LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen renault scenic

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
husky

problemen renault scenic

Ongelezen bericht door husky »

:cry: Wij hebben een renault scenic uit februari 2004 en niets dan problemen. De auto schakeld haast niet als hij koud is en als hij eenmaal op temperatuur is een beetje......

Ze gaan er nu voor de derde!!! keer een nieuwe versnellingsbak onder zetten. Ook het probleem van de piepende remmen wordt niet opgelost. Hier wordt nu en dan weer wat vet tussen gedaan en dan is het even weg, maar komt altijd terug.

Andere problemen : niet goed stationair lopen (bij koude motor), kunnen ze niets aan vinden, zit volgens renault in de nieuwe emissienormen....?

schakelaar clignateur defect en vervangen

Trillen op het stuur (opgelost door 50 gram lood op het rechter voorwiel bij te plaatsen)

Slechte afwerking (bekleding los/niet goed gestikt)

Airco giert :!:

De auto kraakt met het nemen van bochten.

Oh ja, er staat nu pas 7000 km op de teller....!!!!!

Dit zijn de grootste problemen. Door renault Nederland worden we echter niet serieus genomen. Ons voorstel was om de auto in te ruilen (met bijbetaling van ons en renault nederland) en dan een andere renault aan te schaffen (een latere, waaruit wellicht? de kinderziektes zijn verdwenen)

Het verweer van renault nederland is dat er op de auto 7 jaar garantie zit en dat ze hem binnen die tijd wel rijdend gaan krijgen !!!

Wij willen proberen om via onze rechtsbijstandverzekering een en ander aan te vechten, maar dit wordt heel moeilijk (Renault doet er immers alles aan om het probleem op te lossen)

Misschien helpt het als meerdere mensen langs deze weg (kassa, radar) hun ervaringen met Renault delen.

Over onze vorige scenic (oud model) waren wij echter dik tevreden ! 240.000 km en alleen een defecte ruitenwissermotor !

Dit is echter onze laatse renault....

Gast

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door Gast »

Groot gelijk.

Ik vind heel dat Renault niks, maar als je merkt dat een auto niet goed is (niet goed gemaakt dus) en je wordt niet fatsoenlijk behandeld, dan verdienen ze maar een houding en dat is je rug naar ze toe keren, voor je zelf zo voordelig mogelijk er van afkomen en zoveel mogelijk anti-reclame maken.

Je betaalt per slot van rekening een fortuin voor zo'n auto, dus dan mag je wel iets verwachten met kwaliteit en service.

Lasvegas
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2004 14:32

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door Lasvegas »

Hallo,
Het blijft zeuren met die autofabrikanten....
Dit is natuurlijk balen tot en met. Renault heeft naar de letter der wet gelijk en dat blijven ze. Maar gezien de vele problemen zou je verwachten dat ze daar wat soepeler mee om zouden gaan. Ik heb zelf met ford problemen gehad. Bij ford is het zo dat ze voor dit soort gevallen een pot hebben. Als de dealer bij ford nederland e.e.a. kan lospraten hoeft de dealer niks te betalen. Ik heb op basis van 50% toen een nieuwe fieste gekocht toen ze de vorige na een jaar proberen niet waterdicht kregen. Dus ondanks de garantie kost het toch geld....
Succes met de lijdensweg en bedenk: Gezond zijn is belangrijker.....

testkees

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door testkees »

Dat is tegenwoordig het probleem met nieuwe model auto's
Vroeger werden ze uitbundig getest en tegenwoordig is de KLANT de testkees, met alle gevolgen vandien

Wil je geen testkees zijn koop dan een auto die al 1 jaar op de markt is als dat model, dan zijn meestal de kinderziektes er uit

lisalot

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door lisalot »

Wij hebben januari 2004 onze nieuwe scenic gekregen. Toen wij de auto na gingen lopen met de verkoper, bleek dat het elc. schuifdak niet open ging (motortje bleek kapot) en zaten er krasjes op de motorkap. Dit zou allemaal verholpen worden en dan zouden wij de eerste 3 jaar niet meer naar de garage hoeven!!! Het is nu december en wij zijn al 12x geweest; remmen piepen, bekleding/kapjes zaten los, dak ging niet open, brief van renault frankrijk ivm niet terugklappen van remmen bij noodstop, tik ik stuurhuis( men zegt het verhoplen te hebben maar tik zit er nog steeds) hier zijn wij al 3x voor terug geweest, pollenfillter vol (18.000 km)+ stank, verkeerd afgesteld,radio?cd speler ratelt bij aanzetten, ventilator/kachel en airco kapot, ga zo maar door.
Wij hebben een klachtenbrief naar de dealer en renault nederland gestuurd en willen er zeker werk van maken. Je mag van een auto die ruim e29.000 heeft gekost wel verwachten dat deze deugelijk is. Wij rijden elke keer met de angst van wat het volgende probleem wordt.
Zijn er meer mensen met deze klachten?

