LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
marianne.grims
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2018 18:21

Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Ongelezen bericht door marianne.grims »

Vorige week mijn oude modem vervangen door een nieuwe maar installatie lukt niet. Volgens Ziggo zit het probleem bij hun intern. Hoe lang het duurt voordat het probleem is opgelost weten ze niet. Nu inmiddels al een week geen internet en het lukt ook al niet meer om contact met Ziggo te krijgen. Volgens het Ziggo forum zijn er veel klanten die er last van hebben. Wat kunnen we doen? We hebben net ons abonnement om laten zetten voor een jaar. Van het ene Ziggo abonnement naar een ander. Hebben we recht om het op te zeggen?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Ongelezen bericht door mahadma »

marianne.grims schreef:
26 nov 2018 18:33
Vorige week mijn oude modem vervangen door een nieuwe maar installatie lukt niet. Volgens Ziggo zit het probleem bij hun intern. Hoe lang het duurt voordat het probleem is opgelost weten ze niet. Nu inmiddels al een week geen internet en het lukt ook al niet meer om contact met Ziggo te krijgen. Volgens het Ziggo forum zijn er veel klanten die er last van hebben. Wat kunnen we doen? We hebben net ons abonnement om laten zetten voor een jaar. Van het ene Ziggo abonnement naar een ander. Hebben we recht om het op te zeggen?
Hebben we recht om het op te zeggen?
Nu nog niet, u moet ze wel de kans geven om de fout te herstellen binnen redelijke termijn.

Lowieze
Berichten: 6968
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

mahadma schreef:
27 nov 2018 13:34
marianne.grims schreef:
26 nov 2018 18:33
Vorige week mijn oude modem vervangen door een nieuwe maar installatie lukt niet. Volgens Ziggo zit het probleem bij hun intern. Hoe lang het duurt voordat het probleem is opgelost weten ze niet. Nu inmiddels al een week geen internet en het lukt ook al niet meer om contact met Ziggo te krijgen. Volgens het Ziggo forum zijn er veel klanten die er last van hebben. Wat kunnen we doen? We hebben net ons abonnement om laten zetten voor een jaar. Van het ene Ziggo abonnement naar een ander. Hebben we recht om het op te zeggen?
Hebben we recht om het op te zeggen?
Nu nog niet, u moet ze wel de kans geven om de fout te herstellen binnen redelijke termijn.
Mee eens. TS kan wel naderhand de kosten van internet over de periode dat zij/hij daar geen gebruik van kon maken, terug vragen bij Ziggo. Moet je wel zelf een aanvraag voor indienen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Modem zal toch wel van Ziggo zijn gekomen? Zoiets koop je toch niet.?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

snuffel1 schreef:
27 nov 2018 16:53
Als u zelf een modem heeft aangeschaft buiten Ziggo om gaat die never nooit online komen omdat Ziggo de apparatuur in bruikleen geeft.

Modem is van Ziggo

Volgens mij TS kan je ziggo het beste een week de tijd geven om de boel op te lossen. Zo niet zal je weg kunnen bij ziggo.

Ga eens langs het juridisch loket in je woonplaats.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Ongelezen bericht door bprosman »

Als de overheid ons steeds meer zaken wil laten doen via internet lijkt het mij dat internet valt onder de primaire levensbehoefte. In dat geval is een redelijke termijn erg kort.
Daar tegenover staat dat tegenwoordig alles en iedereen internet heeft (vroeger als kind moesten wij op blote voeten een uur door de sneeuw om bij een Internet te komen ;-) ), je telefoon kan op 3/4G, er is altijd wel een buurman/buurvrouw met ook een Ziggo modem (bij Ziggo kun je die sharen) , of tijdelijk iets voor je aan wil maken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

bprosman schreef:
27 nov 2018 18:12
Daar tegenover staat dat tegenwoordig alles en iedereen internet heeft (vroeger als kind moesten wij op blote voeten een uur door de sneeuw om bij een Internet te komen ;-) ), je telefoon kan op 3/4G, er is altijd wel een buurman/buurvrouw met ook een Ziggo modem (bij Ziggo kun je die sharen) , of tijdelijk iets voor je aan wil maken.
Nooit gedaan :lol: Maar lijkt mij wel normaal dat er een termijn gesteld gaat worden voor TS.

