Klaas76 schreef: ↑28 jan 2019 14:01
Misschien kunnen we ter zake komen ipv achteraf een koe in de kont te kijken.
Er is al meerdere malen in het topic ter zake gekomen.
maar nogmaals:
Je moet dit in overleg met je ex oppakken, zoals eerder al aangegeven, wat zijn de afspraken in het echtscheidingsconvenant omtrent de financiële afhandeling van de scheiding. Als normaal overleg niet mogelijk is vanwege de verstandhouding zal dit mogelijk via de juridische weg moeten.
Verder kan het inderdaad zo zijn dat de bank het geld bij jou komt halen waardoor jij een vordering krijgt op je ex die mogelijk niet direct te innen is omdat ze niet genoeg inkomsten zal hebben. Mocht ze ooit wel weer meer inkomsten krijgen dan zal het mogelijk nog te vorderen zijn, mits het niet verjaard is, al weet ik niet of hier een verjaring van toepassing is en of jij de vordering zal moeten stuiten.
16again schreef: ↑28 jan 2019 14:45
Voor jou zou mooi zijn als je bij de bank laat doorschemeren dat je aan je partner alimentatie betaalt, en de bank daar beslag op laat leggen. Dan betaal je met je alimentatieverplichting (deels) de schuld af.
Ik vraag me ten zeerste af of dit zal kunnen en je niet het LBIO achter je aan krijgt omdat de ex-partner gewoon de alimentatie zal vorderen en dit je alleen maar verder van huis zal brengen.