Gast

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk eens op Autoweek.nl Bij "Reviews". Je schrikt je ort wat je daar leest over Renaults. Ieder merk heeft wel van dit soort verhalen maar bij Renault is het wel heel erg! Peugeot trouwens ook!

Gast

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door Gast »

En dan zijn ze ook nog OERLELIJK, vooral de Scenic Espace en Modus en Megane hatchback

Angry

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door Angry »

Mijn eerste en laatste Renault (Scenic II 2.0 16V). Zo veel is zeker. Nieuw gekocht jan. 04. Op vakantie met caravan nrd Italie in juli, sloeg hij op hol. Dat wil zeggen, hij gaf uit zichzelf plankgas en de rem deed het niet. Handrem? Zit er niet in. Ik kon hem alleen in zijn vrij zetten waarop de toeren als een razende opliepen.Deze situatie duurde ca 20 sec. Gelukkig was er geen acute noodzaak om te remmen en reed ik niet in de bergen anders was er veel mis gegaan. Weggesleept naar een garage in Trento, niks te vinden, getest "niks aan de hand, mogelijk eenmalig!!". Met het zweet in dehanden naar huis; de dealer schriftelijk: "Doordat de sensor niet het gaspedaal detecteerde kon deze niet weten in welke stand het pedaal stond." En dan geven ze zo'n ding de vrijheid ervoor te kiezen om op hol te slaan. Dat moet een autobouwer toch ten ene male zien te voorkomen!! Enfin, ze hebben de zender van het pedaal preventief vervangen. Of dat helpt? Over de remmen zeiden ze "hij remde wel, maar werd niet bekrachtigd." De ANWB reageerde met " Dat de remmen niet functioneerden is praktisch uitgesloten. Dit hydraulische systeem werkt op het eventueel aanwezige ABS na, volledig gescheiden van de overige elektronica. Er moet wel onder de door u omschreven omstandigheid enorm veel kracht op het pedaal worden uitgeoefend. En zelfs dan zal, door de tegenwerking van de motor, de vertraging minder zijn dan normaal. Dit fenomeen heeft u waarschijnlijk ervaren als het niet werken van de remmen. En dat is logisch." Einde citaat.
VAn Renault Nederland ontving ik een brief waarin ze zeggen dat ze meer ervaring met dit probleem hebben! Op het verzoek van mij de koop ongedaan te maken reageerden ze negatief. Juridisch schijnt er weinig aan te doen te zijn tenzij ik kan aantonen dat er sprake is van een tekortkoming in de nakoming van de overeekomst. En dat kan ik niet aantonen, ze doen hun best, alleen weten ze niet of dat helpt. En ik moet dat maar afwachten.
Het gekke is dat niemand "van hoger hand" ingrijpt, waardoor renault doodleuk kan blijven aanklooien en doorgaan dit moordtuig op de weg te zetten. Ik ben benieuwd wat Radar ermee gaat doen. Tot nog toe ontving ik alleen een ontvangstbevestiging met de mededeling dat ze het druk hebben. Zo iets kreeg ik eerder van Kassa ook. Nooit meer iets van gehoord.
Vraag. Is er iemand onder de lezers met dezelfde ervaring als ik met renault?

wia57@adsl-surfen

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door wia57@adsl-surfen »

