LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Dan lopen onze persoonlijke ervaringen dus (te) ver uit elkaar ....

In het buitengebied waar ik nu woon, zijn 'zorg-boederijen' gebaseerd op het commune-principe en bedoelt voor de prettige oude dag van eerder goed gesitueerde ouderen, die zich vooral willen verzekeren van gezelschap, een beetje extra comfort en een aangename dagelijkse service ... zonder aan zelfstandigheid te hoeven inboeten.

Ik had me al bedankt voor alle constructieve bijdragen ...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat bestaat ook , echter dat heet dan geen Zorgboerderij , maar een woon/ leefgemeenschap voor ouderen en daar komen er idd steeds meer en meer van en dat lijkt mij een goed plan voor redelijk gezonde en actieve ouderen.

Lady1234
Berichten: 27311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vergeet welvarend niet.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

moederslink schreef:
19 dec 2018 17:54
Dat bestaat ook , echter dat heet dan geen Zorgboerderij , maar een woon/ leefgemeenschap voor ouderen en daar komen er idd steeds meer en meer van en dat lijkt mij een goed plan voor redelijk gezonde en actieve ouderen.
Inderdaad zijn de leefgemeenschappen en niet zorginstellingen bedoeld: http://www.omslag.nl/wonen/leefgemeenschappen.html

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Deze site " de Omslag " ken ik maar dat is vooral bedoeld voor de meer alternatievelingen onder ons met projecten van samen wonen en samen leven en vooral juist voor jongeren .

Een goeie site is bv: www.lvgo.nl

( Landelijke Vereniging Gemeenschappelijk wonen van Ouderen )

of : www.woonzorg.nl

( woonzorg Nederland , specifiek vanaf 55+)

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Bedankt voor de links ...

Voor de starters zou dan dus 'de Omslag' een informatiebron zijn,
voor luxe seniorenwensen zoekt misschien men eerder onder 'senioren-residenties'

en om niet (zoals ik) de weg kwijt te raken, nog een index met de momentele actuele woonvormen überhaupt:

https://www.woonz.nl/informatie-inspira ... n-zijn-er/

Lady1234
Berichten: 27311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik dacht dat u op zoek was voor mogelijkheden voor starters? Dat zijn dus, normaal gesproken, geen senioren.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Lady1234 schreef:
19 dec 2018 22:11
Ik dacht dat u op zoek was voor mogelijkheden voor starters? Dat zijn dus, normaal gesproken, geen senioren.
Twee (eigenlijk logische) opmerkingen/conclusies:

1 - Er wordt hier wel degelijk een link geplaatst met extra mogelijkheden speciaal voor jongeren, dus starters
2 - Meermaals is ook aangegeven, dat senioren die in naar een nieuwe woonvorm overstappen ... voor starters of voor de doorstroom .... een bestaande woning vrijmaken

ergo ... past het allemaal prima binnen het concept om starters direct of indirect verder te helpen.

Lady1234
Berichten: 27311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat bereik je niet door anderen uit hun huis te dwingen.

Afgezien daarvan is hier helemaal niets nieuws naar voren gebracht.

Alle mogelijkheden bestaan al jaren. Afgezien van het feit dat u of uw zolder gaat verhuren, of een huisje op uw dak laat plaatsen, maar dat laatste is grote onzin.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Van dwingen was nergens sprake, maar van mogelijkheden om zich te oriënteren en zelfstandig te kunnen beslissen en voor u was het (natuurlijk ) géén nieuws en dat die mogelijkheden allang bestonden ... maar nog niet genoeg gepubliceerd worden is voor de lezer niet van belang en de laatste innovatieve mogelijkheden om woonruimte binnen de stadsgrenzen te creeëren ... dat is natuurlijk helemaal grote onzin.

[offtopic deel door moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 20 dec 2018 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: offtopic deel door moderator verwijderd

Lady1234
Berichten: 27311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, een makelaar die komt informeren of je niet eens wilt opkrassen, een buurt die overweegt huizen bovenop hun huizen te laten plaatsen. Ja, dat is nieuw voor mij. En compleet onzinnig.

Maar de rest van al uw verhalen wordt of al in de praktijk gebracht, of is amper haalbaar. En de starters zitten daar al helemaal niet op te wachten. .

