LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Het blijven schurkjens.
Bob Schurkjens
en Moneyman
vinden dit leuk
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Dank voor uw telefoontje maar ik heb geen belangstelling..tuut tuut tuut
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Een forse belediging van half demente mensen, die niet in staat zijn weerstand te blijven bieden aan opdringerige verkopers aan de telefoon. Zij zijn helemaal niet zo hebberig en willen juist bij hun oude vertrouwde leverancier blijven.
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Dus volgens u is iedereen die daar op ingaat “half dement”?
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Als "half demente" mensen de doelgroep waren, bestond dit fenomeen helemaal niet. Daar zijn er veel te weinig van om zo'n investering in een sales force te rechtvaardigen.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Dat is niet zo gek, dat doen veel meer bedrijven om verschillende redenen. Maar je kunt het ook als voordeel zien: niet opnemen bij een afgeschermd nummer. Dan is het probleem in 1 keer opgelost.
Erthanax
, Lowieze
en moederslink
vinden dit leuk
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Exact dit. Al die gefrustreerde belachelijke acties zijn totaal overbodig en zeggen mij meer over degene die de telefoon opneemt.Erthanax schreef: ↑28 dec 2018 21:29Doorgaans zijn call centre agents onwetende, slechtbetaalde (tijdelijke) medewerkers die zich houden aan een script dat hen wordt voorgelegd door de ondernemer, die doorgaans precies weet hoe hij nog net binnen de grenzen van de wet blijft.
Telefonische colportage is nou net de gemakkelijkst te beëindigen vorm van ongewenste verkoop: gewoon de verbinding verbreken. Hoe moeilijk kan het zijn?
Lowieze
en moederslink
vinden dit leuk
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Pretium telecom bewees het tegendeel.renewouters schreef: ↑29 dec 2018 10:50Als "half demente" mensen de doelgroep waren, bestond dit fenomeen helemaal niet. Daar zijn er veel te weinig van om zo'n investering in een sales force te rechtvaardigen.
Je moet natuurlijk wel gericht bellen, zodat er voornamelijk ouderen opnemen. De handel in adressenbestanden is er niet voor niets.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Dus een “oudere” is gelijk een “half demente”?16again schreef: ↑29 dec 2018 12:49Pretium telecom bewees het tegendeel.renewouters schreef: ↑29 dec 2018 10:50Als "half demente" mensen de doelgroep waren, bestond dit fenomeen helemaal niet. Daar zijn er veel te weinig van om zo'n investering in een sales force te rechtvaardigen.
Je moet natuurlijk wel gericht bellen, zodat er voornamelijk ouderen opnemen. De handel in adressenbestanden is er niet voor niets.
Lady1234
vindt dit leuk
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Soms zelfs een hele. Zo is nu eenmaal het leven. De wetgever wil deze mensen beschermen. En dat is maar goed ook.
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Inderdaad, “soms”. En daarmee ontkracht het op geen enkele manier het eedere statement van renewouters.Bob Schurkjens schreef: ↑29 dec 2018 13:05Soms zelfs een hele. Zo is nu eenmaal het leven. De wetgever wil deze mensen beschermen. En dat is maar goed ook.
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Dat beweer ik niet. Maar in de groep ouderen zijn de "half dementen" ruim vertegenwoordigd, waardoor de verkoop targets behaald kunnen worden
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Er komt hier sporadisch wel eens een zoon of dochter langs om te klagen over iets dat zijn niet meer zo scherpe ouders via de telefoon is aangesmeerd.
Zonder geteld te hebben durf ik te beweren dat het merendeel van de klaagtopics over telefonische verkoop gestart wordt door gewone consumenten en zzp'ers die dus ook gewoon handelingsbekwaam zijn.
Zonder geteld te hebben durf ik te beweren dat het merendeel van de klaagtopics over telefonische verkoop gestart wordt door gewone consumenten en zzp'ers die dus ook gewoon handelingsbekwaam zijn.
Lady1234
, Moneyman
en moederslink
vinden dit leuk
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Maar het “voordeel” van zo’n wijziging in een energiecontract is dat het ook nog bevestigd moet worden, anders is het niet rechtsgeldig.
Dus die “half demente” heeft internet wel een mailadres.
En blijkbaar gaan “niet-dementen” ook nog op praatjes in aan de deur.
Dus die “half demente” heeft internet wel een mailadres.
En blijkbaar gaan “niet-dementen” ook nog op praatjes in aan de deur.
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Exact. En daarom slaan die dementie-argumenten werkelijk nergens op.
Dat is wel de essentie van je eerdere posts, ondanks dat je die nu afzwakt.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
https://www.youtube.com/watch?v=e0Cj3B7aUj0
En wel betalen hè? Anders eerst een incassobureau en daarna de gerechtsdeurwaarder.
En wel betalen hè? Anders eerst een incassobureau en daarna de gerechtsdeurwaarder.
Jark
vindt dit leuk
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
De essentie van mijn bericht was (naar mijn mening!) dat , itt tot wat renewouters beweert, het weldegelijk lonend kan zijn om specifieke groepen te bereiken door gericht te bellen. En voor het sales team maakt het niet zo veel uit of de dementie-diagnose al gesteld is. Als de groep maar voldoende kwetsbaren bevat, die bezwijken onder de overtuigingskracht van de verkoper.
Cornelis7
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Nogmaals: dan zwak je af. Renewouters geeft letterlijk aan dat “half dementen” geen interessant doelgroep zijn, en daarop reageer jij met “premium bewees het tegendeel”, wat niets anders kan betekenen dat die half dementen dusnwél interessant zijn. Pas daarna maak je de stap naar de ouderen. Vandaar de opmerking dat je in je argumentatie dementen en bejaarden gelijk stelt.16again schreef: ↑29 dec 2018 15:17De essentie van mijn bericht was (naar mijn mening!) dat , itt tot wat renewouters beweert, het weldegelijk lonend kan zijn om specifieke groepen te bereiken door gericht te bellen. En voor het sales team maakt het niet zo veel uit of de dementie-diagnose al gesteld is. Als de groep maar voldoende kwetsbaren bevat, die bezwijken onder de overtuigingskracht van de verkoper.
Vervolgens verander je in je laatste reactie de “half dementen” van Renewouters in “specifieke groepen”, zodat je statement ineens wél zou kunnenkloppen. Dat gedraai doorzien we natuurlijk wel.
16again schreef: ↑29 dec 2018 12:49Pretium telecom bewees het tegendeel.renewouters schreef: ↑29 dec 2018 10:50Als "half demente" mensen de doelgroep waren, bestond dit fenomeen helemaal niet. Daar zijn er veel te weinig van om zo'n investering in een sales force te rechtvaardigen.
Je moet natuurlijk wel gericht bellen, zodat er voornamelijk ouderen opnemen. De handel in adressenbestanden is er niet voor niets.
Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten
Specifieke groepen bellen.
Alsof in een telefoonboek achter een naam vermeld staat dit is een half of heel dement persoon.
En dan is er altijd nog dit.
https://www.consuwijzer.nl/energie/klan ... dat-geldig
Alsof in een telefoonboek achter een naam vermeld staat dit is een half of heel dement persoon.
En dan is er altijd nog dit.
https://www.consuwijzer.nl/energie/klan ... dat-geldig
Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
Cornelis7
, Bob Schurkjens
en Komkommertijd
vinden dit leuk