:evil:
ik wil bij deze wel eens vragen of er geen aandacht is voor grijs kentekens we laten alles maar gebeuren hier tegenwoordig ik kan je bij deze vertellen dat niet voor ons teld dat de belasting fors omhoog gaat
maar wat denk je van de waarde van je grijs kentekens auto,s
die is voor de helft in waarde gedaald de meeste garage hebben er niet eens belang in om je bus in te ruilen wie betaald dat verschil
maar je moet wel de volle pond voor je verzekering betalen
ik heb een vw bus van bouwjaar 2000 nou die was niet goedkoop
als ik er een derde voor weer krijg moet ik blij zijn
dit valt toch ook onder de consument waarom wordt daar geen woord
over gesproken ik ga van 57 euro naar 327 euro per 3 maand
ik vind dit niet normaal en ik kan je zeggen velen met mij
en waarom geen verschil maken tussen dubbelcabines en 2 zitters
een dubbelcabine kun je echt gebruiken als gezins auto

maar een 2 zitter kun je niks anders als lading ruime gebruiken
ik hoop van harte dat jullie ook es een hier aandacht aan willen geven

lourens

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door lourens »

Vorige week constateerde ik opeens dat de rechter mistlamp van mijn Renault Scenic gebarsten was en ben toen naar mijn dealer gegaan om de lamp te laten maken, deze vertelde mij dat de lamp stuk is gegaan door steenslag en dat dit veel voor komt en liet mij nog een aantal Scenics zien met de zelfde schade.
Plotseling viel mij op dat alle barsten in het glas precies de zelfde waren als mijn auto en men kon nauwelijks voelen of er wel iets tegen de mistlamp is aangekomen.
Aangezien ik ervaring heb met een ander artikel waarvan het glas spontaan is gebarsten door één of andere oorzaak en toen de zelfde vorm had, sprak de dealer hierover aan. Hij zei dat dit toeval is en bleef bij steenslag.
Ook heb ik Reault Nederland hierover aangesproken en mijn verhaal verteld en men vertelde mij dat dit soort glas niet spontaan gaat barsten en men ook geen proeven gaan doen om dit te testen.
Ik ben zeer benieuwd of andere Reault rijders dit probleem hebben gehad en hierover geen aandacht hebben geschonken, hetgeen begrijpelijk is.

lisalot

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door lisalot »

Is het niet mogelijk dat diegene met meerdere problemen met de scenic uit 2004 "collectief"actie gaan ondernemen. Met meer man (vrouw) sta je sterker dan alleen?

chrisje1

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door chrisje1 »

Die Fransen leren het ook nooit,

Het uiterlijk van deze auto's is echt vooruitstrevend te noemen, ze komen met mooie, exclusieve modellen, waar andere autofabrikanten vaak kopiën van maken, zo mooi!,


Technisch blijft het huilen met de pet op!, een kennis van me, had een Scenic TDI,

Niks anders dan ellende met die wagen, diverse malen de turbo vervangen, toch steeds inhouden, steeds afslaan van de motor,

Div. keren de electronica vervangen, die bleken snel stuk te gaan bij deze motorvariant,

Een welgemeende tip,

Neem een Japanner, zoals Toyota, Honda, en andere toonaangevende merken,

Het uiterlijk is een stuk minder van deze auto's, wat bedaagder, technisch zijn ze echter overwoestbaar, je bent dan van een hoop ellende af, want een auto die je iedere keer in de steek laat, en een garage bedrijf, die net doet of je gek bent, kan je inderdaad slapeloze nachten bezorgen.

Gast

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door Gast »

Het uiterlijk van deze auto's is echt vooruitstrevend te noemen, ze komen met mooie, exclusieve modellen, waar andere autofabrikanten vaak kopiën van maken, zo mooi!,
Smaken verschillen. Die Renaultjes van tegenwoordig zijn echt foeilelijk. Er zit in alle modellen van de laatste tijd dezelfde tuttigheden. Als dat modern is......
En dan blijken die vissenkommenkoplampen nog spontaan te barsten ook.

Een wat bedaagdere vormgeving wordt vaak als tijdloos bestempeld, je bent er niet zo gauw op uitgekeken als op die zgn design.

Maar het voornaamste is dat je auto betrouwbaar is en weinig onkosten heeft. En dan moet je geen auto van de Franse slag hebben.

Gast

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door Gast »

Maar het voornaamste is dat je auto betrouwbaar is en weinig onkosten heeft. En dan moet je geen auto van de Franse slag hebben
Is natuurlijk discutabel en deze opmerking komt heel en alleen voor jouw rekening.

Zijn ook zat mensen die vallen op design en extra kosten daarvoor voor lief nemen
(liefhebbers oldtimers, amerikaanse bakbeesten, franse auto's) :P

Gast

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door Gast »

Als je een enquete houdt: Wat moet je auto zijn ?
Gewoon en goed
Mooi en niet goed
durf ik een wedje te maken dat Gewoon en goed het wint.