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hypo63 schreef:
27 nov 2018 16:29
Dan is de vraag wat een redelijke termijn is. Als de overheid ons steeds meer zaken wil laten doen via internet lijkt het mij dat internet valt onder de primaire levensbehoefte. In dat geval is een redelijke termijn erg kort.
Internet is geen primaire levensbehoefte en zal het ook nooit worden. En zeker niet voor TS want deze heeft gewoon een alternatief, immers zonder internet geen topic hier.
Hypo63 schreef:
27 nov 2018 16:29
TS kan Ziggo beter in gebreke stellen en een termijn aangeven waarbinnen TS een oplossing verwacht. Tevens kan TS aangeven dat TS het recht voorbehoud om het contract op te zeggen indien Ziggo niet tijdig zorgt voor een oplossing.
Conform de overeenkomst met Ziggo moeten ze hun best doen bij storingen. Een probleem bij een toeleverancier/aannemer o.i.d. valt onder overmacht en is geen rede om de overeenkomst te kunnen beëindigen. Je kunt ze wel ingebreke stellen maar een termijn van 2 tot 3 weken is nog steeds acceptabel voor herstel. Na het herstel kun je wel verzoeken dat ze de abonnementskosten crediteren.

Charrels
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:08

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Ongelezen bericht door Charrels »

Waarschijnlijk staat je nieuwe MAC adres niet geregistreerd in hun systeem en dan gebeurt er gewoon niets. Als je je oude nog hebt kun je die misschien invoeren in de instellingenpagina van de nieuwe router/modemcombo. Zit vast een handleiding bij of een stickertje op het apparaat met IP en inloggegevens. MAC adressen staan daar gewoonlijk ook op.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Ongelezen bericht door renewouters »

Hypo63 schreef:
27 nov 2018 16:29

Dan is de vraag wat een redelijke termijn is. Als de overheid ons steeds meer zaken wil laten doen via internet lijkt het mij dat internet valt onder de primaire levensbehoefte. In dat geval is een redelijke termijn erg kort.
TS kan Ziggo beter in gebreke stellen en een termijn aangeven waarbinnen TS een oplossing verwacht. Tevens kan TS aangeven dat TS
het recht voorbehoud om het contract op te zeggen indien Ziggo niet tijdig zorgt voor een oplossing.
Je bent toch niet afhankelijk van 1 internetverbinding? Je kunt je telefoon gebruiken, even naar de buren of familie of desnoods naar een bibliotheek voor noodgevallen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Ongelezen bericht door bprosman »

. Als je je oude nog hebt kun je die misschien invoeren in de instellingenpagina van de nieuwe router/modemcombo.
Twijfel of dat gaat werken bij 2 verschillende typen modems omdat de config file type/fabrikant afhankelijk is en je niet bijv. een Cisco config naar een Technicolor modem kunt sturen.

Dirkestein
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2011 12:21

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Ongelezen bericht door Dirkestein »

Je hebt in ieder geval 14 dagen bedenktijd, zit je daar nog in? -> https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... -omruilen/

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Stuur een bericht dat als ze niet binnen enkele dagen werkende opleveren je het lopende contract gaat ontbinden.
Via je buren online gaat prima.... en dan ieder 50% betalen?

De niet gebruikte periode moeten ze volle bedrag vergoeden.
Maar ontbinden wegens niet leveren kun je eisen en dat doen steeds meer mensen.
Ziggo is lomp en groot en ooit was de service beter.

Gesloten