Moneyman
Berichten: 30364
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:
19 dec 2018 23:00
Binnen de branche worden deze mogelijkheden voortdurend besproken ... maar ook dáár heeft u geen enkele boodschap aan?
Dus... dit topic voegt niets nieuws toe onder de zon. Degenen voor wie dit van belang is, gaan toch wel googelen en vinden de relevante informatie in no time. Ik heb hier geen briljante ideeën gezien die nog niet binnen no time op internet te vinden zijn.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:
20 dec 2018 09:41
hänschen klein schreef:
19 dec 2018 23:00
Binnen de branche worden deze mogelijkheden voortdurend besproken ... maar ook dáár heeft u geen enkele boodschap aan?
Dus... dit topic voegt niets nieuws toe onder de zon. Degenen voor wie dit van belang is, gaan toch wel googelen en vinden de relevante informatie in no time. Ik heb hier geen briljante ideeën gezien die nog niet binnen no time op internet te vinden zijn.
Dat ú geen relevante informatie heeft gelezen is toch nog niet een maatstaf voor alle starters die een woonruimte zoeken? Gezien de reactie m.b.t. het optoppen van gebouwen was dit voor een deel van de vaste lezers óók een geheel onbekende techniek om binnen de stad woonruimte te kunnen scheppen. Onder de zon misschien geen nieuws, maar op dit topic (aangetoond) dus wèl. Het topic kan ook voor alle startesr via zoekmachines gevonden worden. Helaas staan alle 'zeurpieten-antwoorden' daar dan óók bij ... :?

Moneyman
Berichten: 30364
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:
20 dec 2018 11:06
Dat ú geen relevante informatie heeft gelezen is toch nog niet een maatstaf voor alle starters die een woonruimte zoeken?
Help me eens dan.

Welke bruikbare en voor starters relevante informatie die niet al zó te vinden is, voegt dit topic dan volgens jou toe? Wellicht dat een korte samenvatting van de sterke punten van dit topic de beoogde doelgroep helpt - en mij dan en passant ook.

Billy van der Boom
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 mei 2017 09:49

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door Billy van der Boom »

Ik geloof helemaal niet dat het 'optoppen van bestaande bouw' financieel aantrekkelijker is voor starters (waaronder ik dus).

Er zitten zo veel (juridische) haken en ogen aan, dat de eenmalige investering voor zoiets helemaal niet interessant is. Dit zijn kosten die je in de woningwaarde helemaal niet terug gaat zien.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Onder de vaste forummers lijken mij geen starters te zitten en echt zoekende starters/ bezoekers van dit forum gaan andere kanalen onderzoeken of hebben deze reeds gevonden.
Op zoek naar een plat dak zal daar beslist niet bijhoren lijkt mij zo :lol:
Dat wil een starter niet en dat wil zo.n eigenaar noch de hypotheeknemer niet.
Het is mooi geweest , alles is uitgekauwd nu en ook in uw vorige topic.

Het staat u vrij , HK , om wederom een topic ergens over te openen uiteraard , ik wacht het wel af. 8)

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Dat zal ik realiseren wanneer de moderator dezelfde mening is.

Het is toch ècht niet zó moeilijk om zèlf echte TIPS uit de acht pagina's af te leiden? Ook uit de TIP's van andere deelnemers.

Het begrip 'optoppen' bij voorbeeld bestaat pas sinds 2017 na de meegelinkte meeting van vakmensen uit de branche. Erg onwaarschijnlijk dat een starter zal gaan zoeken op dit begrip.

gosewijn
Berichten: 2897
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Het is toch ècht niet zó moeilijk om zèlf echte TIPS uit de acht pagina's af te leiden?

Tip, stop met die onzin!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Wij danken u meneer Klein ....op nh volgende topic .....
Uw naam is Klein, uw daden benne groot , u bent er maar druk mee :D

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Een eigen huis voor een 'verloren' startersgeneratie?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Billy van der Boom schreef:
20 dec 2018 11:19
Ik geloof helemaal niet dat het 'optoppen van bestaande bouw' financieel aantrekkelijker is voor starters (waaronder ik dus).

Er zitten zo veel (juridische) haken en ogen aan, dat de eenmalige investering voor zoiets helemaal niet interessant is. Dit zijn kosten die je in de woningwaarde helemaal niet terug gaat zien.
Daarom noem ik het een nieuwe/actuele verschijning die momenteel wordt getest, maar een toekomst heeft omdat er veel tegenstand is m.b.t. het bebouwen van de groene weides rondom de steden.

Voorbeelden die al uitgevoerd zij kan ik snel vinden, maar ik vrees dat dit topic door vijf deelnemers afgeschoten zal worden door indirect de modeator teveel werk te bezorgen ... en dan gaat een topic op slot en krijg ik weer een waarschuwing of een ban.

Gesloten