Maar de mensen die in een Peugeot, Renault of Opel willen rijden denken: die rijden er veel, die zullen wel goed zijn.
En de dealer denkt: ik hoef niet zo klantvriendelijk te zijn. want er blijven nog klantjes genoeg over.

Dus je krijgt dan de optelsom van een product waar de vormgeving prioriteit heeft boven het betrouwbaar, duurzaam en economisch aspect en een klantvriendelijkheid van 0 * 0

De uitkomst is teleurstelling en spijt. En extra kosten natuurlijk (klant voor reparatie van eigen productiefouten laten betalen)

boomer

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door boomer »

Wij hebben een renault scenic de luxe gekocht en kregen hem geleverd 11 september 2004.
Toen we hem al kregen zat er een kras achter op de achterklep en een handgreep was beschadigd.S'Ävonds kwamen we er achter dat we de allesdragers niet op de auto hadden zitten.Dus dat ook aan de dealer gemeld.Twee weken later kon dit allemaal gemaakt worden.
Maandag bracht mijn man de auto naar de garage,dinsdagnamiddag toen wij hem wilden ophalen was er een stukje naast de achterklep af gestoten,dus hij moest weer opnieuw gespoten worden.
Woensdagnamiddag wij weer terug de auto was klaar !Wij controleerden de auto en kwamen er achter dat er in de achterlamp een scheur zat , er zat condens in .Dus hij bleef daar tot hij eindelijk klaar was.
Vrijdagnamiddag werden wij gebeld de auto was klaar .Onder voorbehoud hebben wij hem weer naar huis meegenomen..Ongeveer vier weken later hoorden we een soort helikoptergeluid in de airco.
Er zaten bladeren in niet in het bakje,maar in de gangen van de airco.
Weer een dag naar de dealer terug.
Vijf dagen later zat ik op de autobaan en wou de ruitenwissers aanzetten vanwege flinke regen ,vlogen mijn ruitenwissers op hol.
Bij Kerres zeiden ze achteraf dat het een fout van de monteur was .
Hij had vergeten een bout erweer op te draaien.Mijn man vroeg of ze de voorruit hadden nagekeken,want de rubbers van de ruitenwissers waren eraf.
Zij zeiden tegen ons er is niks aan de hand met uw voorruit!
Eenmaal weer thuis gekomen,brak s"middags de zon door.Wat bleek er zaten toch flinke krassen over de hele voorruit.Weer terug dezelfde dag naar de dealer.Ons bekalg gedaan wat dit allemaal voor een service was en of we gek waren met al deze problemen wat we hiermee hadden gehad.Nog even terug te komen op de bladeren dit is blijkbaar een fabrieksfout,want de monteur vertelde ons dat het met meedere auto's was gebeurt .
Onderhand hebben we zeker al 15 keer met renault service gebeld.
Maar die krabbelen over dit probleem terug met de bladeren,de monteurs hebben de opdracht gekregen om niet meer te spreken over fabrieksfout.Dus voortaan als er weer bladeren in de gangen van de airco komen ,moeten wij hiervoor ongeveer 45 euro voor betalen. Wie heeft zo'n problemen ook meegemaakt??Spijt dat we een renault hebben gekocht,dit verwacht je toch niet!

de argwanende consument
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2005 10:15

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door de argwanende consument »

Heel veel klachten gehoord.. ik heb zelf eentje uit 2000.. auto is echt heerlijk maar roest... waar het vandaan komt weet ik niet ik denk van binnenuit (anders heeft iemand het met een kwastje erop gesmeerd)

Als ik al die garantie zaken zo hoor dan denk ik gewoon dat je de dealer aansprakelijk moet stellen je kan moeilijk iets binnen de garantie periode van 7 jaar laten repareren zeker als de auto bijna nieuw is.

Je hebt als consument bepaalde rechten als je iets nieuw koopt dan moet dat deugedelijk zijn, is het kapot dan moet de dealer de kans krijgen het te repareren. Ik zou wel een termijn afspreken. De dealer is ter zake kundig en werkt naar eigen zeggen met kwaliteits materiaal waardoor je mag aannemen dat het goed wordt opgelost.... als dat keer op keer niet lukt leveren ze een wanprestatie en dan zeg ik aanpakken die hap.

