| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstapboete bij Nuon
-
rico.van-aggelen
Overstapboete bij Nuon
Zou iemand mij duidelijkheid kunnen geven over het volgende:
Volgens mij is het in het consumenten recht zo dat je een jaar contact krijgt en daar na het contract stilzwijgend verlengt wordt met een jaar met dien verstanden dat je na dat eerste jaar het contract kan opzeggen wanneer je wil met in acht neming van een opzeg termijn van 1 maand.
Gedaan volgens het bovenstaande ….nee zegt NUON je hebt een nieuw contract gekregen daar ben je mee akkoord gegaan dus als je over stapt naar een ander krijg je een boete van in totaal €100,=.
Uiterst merkwaardige en onjuiste redenering, het twee de contract ben ik mee akkoord gegaan maar lopende dat contract kun je er altijd van af omdat ik reeds ruim een jaar had volgemaakt.
Kan niet is een nieuw contract dus geheeld uitdienen anders een boete betalen aldus de klantenservice.
Ik ben uiterst teleurgesteld in de houding van NUON en overweeg hier werk van te gaan maken.
Het is gewoon bewust mensen om te tuin leiden om ze zo doende steeds voor een vol jaar te binden.
In augustus verlengt voor opnieuw een jaar (tweede jaar dus) in november via ene vergelijkingssite een andere gevonden die aanmerkelijk goed koper was dus aangevraagd. 2-1-2019 kreeg ik een mail met de aankondiging van die boete terwijl 3-12019 de levering bij de nieuwe begint en dus bij Nuon eindigt.
Dit is toch geen zaken doen lijk mij.
Graag advies hoe te handelen, bij de klantenservice van Nuon kom ik niet veel verder. Met vr. groet Rico
Volgens mij is het in het consumenten recht zo dat je een jaar contact krijgt en daar na het contract stilzwijgend verlengt wordt met een jaar met dien verstanden dat je na dat eerste jaar het contract kan opzeggen wanneer je wil met in acht neming van een opzeg termijn van 1 maand.
Gedaan volgens het bovenstaande ….nee zegt NUON je hebt een nieuw contract gekregen daar ben je mee akkoord gegaan dus als je over stapt naar een ander krijg je een boete van in totaal €100,=.
Uiterst merkwaardige en onjuiste redenering, het twee de contract ben ik mee akkoord gegaan maar lopende dat contract kun je er altijd van af omdat ik reeds ruim een jaar had volgemaakt.
Kan niet is een nieuw contract dus geheeld uitdienen anders een boete betalen aldus de klantenservice.
Ik ben uiterst teleurgesteld in de houding van NUON en overweeg hier werk van te gaan maken.
Het is gewoon bewust mensen om te tuin leiden om ze zo doende steeds voor een vol jaar te binden.
In augustus verlengt voor opnieuw een jaar (tweede jaar dus) in november via ene vergelijkingssite een andere gevonden die aanmerkelijk goed koper was dus aangevraagd. 2-1-2019 kreeg ik een mail met de aankondiging van die boete terwijl 3-12019 de levering bij de nieuwe begint en dus bij Nuon eindigt.
Dit is toch geen zaken doen lijk mij.
Graag advies hoe te handelen, bij de klantenservice van Nuon kom ik niet veel verder. Met vr. groet Rico
Re: Overstapboete bij Nuon
U heeft de klok horen.....
Als je vaste contract is afgelopen, word je over het algemeen dus overgezet op een standaard contract met variabele tarieven. Deze is per direct en kosteloos opzegbaar. Zo zit je dus nooit onnodig aan een contract vast. Je kunt dus per direct overstappen.
Echter u heeft het weer opnieuw vast gezet en ja daar zit dan een boete aanvast. U had het contract gewoon door moeten laten lopen in uw geval dan had u een contract voor onbepaalde tijd met een opzeg termijn van 1 maand. Ik weet niet wat voor werk u ervan gaat maken maar kansloos dus en zonde van de tijd/kosten.
groeten Henk
Als je vaste contract is afgelopen, word je over het algemeen dus overgezet op een standaard contract met variabele tarieven. Deze is per direct en kosteloos opzegbaar. Zo zit je dus nooit onnodig aan een contract vast. Je kunt dus per direct overstappen.
Echter u heeft het weer opnieuw vast gezet en ja daar zit dan een boete aanvast. U had het contract gewoon door moeten laten lopen in uw geval dan had u een contract voor onbepaalde tijd met een opzeg termijn van 1 maand. Ik weet niet wat voor werk u ervan gaat maken maar kansloos dus en zonde van de tijd/kosten.
groeten Henk
Ivo.w
, alfatrion
en Annemieke67
vinden dit leuk
U bent zelf een nieuw (tweede) contract aangegaan voor een jaar, dus Nuon heeft volkomen gelijk.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 06 jan 2019 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Annemieke67
vindt dit leuk
Het eerste contract zou inderdaad stilzwijgend verlengd worden en zou dan maandelijks opzegbaar zijn. Maar daarnaast heb je de keus om opnieuw een voordeliger jaarcontract aan te gaan, wat niet tussentijds opzegbaar is. Jij hebt niet stilzwijgend het oude contract voortgezet, maar ervoor gekozen in een nieuw jaarcontract aan te gaan. Terecht, dus, dat je een opzegboete moet betalen.dat je een jaar contact krijgt en daar na het contract stilzwijgend verlengt wordt met een jaar met dien verstanden dat je na dat eerste jaar het contract kan opzeggen wanneer je wil
...
het twee de contract ben ik mee akkoord gegaan maar lopende dat contract kun je er altijd van af omdat ik reeds ruim een jaar had volgemaakt.
Nuon leidt u niet om de tuin, dat doet u spijtig genoeg zelf. Stilzwijgend een bestaand contract door laten lopen is iets heel anders dan een nieuw contract aangaan. Uw redenering dat u er al een jaar op had zitten en dus recht heeft op tussentijdse opzegging klopt niet.
Annemieke67
vindt dit leuk
Ga vooral ook niet een mobiel abonnement verlengen met een “gratis” nieuw mobieltje cadeau, en dan een maand later opzeggen.
-
Theotrucker
Nuon heeft geen gratis mobieltje.
... en ook geen mobiele abonnementen. Je punt? Het lijkt me duidelijk dat ik een parallel trek, omdat het in analoog verband duidelijker kan worden voor TS.
-
rico.van-aggelen
Oké mensen bedankt voor de reacties, dat het mijn eigen schuld is me inmiddels wel duidelijk geworden. Spijtig maar het is niet anders. In ieder geval alle bedankt voor de reacties ik ben u zeer erkentelijk.
Erthanax
, moederslink
, Komkommertijd
, alfatrion
, gewicht
, kweenie
, AppieUitDelft
, Annemieke67
, Lady1234
en dmv
vinden dit leuk
-
v.d.Heyden
Toch netjes dat TS nog even met een volwassen reactie komt, dat is jammer genoeg vaak wel anders.
v.d.Heyden
v.d.Heyden
gewicht
, Cornelis7
en moederslink
vinden dit leuk
Eens, netjes!
-
Komkommertijd
Als je overstapt en meld aan einde lopende contract neemt de nieuwe aanbieder contact op met de Nuon tot welke datum huidige loopt en gaat de nieuwe dan pas in.... geen boete... maar gelijk overstappen ... dat was de fout.
Meestal kun je kiezen, gelijk overstappen of op einde contract en dat laatste is wel veiligste....
Meestal kun je kiezen, gelijk overstappen of op einde contract en dat laatste is wel veiligste....