Dutchie53 schreef: ↑24 okt 2018 17:14
(...) en een aanvullend bedrijfspensioen, welke opgebouwd (Nationale Nederlanden) bij de toenmalige Verenigde Spaarbank. Ik ben in het bezit van 2 polisbladen en ben al een maand bezig om te achterhalen waar mijn pensioen nu eigenlijk is.
Spreek het bedrijf aan dat op je polisblad staat. Jij hoeft niet te zoeken naar het geld. Het bedrijf op je polisblad moet het geld leveren conform het bepaalde op het polisblad (welke verwijst naar de toepasselijke voorwaarden waaronder het pensioenregelement.)
Middels een aantal waardeoverdrachten is mijn pensioen tot op heden niet te traceren.
Is de waardeoverdracht gedaan op jouw initiatief of met jouw schriftelijke goedkeuring (=persoonlijk ondertekend)? Zo ja dan zou je een nieuwe polis moeten hebben ontvangen van de nieuwe uitvoerder. Zo nee, dan is het niet jouw probleem en spreek je het bedrijf aan dat op je polis staat.
De laatste 2 pensioenfondsen alwaar ik contact mee heb zijn AMEV en ABN AMRO pensioenen. Beide partijen verwijzen naar elkaar en ik kom geen stap verder.
Heb je een polis van de ABNAMRO? Spreek die aan. Heb je een polis van AMEV? Speek dan die aan. Heb je bij beide een polis? Spreek beide aan voor hun eigen pensioendeel conform hun eigen polis.
Dutchie53 schreef: ↑30 nov 2018 06:59
Bovendien is mijn opgebouwde bedrijfspensioen (Verenigde Spaarbank / Nationale Nederlanden), welke in zou gaan in juli 2019, zoekgeraakt.
Is niet jouw probleem, maar van NN. Jij hebt (als het goed is) een polis waarop staat volgens welke regels er uitgekeerd moet worden. De bewijslast ligt bij NN. Een polis is een juridisch bewijsstuk.
Dutchie53 schreef: ↑30 nov 2018 06:59
Ik verblijf in het buitenland en zit dus nu zonder inkomsten. Ik ben nu ongewild in een situatie terechtgekomen die ik niet had kunnen voorzien. Ik ben nu al maanden bezig om mijn gelijk te halen bij een 2 tal pensioenfondsen en kan mij helaas van hieruit geen (dure) advocaat veroorloven. Ik heb nu zelf 1 pensioenfonds in gebreke gesteld, maar in die zogenaamde "rechtsstaat" waar een ieder zo trots op is, zal het wel een constructie worden van omgekeerde bewijslast.
Omgekeerde bewijslast is niet van toepassing zolang jij je polis in bezit hebt. Je kan voor pensioenverzekeringen een KiFiD procedure opstarten. Dat is veel goedkoper dan een rechtzaak. Zoek wel professionele hulp om niet met een kluitje in het riet gestuurd te worden. Als je de klacht niet goed omschrijft, dan zal de klacht afgewezen worden. N.B. Laat het AOW verhaal rusten. Dat is kansloos.