LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advocaat is vaak te duur

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Jan

Re: Advocaat is vaak te duur

Ongelezen bericht door Jan »

Sorry, maar volgens mij is de discussie van een andere aard. Het ging er om of de rechtszaken per definitie voor de kantonrechter moesten worden uitgevochten of niet. Ton stelde van wel omdat het huurkoop is. 16again schreef dat het afhankelijk was van de eisende partij. Waar hij/zij gelijk in heeft.

1)Als Dexia daagt, is het geen zaak voor de Kantonrechter, Behalve als de vordering beneden de 5.000 ligt.
2)Wanneeer de partner van de gedupeerde Dexia daagt als Eegaleaser is het wél een zaak voor de Kantonrechter.

Ton geeft er nu een wending aan waar de discussie helemaal niet over ging.

Laten we de boel zuiver houden en niet de poot stijf houden als dat niet correct is. Vergissen is menselijk en niets menselijks is ons vreemd. Is niks mis mee. Maar volharden tegen beter weten in leidt tot niets en brengt verwarring.

m.vr.gr.
Jan
Laatst gewijzigd door Jan op 13 jan 2005 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Heb je gelijk in :D

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

goed, een beetje dwars! opstinaat en cynisch,

Feit is natuurlijk dat je best een beetje achter jezelf mag gaan staan,

Ton

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Gompie,

Je schrijft:
Maar ik heb overwaarde op mijn huis en kom er daarom niet voor in aanmerking werd er gezegd,toe ik vertelde dat ik ook geen lening kan krijgen,vonden zij dat zeer spijtig voor mij.
Welke Raad voor Rechtsbijstand heeft dit gezegd?
Het klopt niet wat zij zeggen.
Als je de overwaarde van je huis niet kunt omzetten in een hogere hypotheek of een lening waardoor je cash geld krijgt om een advocaat van te betalen, dan kun je beroep doen op de hardheidsclausule van de Raad en alsnog een toevoeging krijgen.

Wil je hier meer over weten, mail me.

Groeten,
Piet

Truus2004

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Piet, volgens mij geldt dat als je door het verhogen van je hypotheek te zware lasten krijgt, geldt dat ook als die hypotheekverhoging of lening niet verkregen wordt ivm bv BKR (A2) notering?
http://www.rvr.org
Vermogen
Behalve een maximum-inkomen is er ook een grens aan het vermogen dat U mag hebben als U aanspraak wilt maken op gesubsidieerde rechtsbijstand. Het totale vrijgestelde vermogen bedraagt per 1 januari 1998:
Alleenstaanden € 7.500,-
Gehuwden / samenwonenden / éénoudergezinnen € 10.500,-

Van de (over-)waarde in de eigen zelfbewoonde woning blijft € 65.344,- buiten beschouwing.Vermogensbestanddelen die slechts 'onder onredelijk bezwarende of belastende voorwaarden te gelde kunnen worden gemaakt' blijven bij de vaststelling van het vermogen buiten beschouwing.

Zo kunnen uitzonderingen worden gemaakt in de volgende gevallen:
-als het opnemen van een hypothecaire lening en de daaruit voortvloeiende verplichtingen zou leiden tot een aanzienlijke vermindering van een geringe draagkracht;
-als de opbrengst van vermogensbestanddelen niet in een redelijke verhouding staat tot het voordeel dat U van die vermogensbestanddelen hebt;
-als het te gelde maken van een beschieden vermogen tot gevolg heeft dat U, wanneer U slechts een gering inkomen hebt, tot in lengte van dagen de nodige aanvullende inkomsten moet missen;
-als sprake is van een eigen woning kan, bij een gering inkomen, en rekening houdend met leeftijd en woonlasten, eveneens een uitzondering worden gemaakt.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Pipa,

Dat klopt, als je geen hypotheekverhoging of lening krijgt van de bank door b.v. je BKR notering of te hoge lasten enz, dan krijg je alsnog een toevoeging.
Je moet wel bewijs overleggen,
Dus als iemand naar de bank stapt en de bank zegt nee, je krijgt geen lening of hypotheek verhoging, vraag dan of ze dat op papier willen zetten en doe dit bij de aanvraag voor toevoeging.
Ik heb dit vorig jaar ook al nagevraagd bij de Raad voor de Rechtsbijstand en op het forum gezet.
Ook bij het gesprek wat ik heb gehad met de directeur van de Raad in Den Haag, vorige week, is dit bevestigd.
Zo is er voor toevoegingsmensen b.v. ook een korting op de griffierechten.
Dit wordt automatisch verrekend door de rechtbank en hoeft dus niet zelf aangevraagd te worden.

