachten op internet.
Onderstaand een klacht zoals deze was geplaatst op klachtenkompas
Vaatwasser startte programma wel, maar schakelde gelijk uit. Monteur van Peters Witgoed gebeld (06-10055839), kwam vlot langs. Na vluchtige inspectie werd aangegeven dat het de pomp was. Hoegenaamd nieuwe pomp geplaatst; monteur vertrokken nadat hij aangaf dat alles werkte; geadviseerd pomp te bewaren voor als het niet het probleem bleek te zijn. Rekening euro 176,75 (148 voor de pomp (die 45 euro kost) en 28 werkloon). Contactgegevens en factuur van Witgoedreparatie van Dijk (085-0193502)
Onderstaand een klacht zoals deze was geplaatst op klachtenkompas
Vaatwasser startte programma wel, maar schakelde gelijk uit. Monteur van Peters Witgoed gebeld (06-10055839), kwam vlot langs. Na vluchtige inspectie werd aangegeven dat het de pomp was. Hoegenaamd nieuwe pomp geplaatst; monteur vertrokken nadat hij aangaf dat alles werkte; geadviseerd pomp te bewaren voor als het niet het probleem bleek te zijn. Rekening euro 176,75 (148 voor de pomp (die 45 euro kost) en 28 werkloon). Contactgegevens en factuur van Witgoedreparatie van Dijk (085-0193502)
Re: reparatie wasmachine
Op 1 september is er een monteur geweest voor onze wasmachine van Van Dijk Witgoedreparatie. Telefoonnummer 085-0193502 en per mail te bereiken via [email protected] of [email protected]. Volgens zijn diagnose moest de hogedrukregelaar vervangen worden. Ik moest een aanbetaling van € 100,- doen, anders kon hij het onderdeel niet bestellen en vervangen. Ik heb daartegen geprotesteerd, maar zonder aanbetaling zou de reparatie niet in gang worden gezet dus ik kon niet anders. Als ik dezelfde dag niets had gehoord over een vervolgafspraak moest ik zelf bellen. Maandag 3 september zelf gebeld voor een vervolg afspraak. Bij nader inzien bleek lucht in een slangetje het probleem te veroorzaken en was een nieuw onderdeel helemaal niet nodig. Ik wil daarom mijn aanbetaling terug, maar krijg geen gehoor bij het bedrijf. Sinds 17 september ben ik aan het bellen en mailen. Op een gegeven moment had ik contact en is mij toegezegd dat het bedrag binnen 3 weken op mijn rekening zou staan. Tot op heden niets ontvangen en geen contact meer mogelijk. Telefoon wordt niet meer opgenomen en whatsapp berichten komen niet aan. Ik heb de indruk dat ze mijn telefoon hebben geblokkeerd. Ook via klachtenkompas geen enkele reactie. Ik vind dit oplichting. En als ik de bericht hier zo lees, dan ben ik niet de enige.
Na vele e-mails en telefoontjes is het gisteren met een andere telefoon gelukt om iemand te spreken. Ik heb ze laten weten dat ik aangifte heb gedaan van oplichting en dat ik nog steeds op m'n geld wacht. Vanmorgen stond het op mijn rekening.
Na vele e-mails en telefoontjes is het gisteren met een andere telefoon gelukt om iemand te spreken. Ik heb ze laten weten dat ik aangifte heb gedaan van oplichting en dat ik nog steeds op m'n geld wacht. Vanmorgen stond het op mijn rekening.
Re: reparatie wasmachine
Ook ik ben slachtoffer geworden van deze partij. Identieke ervaring, 59 euro bleek 71 te zijn, twee mannen aan de deur die slecht Nederlands spraken, maar zeer kort naar mijn kapotte wasmachine gekeken hebben en een diagnose stelde die op geen enkele manier aansluit op de werkelijkheid (en 500 euro zou kosten). Vervolgens onder druk gezet om direct te betalen. Dat heb ik gedaan, heel dom natuurlijk maar ik was ook alleen thuis...
Situatie uitgelegd aan de telefoniste, mijn ongenoegen uitgesproken. Als ik de reacties hierboven zo lees zal er van de terugbel belofte wel niks terecht komen.
