Ik heb niets met H&M. Ik heb er nog nooit iets gekocht, laat staan online.
Ik belde met de klantenservice en de financiële administratie van H&M. Nee, er waren geen klantgegevens van mij bekend.
Wel is er een bestelling gedaan op mijn voor- en achternaam en geboortedatum, maar met een totaal ander adres. H&M gaf aan geen verdere mededelingen te kunnen doen, omdat 'mijn dossier' was overgedragen aan Infoscore Finance GmbH.
Ik heb direct schriftelijk een klacht over deze herinnering ingediend bij zowel Yards als Infoscore. Vervolgens heb ik telefonisch contact opgenomen met beide bedrijven en nu werden er achter de schermen de achterliggende stukken opgevraagd. Deze heb ik per post ontvangen. De online bestelling en 4 betalingsherinneringen zijn gestuurd aan een adres in Zuid. Zelf woon ik al 27 jaar op een adres in Oost.
Mij werd geadviseerd aangifte te doen van identiteitsfraude. Het Proces-Verbaal hiervan heb ik toegestuurd aan Yards Deurwaardersdiensten. Hierop werd mijn dossier gesloten. De politie gaf aan dat mijn aangifte geen prioriteit kent en dat hier vermoedelijk geen actie op wordt ondernomen.
Dus: iemand steelt jouw voornaam, achternaam en geboortedatum en kan ongestraft bestellingen doen bij H&M en jij mag vervolgens alles in het werk stellen om je onschuld te bewijzen en de fraude op jouw naam aan te tonen.
Slechte zaak H&M!