KPN maakt d.m.v. het storten van 1 eurocent op je IBAN gebruik van reclame via je rekening. Hierdoor komen ze in het bezit van je persoonsgegevens. Volgens KPN ging het hier niet om reclame, maar de Reclame Code Commissie heeft vastgesteld dat dit wel een vorm van reclame uiting is en dat zij hiermee artikel 11.7 Telecommunicatiewet hebben overtreden. De Commissie acht de onderhavige wijze van verspreiden van reclame in strijd met de wet als bedoeld in artikel 2 NRC.
Daarnaast zijn zij door het gebruiken van mijn IBAN in het bezit gekomen van mijn privégegevens waarvoor nu juist de nieuwe wetgeving AVG( Algemene Verordening Gegevensbescherming) in het leven is geroepen. Hiervoor heb ik ook een klacht tegen hen ingediend.
KPN dacht zich op deze manier boven de wet te plaatsen! Dus let op uw IBAN!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mar 2019 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:titel door moderator aangepast ter verduidelijking
KPN maakt d.m.v. het storten van 1 eurocent op je IBAN gebruik van reclame via je rekening. Hierdoor komen ze in het bezit van je persoonsgegevens. Volgens KPN ging het hier niet om reclame, maar de Reclame Code Commissie heeft vastgesteld dat dit wel een vorm van reclame uiting is en dat zij hiermee artikel 11.7 Telecommunicatiewet hebben overtreden. De Commissie acht de onderhavige wijze van verspreiden van reclame in strijd met de wet als bedoeld in artikel 2 NRC.
Daarnaast zijn zij door het gebruiken van mijn IBAN in het bezit gekomen van mijn privégegevens waarvoor nu juist de nieuwe wetgeving AVG( Algemene Verordening Gegevensbescherming) in het leven is geroepen. Hiervoor heb ik ook een klacht tegen hen ingediend.
KPN dacht zich op deze manier boven de wet te plaatsen! Dus let op uw IBAN!!!
Vertel eens, hoe kwam KPN uberhaupt aan je IBAN dan? Heb je een linkje naar de uitspraak? Als ik zoek op "IBAN" vind ik 'm niet.
Daarnaast zijn zij door het gebruiken van mijn IBAN in het bezit gekomen van mijn privégegevens waarvoor nu juist de nieuwe wetgeving AVG( Algemene Verordening Gegevensbescherming) in het leven is geroepen.
Hoe kom je in vredesnaam aan privegegevens door 1 cent naar een IBAN over te maken?
Dit snap ik ook niet helemaal. Ik weet dat je bij het afsluiten van een mobiel abonnement, vaak gevraagd wordt om 1 cent te pinnen, dit ter verificatie dat het opgegeven rekeningnummer van de persoon is die het abonnement af wil sluiten. Verder dienen ze dit ook te doen, om bijvoorbeeld het later opsporen van criminelen te kunnen vergemakkelijken. Het eerste is onderdeel van een gedragscode tbv het voorkomen van fraude, het tweede een uitvloeisel van antiterreurwetgeving. Dat heeft dus niks met reclame te maken?
KPN maakt 1 cent over naar digitenne klanten die hun ontvanger nog niet omgeruild hebben (staat ook duidelijk in de bankafschriften). Dit om te voorkomen dat ze naderhand weer boze klanten krijgen die menen niet geïnformeerd te zijn over de wijzigingen, ondanks de vele mailtjes en brieven (naar ander adres want ja, klant heeft nooit verhuizing doorgegeven, dat moet kpn maar weten) en meldingen op npo 1 in de avond uren.
Helaas is dat niet waar. Je naw gegevens worden bekend gemaakt zodra het geld is overgemaakt. Maak zelf maar eens een fout, dan worden de juiste gegevens vermeld en gevraagd of je het wil wijzigen.
Een 1 april grap maken ze niet in december!!! De Reclame Code Commissie heeft onderzoek gedaan en KPN in de gelegenheid gesteld om aan te tonen dat zij mij op de hoogte moesten stellen, omdat ik zakelijke afnemer was van hun ISDN dienst die ging stoppen. Ze hebben echter alleen veronderstellingen geopperd waarom ik daarvoor in aanmerking zou kunnen komen. Ze hebben echter niet met feiten hard gemaakt dat ik kliënt van hen was of was geweest. Zij mogen daarom geen gebruikmaken van mijn IBAN en maken zich schuldig aan het feit dat zij ongevraagd reclame maken via je bankrekening. Daarnaast overtreden ze de nieuwe AVG wetgeving!