Oplichting is juridisch slecht te behalen volgens mij, tenzij we gezamenlijk aantonen dat er een patroon is.
Ik ga de komende dagen terugbellen en zal dat opvolgen met een ingebrekestelling. Als er iemand bereid is om het voortouw te nemen in een juridisch proces dan doe ik daar graag aan mee.
EDIT: Er loopt kennelijk al een verzamelactie. Op witgoed-oplichting.nl worden contactgegevens van gedupeerden verzameld voor strafrechtelijke vervolging.
Situatie uitgelegd aan de telefoniste, mijn ongenoegen uitgesproken. Als ik de reacties hierboven zo lees zal er van de terugbel belofte wel niks terecht komen.
Oplichting is juridisch slecht te behalen volgens mij, tenzij we gezamenlijk aantonen dat er een patroon is.
Ik ga de komende dagen terugbellen en zal dat opvolgen met een ingebrekestelling. Als er iemand bereid is om het voortouw te nemen in een juridisch proces dan doe ik daar graag aan mee.
EDIT: Er loopt kennelijk al een verzamelactie. Op witgoed-oplichting.nl worden contactgegevens van gedupeerden verzameld voor strafrechtelijke vervolging.
Laatst gewijzigd door flopo op 01 nov 2018 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: reparatie wasmachine
Bent u gedupeerd door de firma Dijk Witgoed B.V., Witgoed Hulplijn B.V. of Witgoed Brigadier B.V.?
59 euro + BTW betaald voor een 'diagnose'? Kreeg u direct te horen dat reparatie ontzettend duur zou zijn? Werd u afgeraden om deze reparatie te doen? Zijn de monteurs vertrokken met de 'reparatie' fee van 71,39 euro?
U bent niet de enige. Goed dat u dit bericht gevonden heeft.
De mensen achter deze bedrijven (Mariska, Moaman, Amir) gaan sluw te werk. Veel websites, goede SEO en marketing, advertenties op Google, telefonistes die weten wat ze doen, een hele reeks aan telefoonnummers, een pinautomaat en factuur via Exact Online en een structuur met BV's en holdings. Knap hoor, en dit allemaal met als enig doel om kwetsbare mensen op slinkse wijze van een paar tientjes te ontdoen. Nét genoeg dat het zeer doet en de moeite waard is, maar nét te weinig om er een rechtszaak voor aan te spannen.
Onderneem actie:
59 euro + BTW betaald voor een 'diagnose'? Kreeg u direct te horen dat reparatie ontzettend duur zou zijn? Werd u afgeraden om deze reparatie te doen? Zijn de monteurs vertrokken met de 'reparatie' fee van 71,39 euro?
U bent niet de enige. Goed dat u dit bericht gevonden heeft.
De mensen achter deze bedrijven (Mariska, Moaman, Amir) gaan sluw te werk. Veel websites, goede SEO en marketing, advertenties op Google, telefonistes die weten wat ze doen, een hele reeks aan telefoonnummers, een pinautomaat en factuur via Exact Online en een structuur met BV's en holdings. Knap hoor, en dit allemaal met als enig doel om kwetsbare mensen op slinkse wijze van een paar tientjes te ontdoen. Nét genoeg dat het zeer doet en de moeite waard is, maar nét te weinig om er een rechtszaak voor aan te spannen.
Onderneem actie:
- Doe melding op witgoed-oplichting.nl, casussen worden daar verzameld zodat gezamenlijk aangifte gedaan kan worden. Alleen met een grote hoeveelheid meldingen kan justitie actie ondernemen.
- Neem contact op met fraudehelpdesk.nl (088-7867372)
- Neem ook contact op met Consuwijzer. (088-0707070) Zij overleggen meldingen met ACM, die op hun beurt dan weer veel meer ruimte hebben om te handelen tegen dit soort partijen.
- Doe melding bij opgelicht, dat kan hier door aan de rechterkant bij "Ook gedupeerd?" op de link te klikken
Laatst gewijzigd door flopo op 01 nov 2018 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: reparatie wasmachine
Je kan natuurlijk de eerste de beste hit op google pakken, maar je kan ook gewoon naar ervaringen zoeken. Waarom zou iemand kwetsbaar zijn als de wasmachine kapot is? Je bent er zelf bij wie je belt.
