LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 32PF9986 (lcd televisie)

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Pino

Philips 32PF9986 (lcd televisie)

Ongelezen bericht door Pino »

Hoi,

Ik ben van plan om een Philips 32PF9986 (lcd televisie) aan te schaffen. Heeft een van jullie ervaring met dit type toestel m.b.t. duurzaamheid helderheid enz?

BVD

Pino :?:

martijn1

Re: Philips 32PF9986 (lcd televisie)

Ongelezen bericht door martijn1 »

Ik heb ervaring met dit type LCD-televisie. Allereerst qua duurzaamheid valt moeilijk iets te zeggen over dit type, aangezien het pas een half jaar in de markt is. Wel is het over het algemeen zo dat de levensduur van deze klasse LCD-schermen lang is, ik schat toch zeker 10-12 jaar. De beperking zal zijn dat op een gegeven moment de lamp (LCD-backlight) opgebrand zal zijn. Deze is wel te vervangen door een service-centrum.

Qua beeld en geluidskwaliteit is deze TV naar mijn mening echt erg goed. De contrastwaarde, scherpte, resolutie, kleurweergave en detailweergave zijn zeer goed, mede dankzij de Pixel Plus II techniek. Verder worden bewegende beelden zoals sport en actiefilms voldoende vloeiend weergegeven zonder haperingen of spoorvorming. Verder vind ik de Active Ambilight techniek met de aanpassende sfeerverlichting erg mooi. Het geluid is goed, mooie heldere klanken, voldoende vermogen, ingebouwde wOOx subwoofer voor mooie lage klanken. Een directe vergelijking met de LCD schermen van o.a. Sony wint deze Philips gemakelijk. Absoluut het kopen waard. Let er wel op waar je hem koopt. Een internetwinkel lijkt vaak goedkoop en gemakkelijk, maar weet wel dat je vrijwel geen service kunt verwachten. Pixelfout bij afleveren van het scherm? Bij veel internwinkels valt dit gewoon binnen de norm van Philips. Veel internetwinkels bestaan maar korte tijd, vaak tussen de 1 en 2 jaar. Voor eventuele garantieaanspraken ben je van de winkel afhankelijk. Bij een winkel die niet meer bestaat kun je niet aankloppen voor je garantie.

Pino

Hoi Martijn, (martijn1)

Bedankt voor je reactie. Je weet er wel veel van, werk je in deze branche? Heb je zelf ook een LCD of Plasma televisie? de 9986?

Ik was niet van plan om de Tv bij een internetwinkel te halen maar bij een landelijke keten waarbij ik wel een internet prijs betaal.

MVRGR

PINO

martijn1

Ongelezen bericht door martijn1 »

Ik heb zelf geen LCD, werk in een winkel waar we deze tv verkopen. Wat voor prijs kan je ervoor betalen dan? Nederlands model? Garantie aan huis?

Pino

Hoi Martijn 1,

Het is gewoon bij en landelijke nederlandse keten waarbij de gewoonlijke garantie van deze keten wordt gegeven. Uiteraard kun je "extra" garantie bijkopen. Dit lijkt me enerzijds wel zinvol en anderzijds niet. De reden waarom niet is dat je volgens het nederlandse consumentenrecht vrij sterk staat als consument. (sta ik sterk.nl).

De prijs die ik nu moet betalen is € 3000,00.

extra info betrffende deze TV:
De levensduur van deze TV is volgens opgave van Phillips 40.000 tot 60.000 branduren. rekeninghoudend dat de amilight niet deze levensduur heeft en moet worden vervangen door Phillips, aldus Phillips.

Ik heb de Tv op dit moment nog niet gekocht.

GR PINO

Gesloten