In october jl heb ik een overeenkomst getekend voor gas en electriciteit tegen een vast tarief voor 3 jaar, voorwaarden gelezen voor tekenen. Voor gas had ik een bevestiging ontvangen, elec. nog niet, maar verder niet bij stil gestaan. Vandaag krijg ik weer een aabieding van RWE, maar ik meld dat ik me al aangemeld heb, maar ik denk, laat ik toch even de Consumentendesk bellen, want ik sta kennelijk in het systeem als niet aangemeld.
Blijkt dat, omdat ik een contract bij een ander bedrijf heb, Nuon, geen elec. levering mogelijk is. terwijl ik getekend heb voor de volgende voorwaarde:De klant verzoekt en machtigt RWE Nederland, als datgene te doen dat nodig is op per eerst mogelijke datum de levering van gas en/of elec naar zijn aansluitadres te doen ingaan, waaronder- indien nodig- zijn overeenkomst met de huidige leverancier ( en bij verhuizing net de huidige netbeheerder op te zeggen. Hieronder valt tevens het opvragen van de einddatum en opzegtermijn van zijn lopende overeenkomst(en) voor gas en/of elec, bij zijn huidige leverancier cia het centrale registratiesysteem van energieleveranciers in Nederland.
Goed, als ik dit lees als consument , ga ik er van uit dan RWE dus alles regelt. Blijkt nu, dat ze niks gedaan hebben omdat ik dan evt een boete moet betalen aan huidige leverancier. Ze kiezen er voor hun klanten daar geen brief over te sturen. U kunt begrijpen dat ik zeer verbaasd ben en boos, want ik teken notabene voor deze service en verwacht van RWE die mij graag als klant willen dat zij mij dan informeren wanneer het niet mogelijk is om elec. aan te bieden.
Ik vroeg of ik dan nog wel gebruik kan maken voor het tarief waar ik mijn handtekening onder gezet heb, nee want dat is geldig voor die specifieke maand, staat niet in de voorwaarden vermeld. Inmiddels zijn de tarieven gestegen en pis ik er ( op zijn plat nederlands) gewoon naast. En de mensen van de consumentdesk, snappen het , zullen de klacht intern verder doorgeven, maar daar heb je niks aan. helaas heb ik net voor 3 jaar getekend voor gas, anders had ik dit per direct opgezegd. Zo ga je niet met klanten om. Ze vinden dat de eindatum te ver weg is, en vervolgens doen ze niks, geen informatie naar de klant toe.
Kan Radar hier iets mee, want ik ben niet de enige, dat zeiden de mensen van de desk ook, de klacht hebben ze al vaker gehoord.
Zij willen mij als klant dan moeten ze mij overtuigen, dat hebben ze nu niet gedaan, en ze verschuilen zich achter praatjes, dat ik zelf contract had moeten opzeggen, op eigen initiatief, maar dat is niet nodig volgens hen eigen voorwaarden lid1.
Mvg Phaedra Erb
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] RWE leveringsovereenkomst gas en electriciteit 3 jaar vast
Re: RWE leveringsovereenkomst gas en electriciteit 3 jaar vast
heb je mijn stukje gelezen over de rwe contracten??? Staat op t forum op 11 januari 05 door Carla M . Nu ik jouw brief las bedacht ik mij dat ik van zowel t gas als de electra nog geen bevestiging van ze heb ontvangen. Volgens de helpdeskmedewerkster komt dat omdat ze achterlopen met bijwerken....
nou mijn is het zelfde over komen drie vier keer gebeld voor een bevesting naar veel bellen kreeg ik een bevesting was de prijs zowat 27 euro cent in november heb je getekent krijg ik in janauri weer een folder wat zie ik is daar de gas prijs 25 euro cent ga je bellen dan is het jammer u heb al getekent ik vind valse voorlichting ze willen je enkel maar binden aan een contract een maar schreeuwen de prijzen stijgen doen ze zelf een maar teken denk je dat je goekoop gas heeft nou mooi niet gaan toch op jaar basis toch weer 200 euro meer betalen en je krijg steed minder in je loon zakje
nou mijn is het zelfde over komen drie vier keer gebeld voor een bevesting naar veel bellen kreeg ik een bevesting was de prijs zowat 27 euro cent in november heb je getekent krijg ik in janauri weer een folder wat zie ik is daar de gas prijs 25 euro cent ga je bellen dan is het jammer u heb al getekent ik vind valse voorlichting ze willen je enkel maar binden aan een contract een maar schreeuwen de prijzen stijgen doen ze zelf een maar teken denk je dat je goekoop gas heeft nou mooi niet gaan toch op jaar basis toch weer 200 euro meer betalen en je krijg steed minder in je loon zakje
Wat zeg je nu allemaal...????????
Verhaal komt totaal niet over!!!!!!!
Wat zeg je nu allemaal...????????
Verhaal komt totaal niet over!!!!!!!