JozJan schreef: ↑28 feb 2019 11:21
kweenie schreef: ↑28 feb 2019 11:05
Maar het is dus niet per definitie een 'foute' constructie. Alleen is blijkbaar in dit geval (bewust of onbewust) gekozen voor een constructie die niet goed past bij de situatie. De adviseur ziet dit ook en heeft daarom aangeboden om dit zonder verdere advieskosten aan te passen. Lijkt mij een prima oplossing.
Eens.
Eigenlijk geeft het aan dat de ideeën in de gedachtengang van adviseurswereld nog wel aan heel wat verbetering toe zijn.
De expert in uitzending geeft ook aan:
Slechte constructie
Financieel expert Jeroen Wolfsen kijkt op verzoek van Radar naar deze hypotheek. 'Ik vind het een slechte constructie en er is geen mens die er bewust voor kiest om te zeggen: ''gooi mijn ton maar weg''. Geef mij maar wat extra premiekorting en dan spaar ik wat harder. Dat is niet de intentie die een klant heeft.'
Als de constructie en risico geld te verliezen van te voren duidelijk waren geweest had niemand hiervoor gekozen.....
Je moet als adviseur/verstrekker ook helemaal geen produkt willen verkopen met constructiegaten erin en het de klant laten uitzoeken door ondoorzichtige niet te begrijpen voorwaarden.
En dat was vrij eenvoudig te voorkomen geweest met bijv een 110% dekking.
Vanaf mijn 1ste post:
Als je kijkt naar bijv de kapitaalpolissen, dan is het ook mogelijk dat je bijv 200.000 afsluit en 100.000 ORV verzekerd en "spaart" voor bijv 150.000
Echter bij overlijden heb je dan "altijd" ook nog een 110% standaard dekking en de keuze ORV is aanvullend.
Bij overlijden vervalt het gespaarde bedrag ook maar je krijgt dan altijd; "het meeste geld" , dat is dan of 150.000 of 110% van het tegoed. En niet zoals op aanraden van Hypotheek Visie zoals in dit geval het "minste geld"
En die
150.000 was natuurlijk een foutje; dat moet natuurlijk ORV 100.000 zijn