Groeten,
Piet

grotius

Ongelezen bericht door grotius »

Komarkt,

Welk kantoor is dat dan volgens u/jou?

grotius

Komarkt,

Welk kantoor bedoel(t) u/je in het bericht van 12 jan. jl.?

komarkt

Ongelezen bericht door komarkt »

Hallo grotius,

Ik had je bericht niet eerder gezien. Ik doelde op onderstaand advocatenkantoor , die alle contributanten zo lekker laat zwemmen :wink:

Advocaat
De Stichting heeft mr. W.M. Schonewille van advocatenkantoor Barents & Krans Advocaten Notarissen te Den Haag ingeschakeld als advocaat.

grotius

Komarkt,

Nu begrijp ik het. Ik kon het al nauwelijks geloven. Want de meesten bakken er weinig van.

komarkt

Grotius,

Kijk eens op www.vandiepen.com dat is een uitstekend kantoor !!

Groeten.

grotius

Komarkt,

Daar reageer ik maar niet op.

komarkt

Grotius,

Even goede vrienden hoor :lol:
Geplaatst op 29 Sep 2004 21:51 door grotius

--------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer Luidens,

Nee, ik doe geen aandelenlease-zaken (al ben ik wel thuis in het effectenrecht) en ben evenmin gedupeerde. Ik volg dit forum af en toe en ik verbaas me hoe gedupeerden achter advocaten aan lopen die zichzelf tot effectenrechtdeskundige hebben verheven.

Ik zie dat u een kenner bent.

grotius

Ach, ik doe alsof.

marit

Ongelezen bericht door marit »

ADVOCATEN TE DUUR? DACHT HET WEL :twisted:
Gezien het gebeuren van een kennis- zelf de papieren gezien- die in zuid-oost Nederland een rekening kreeg waar hij van achterover sloeg.
Toen hij aangaf zich opgelicht te voelen kwam er direct de opmerking hoeveel hij dan wilde betalen :!: :!:
Uiteindelijk werd een bedrag van een zesde van de rekening, die ik heb gezien, overeengekomen. Beide rekeningen heeft hij in zijn bezit. Hij overweegt, op advies van een deskundige, alsnog dit te melden bij de Deken. :!:

croosjes

Ongelezen bericht door croosjes »

marit,daarom moet je ook van tevoren weten wat zo advocaat kost en welke stappen hij onderneemt en niet achteraf.

vrgr.Andre

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

Hallo Pipa,

Dat klopt, als je geen hypotheekverhoging of lening krijgt van de bank door b.v. je BKR notering of te hoge lasten enz, dan krijg je alsnog een toevoeging.
Je moet wel bewijs overleggen,
Dus als iemand naar de bank stapt en de bank zegt nee, je krijgt geen lening of hypotheek verhoging, vraag dan of ze dat op papier willen zetten en doe dit bij de aanvraag voor toevoeging.
Ik heb dit vorig jaar ook al nagevraagd bij de Raad voor de Rechtsbijstand en op het forum gezet.
Ook bij het gesprek wat ik heb gehad met de directeur van de Raad in Den Haag, vorige week, is dit bevestigd.
Zo is er voor toevoegingsmensen b.v. ook een korting op de griffierechten.
Dit wordt automatisch verrekend door de rechtbank en hoeft dus niet zelf aangevraagd te worden.

Groeten,
Piet

Naar boven

Ik heb een beroep gedaan op die hardheidsclausule om alsnog in aanmerking te komen voor toevoeging, heb ook bewijs geleverd dat ik geen deel van de overwaarde van mijn woning kan op nemen omdat ik bij het BKR sta geregistreerd als wanbetaler dankzij dexia.

Gesloten