Tip
A) Als je de auto in onderhoud doet binnen de garantie maak een brief voor de dealer met aandachtspunten.
B) Als een probleem zich herhaalt maar dan een brief waarin je de dealer verplicht dit binnen een redelijke termijn te verhelpen.
C) Bij 3x terug voor een zelfde euvel, termijn afspreken en in gebreke stellen. Je mag namelijk aan nemen dat als het binnen 3 of 4 keer niet goed komt dat het nooit goed komt (je als simpele consument op stellen want zo is ook de behandeling van de klant)
D) Nogmaals Schrijf alles op en laat in geval van narigheid de dealer het schriftelijk bevestigen. Als je schrijft hebben ze veel werk aan je en je bouwt een historie op en dat is lekker als je gaat inruilen, gezeur krijgt in de toekomst of wat voor andere juridische ellende danook.

En dan te bedenken dat ik tegen mijn schoonvader vaak zeg dat zijn Hyundai Trajet nooit een Renault wordt.... misschien is het model wat saai maar alles zit erop, super bedrijfszeker en een zeek klantvriendelijke behandeling.......


Succes

Gast

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vindt dat een goede kip.

Limblik
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2011 14:38

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door Limblik »

chrisje1 schreef:Die Fransen leren het ook nooit,

Het uiterlijk van deze auto's is echt vooruitstrevend te noemen, ze komen met mooie, exclusieve modellen, waar andere autofabrikanten vaak kopiën van maken, zo mooi!,


Technisch blijft het huilen met de pet op!, een kennis van me, had een Scenic TDI,

Niks anders dan ellende met die wagen, diverse malen de turbo vervangen, toch steeds inhouden, steeds afslaan van de motor,

Div. keren de electronica vervangen, die bleken snel stuk te gaan bij deze motorvariant,

Een welgemeende tip,

Neem een Japanner, zoals Toyota, Honda, en andere toonaangevende merken,

Het uiterlijk is een stuk minder van deze auto's, wat bedaagder, technisch zijn ze echter overwoestbaar, je bent dan van een hoop ellende af, want een auto die je iedere keer in de steek laat, en een garage bedrijf, die net doet of je gek bent, kan je inderdaad slapeloze nachten bezorgen.
Lang geleden maar weer terug. Ben het helemaal eens met deze tip. Heb 2 jaar geleden ook een Senic willen kopen maar er gelukkig vanaf gezien. Ook door de eerlijke voorlichting vd handelaar bij wie hij stond. Na een proefrit het probleem wat ik hoorde aan gekaard. Hij zou er naar kijken, heeft dat gedaan en wou testen oook met proefrit. Toen wou de auto niet meer aanslaan. Toppie dat hij mij zoals afgesproken belde dat hij de wagen wegdeed. Hij wil geen rotzooi verkopen. In de rewieus staat hij goed bekend.
Ik ben zo verder gaan zoeken en kwam een Daihatsu Grand Move tegen, Loopt als een trein en buiten het normale onderhoud en sluitages, gezien de leeftijd 15jaar, geen extra kosten.
In afgelopen koude winters altijd direct aanslaan en hup, weg was hij.
Dus koop een Asiatische auto 100% betrouwbaar. Deze is nu mijn derde reeds.
Franse auto worden met de Franse slag gemaakt, dan weet je het wel. :roll:

Limblik
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2011 14:38

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door Limblik »

Vandaag met mijn Grand Move naar de keurig geweest. Duurt ongeveer een uurtje, dus ik met koffie en krantje zitten wachten.
Na half uurtje ff frisse neus halen en wie stond er buiten in parkeervak voor autos die klaar zijn: le grand move.
Oeps schrok ik zo vlug al, zeker afgekeurd geen beginnen aan, gauw buiten gezet. Dus ik naar de balie en vroeg: nu al klaar?
Antw: Ja hoor is tip-top in orde.
Tjonge die Jap komt zo door de keuring en zeker niet bij een foetel bedrijf, zijn best puntje precies. En dat zomaar met 15 jaar. Wel hij draagt zijn"franse naam" wel waardig, terwijl de echte franse auto nog minder is dan Petit Moveje.
Je krijgt me van ze levens dagen niet in een Senic.
Hierbij dus nogmaals de bevestiging van Chrisje's welgemeende tip. :D

Gesloten