Re: reparatie wasmachine
Misschien moet u 'kwetsbaar' wat anders interpreteren en de focus leggen op het traject ná het bellen.NeoDutchio schreef: ↑17 okt 2018 01:10Waarom zou iemand kwetsbaar zijn als de wasmachine kapot is? Je bent er zelf bij wie je belt.
Een kapot apparaat, ergernis, onzekerheid, personeel van een bedrijf wat een diagnose stelt die voor een niet deskundige abracadabra is, enzovoort.
'Vatbaar' is wellicht een beter woord.
Waar onzekerheid heerst is de kans aanwezig dat dat je veel geld kost, live, aan de telefoon of op het internet. Mensen die je het geld afhandig willen maken hebben een feilloze antenne voor zwakke plekken onder onzekere omstandigheden.
Tuurlijk moet je je kop d'r bijhouden maar dat lukt blijkbaar niet iedereen.
Re: reparatie wasmachine
@NeoDutchio, @Klaas Jan, ik ben het overwegend met jullie eens. Als aanvulling schets ik graag nog even de mogelijke leefwereld van een klant van deze partij.
Het is woensdagavond. De wasmachine doet het niet, waar je achter komt omdat de stapel toch wel redelijk groot was geworden en je bijna door je kleding heen bent. Je bent thuisgekomen om 19 uur, bent toen boodschappen gaan doen, zat om 21 uur aan het avondeten, wilde nog wat wasjes draaien. Op werk kun je maar moeilijk bellen, en op dit tijdstip is de fabrikant uiteraard niet meer bereikbaar. Dat komt nog even bij de 1000 andere dingen die je deze week moest regelen, wellicht zit er een zakenreis naar het buitenland aan te komen, zit je met een ziek kind, you name it. Dus hup, op Google, waar je terecht komt bij een bedrijf dat er op eerste blik goed uit ziet, Dijk Witgoed B.V, klinkt professioneel.
Zonder verder te zoeken bel je het nummer op de website, waar je zeer vriendelijk en professioneel te woord gestaan wordt door een Nederlandse dame. Geen probleem, de afspraak is gepland. Op geen enkel moment in deze interactie is er reden voor achterdocht, immers, jij was op zoek naar deze partij, de gegevens staan op de website, de telefoniste is zeer professioneel.
Ook tijdens de afspraak gaan deze lui te werk op een manier dat de belletjes pas enkele uren ná hun vertrek gaan rinkelen.
Zelf ben ik ICT-er en achtte ik mezelf niet kwetsbaar of vatbaar voor dit soort praktijken, immers moet ik vanuit mijn beroep veiligheidsbewust zijn en mogelijke attack angles kunnen bedenken. En toch ben ik hopeloos voor dit geintje gevallen. Vatbaar? Zeker, een tweede google opdracht had dit kunnen voorkomen. Kwetsbaar? Overwegend ja, want je zit met een probleem, een gebrek aan tijd en weinig opties voor een oplossing. Mensen die digitaal bekwaam zijn en daarbij tijd tot hun beschikking hebben om een oplossing met de fabrikant te zoeken, zullen dan ook minder snel voor deze scam vallen.
Ik laat e.e.a. ter consideratie voor jullie over.
Het is woensdagavond. De wasmachine doet het niet, waar je achter komt omdat de stapel toch wel redelijk groot was geworden en je bijna door je kleding heen bent. Je bent thuisgekomen om 19 uur, bent toen boodschappen gaan doen, zat om 21 uur aan het avondeten, wilde nog wat wasjes draaien. Op werk kun je maar moeilijk bellen, en op dit tijdstip is de fabrikant uiteraard niet meer bereikbaar. Dat komt nog even bij de 1000 andere dingen die je deze week moest regelen, wellicht zit er een zakenreis naar het buitenland aan te komen, zit je met een ziek kind, you name it. Dus hup, op Google, waar je terecht komt bij een bedrijf dat er op eerste blik goed uit ziet, Dijk Witgoed B.V, klinkt professioneel.
