De stelling is simpel:
Kan / mag een onderneming in de consumentenbranche wettelijk uitgegeven contant geld, weigeren en de consument verplichten om gebruik te maken van electronische betalingen.
Of is de ondrneming verplicht om contanten te blijven accepteren. (Ook al gaat zijn voorkeur uit naar pin betalingen, om welke reden dan ook)
De rest (zoals de apotheek, de buitenlandse bezoeker(Fransman) zijn louter voorbeelden.
Ik zou eigenlijk ook benieuwd zijn, wat er gebeurd als je iets wil kopen. Bij de kassa weigerd de winkelier je contant geld. Je wil dus betalen met een wettig betaalmiddel, maar je mag niet betalen.
En vervolgens loopt je met het produckt naar buiten.
Immers zou ik zeggen dat het geen diefstal van goederen is, omdat je hebt het wilde betalen, maar je dat niet mocht betalen met een wettig betaalmiddel.
LET OP! Ik zet niemand aan tot bovenstaande handelswijze. Als u het aan durft, kunt u het er opwagen en zou ik graag de consequentie van u horen. Echter zijn de gevolgen van eerder genoemde handelswijze voor u zelf. Ik ga het zeker niet uitproberen, omdat de concequentie niet te overzien zijn en geen zin het om de rechter te ontmoeten