Ik hoef geen VUT,VLO of hoe het ook heten mag. Laat mij maar lekker werken
Zeker een baan gevonden waar je dat kan vol houden .Maar er zijn zat banen dat het veel te zwaar wordt om daarmee op oude leeftijd nog mee door te gaan.Elders werk vinden is vaak onmogelijk i.v.m. met die hoge leeftijd.
Ja en vroeger werkten de mensen ook tot hun 65 of nog veel langer maar wel met een ander tempo en werd er meer rekening gehouden met ouderen maar nu zijn die liever kwijt omdat die minder produceren.
Het werktempo van Nederland is nu de hoogste van heel de EU.
Inderdaad, toen werd er veel harder en zwaarder gebeuld.
Het werk was wel zwaarder .
Meer sjouw en gevaarlijke omstandigheden .
Men werd daarom ook over het algemeen daardoor niet zo oud .
En dan heb ik het niet over ambtenaren of mensen in dienst van een sociale woningbouwvereniging die de hele dag te zaten niets nutten.
Daar was totaal geen tijdsdruk .
Nu is dat bij veel gemeentelijke diensten wel verandert maar nog steeds niet overal .
Laat mij beginnen met te zeggen dat ik in oktober 1937 geboren ben en in april 1953 begonnen ben met werken in de Staatsmijn Maurits, ook ondergronds. Op 1 januari 1957 is de AOW van kracht geworden.Vanaf mijn 18 jaar ben ik pensioen gaan in betalen. Nu ben ik 67 jaar en vanaf 1 oktober 2002 ontvang ik AOW. Mijn vrouw is nog geen 65 en is ook geen werkneemster geweest. Ik ontvang dus een toeslag.( tweemaal € 631,81 is € 1263,62 bruto per maand) Sinds 17 oktober 2002 ontvang ik mijn pensioen. Mijn gezamelijke AOW is meer dan mijn pensioen.
Als er nu toch AOW premie betaald moet worden door de AOW-ers, laat dat dan door hen gebeuren die een goed tot riant pensioen hebben. Bijvoorbeeld, zij die jaarlijks 40.000 netto aan pensioen uitbetaald krijgen. Dit onder het motto; de sterkste schouders... Of er dan voldoende mensen zijn die de pot kunnen spekken, is mij onbekend. Wat mij wel bekend is, dat regeren vooruit zien is en dat er nu te korten dreigen is een fout van de regeringen. Moeten de AOW-ers daar nu voor betalen? Ik denk het niet. Maar ja, de regering met haar onmetelijke gezag bepaalt toch.