Zonder verder te zoeken bel je het nummer op de website, waar je zeer vriendelijk en professioneel te woord gestaan wordt door een Nederlandse dame. Geen probleem, de afspraak is gepland. Op geen enkel moment in deze interactie is er reden voor achterdocht, immers, jij was op zoek naar deze partij, de gegevens staan op de website, de telefoniste is zeer professioneel.
Ook tijdens de afspraak gaan deze lui te werk op een manier dat de belletjes pas enkele uren ná hun vertrek gaan rinkelen.
Zelf ben ik ICT-er en achtte ik mezelf niet kwetsbaar of vatbaar voor dit soort praktijken, immers moet ik vanuit mijn beroep veiligheidsbewust zijn en mogelijke attack angles kunnen bedenken. En toch ben ik hopeloos voor dit geintje gevallen. Vatbaar? Zeker, een tweede google opdracht had dit kunnen voorkomen. Kwetsbaar? Overwegend ja, want je zit met een probleem, een gebrek aan tijd en weinig opties voor een oplossing. Mensen die digitaal bekwaam zijn en daarbij tijd tot hun beschikking hebben om een oplossing met de fabrikant te zoeken, zullen dan ook minder snel voor deze scam vallen.
Ik laat e.e.a. ter consideratie voor jullie over.
Re: reparatie wasmachine
Oh ja? Zoek op hun website maar eens naar een adres of een KvK-nummer. Zelfs in hun Algemene Voorwaarden, die niks voorstellen, staan hun adresgegevens niet. Een bedrijf dat dit soort cruciale gegevens verbergt is op voorhand al onbetrouwbaar te noemen.De gegevens staan op de website
Re: reparatie wasmachine
Uw verhaal is nou precies wat ik ook schetste, maar u doet het nog wat uitgebreider en meer beeldend.
Het is eenvoudig om met het opgeheven vingertje te wijzen als zoiets misgaat maar dan ontbreekt het wel aan inlevingsvermogen en inzicht in de methodes van mensen die anderen financieel misbruiken.
Re: reparatie wasmachine
Nooit een aanbetaling doen voor onderdelen voor een reparatie. Indien het onderdeel niet meer leverbaar is dan ben je je geld kwijt. Ik heb aanbetaald 200 euro, waarvan 65 euro arbeidsloon, geen probleem. De resterende 135 euro waren voor het onderdeel. Onderdeel (print voor Zanussi wasautomaat) was niet meer leverbaar. Diverse keren gebeld naar van Dijk en elke keer de belofte dat het de volgende dag op mijn rekening zou staan. Nog steeds niets, nu al 8 weken geleden. Dan deze actie maar. Niet leuk, misschien ook niet netjes maar zo kan ik misschien andere mensen behoeden voor ook geld verlies.
Heb geprobeerd te achterhalen waar het bedrijf gevestigd zou zijn, met het nummer te checken maar kom dan uit bij een bedrijf in Amsterdam met een compleet andere naam. Is wel een groothandel in witgoed, misschien toch het juiste bedrijf?
Zarauitamsterdam : ik zou graag het bankrekeningnummer willen zien. Dan kan ik misschien wat actie ondernemen. Ik kan via de pin afschrijving geen rekeningnummer zien helaas.
Heb geprobeerd te achterhalen waar het bedrijf gevestigd zou zijn, met het nummer te checken maar kom dan uit bij een bedrijf in Amsterdam met een compleet andere naam. Is wel een groothandel in witgoed, misschien toch het juiste bedrijf?
Zarauitamsterdam : ik zou graag het bankrekeningnummer willen zien. Dan kan ik misschien wat actie ondernemen. Ik kan via de pin afschrijving geen rekeningnummer zien helaas.
Re: reparatie wasmachine
U kunt dat rekeningnummer toch op uw bankafschrift zien.
Re: reparatie wasmachine
Lady1234 zegt : U kunt dat rekeningnummer toch op uw bankafschrift zien.
Met de pinpas betaald en dan is er geen bankrekening nummer zichtbaar op bankafschrift helaas.
Mvrg, Cees
Met de pinpas betaald en dan is er geen bankrekening nummer zichtbaar op bankafschrift helaas.
Mvrg, Cees
Re: reparatie wasmachine
Als ik al ergens pin, staan de gegevens van de ontvanger op mijn rekening afschrift. Dus nog maar eens kijken.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk