LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoons uit China vast bij douane

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
NeoDutchio
Berichten: 12392
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telefoons uit China vast bij douane

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

k2p schreef:
07 apr 2019 21:57
En dan moet ik nu wakker liggen omdat die arme merkjes worden genept?! Nee hoor, niet ik.
Dat iemand een imitatietelefoon wil kopen moet de persoon helemaal zelf weten. Echter is een imitatietelefoon iets anders dan een goedkope bruikbare telefoon. Het nadeel van namaak is dat ze geen originele onderdelen gebruiken. Er zijn geen keurmerken en de kwaliteit is ook niet zeker. Het is nog wel eens voorgekomen dat de batterij is gaan zwellen en dat er brand is ontstaan tijdens het laden.
Een bedrijf kiest bewust om een telefoon te klonen en een naam te kiezen die teveel op het origineel lijkt. Dat doen ze niet om een goedkopere telefoon op de markt te brengen, maar om mee te liften en te leveren aan mensen die het origineel niet kunnen betalen.
Namaak is altijd slechter dan het origineel. Als u dan een goedkopere telefoon wil hebben koop je een goedkoper merk. Zelf heb ik een Wiko. Met garantie. Iets dan kloners niet geven.

kreve028
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2006 17:32
Locatie: Schoorl

Re: Telefoons uit China vast bij douane

Ongelezen bericht door kreve028 »

Leonovo is inderdaad een typfout. Juist is Lenovo.

NeoDutchio
Berichten: 12392
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telefoons uit China vast bij douane

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kreve028 schreef:
08 apr 2019 15:13
Leonovo is inderdaad een typfout. Juist is Lenovo.
Hoe weet u dat?

Allofstarsscam
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 apr 2019 18:34

Re: Telefoons uit China vast bij douane

Ongelezen bericht door Allofstarsscam »

Zonder alle reacties gelezen te hebben wil ik zeggen dat ik dat ook eerder heb gehad.

U bent al zover dat u weet dat de douane ze vasthoud.

Ik kreeg na 10 weken brief dat ze retour afz zouden gaan binnen 4 dagen ofwel moest ik bankafschrift betaling schriftelijk aantonen bij douane.

Gedaan, inklaring en btw bijbetaald en binnen week "gratis" thuis bezorgd. Succes!

Btw: ik had er ook 2 besteld..

Rfonseca
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2019 12:37

Re: Telefoons uit China vast bij douane

Ongelezen bericht door Rfonseca »

Het merk is Lenovo en niet Leonovo. Ik heb het verkeerd geschreven.

Rfonseca
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2019 12:37

Re: Telefoons uit China vast bij douane

Ongelezen bericht door Rfonseca »

Ik denk dat jullie slim genoeg zijn om te zien dat een taalfout is.

Rfonseca
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2019 12:37

Re: Telefoons uit China vast bij douane

Ongelezen bericht door Rfonseca »

Rfonseca schreef:
07 apr 2019 12:44
Bij een online winkel in China heb ik 2 mobiele telefoons gekocht. Het was de bedoeling om mijn vrouw en mijn zoon een cadeau te geven. Via DHL zouden deze bij mijn thuis geleverd worden. Op 1 februari waren ze in Nederland aangekomen en ligt sindsdien bij het internationaal post sorteer centrum om ingeklaard te worden. Ik heb meerdere keer gebeld maar de enige informatie die ik krijg is dat ik moet wachten. Uiteindelijke werd mij gezegd dat mijn 2 mobiele telefoons werden door de douane uitgekozen voor onderzoek voor onbepaalde tijd.
Ik word gedupeerd en vind het schandalig dat een onderzoek naar 2 mobiel telefoons met het merk Lenovo meer dan 10 weken duurt. En ook dat de douane tegen mij zeg dat ze kunnen vast houden zolang ze vinden dat het moet. Volgens mijn dit is een ontmoedig strategie van de douane om mensen niet in China producten te laten kopen. Of misschien met nog een verder excuus dat hen producten onze economie bespioneerd. Gelukkige ben ik slimme genoeg om niet in die flauw onvolwassen verhaal te geloven.
Ik wil bovenal graag dat de inklaring van mijn pakket opschiet en dat ik mijn pakket ontvang. Ik ben een klant en ik heb alles nauwkeurig betaald, invoerrechten en btw, en baal dat de Douane in deze en wat betref bereikbaarheid en informatie zo´n slecht service geeft.

Met vriendelijke groet,

R.

BL2
Berichten: 4875
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Telefoons uit China vast bij douane

Ongelezen bericht door BL2 »

kreve028 schreef:
08 apr 2019 15:13
Leonovo is inderdaad een typfout. Juist is Lenovo.
Bedankt voor het melden. Mooi dat dit probleem na 3 dagen discussie de wereld uit is.

NeoDutchio
Berichten: 12392
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telefoons uit China vast bij douane

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Rfonseca schreef:
10 apr 2019 22:31
Ik denk dat jullie slim genoeg zijn om te zien dat een taalfout is.
Wat heeft dat met slim te maken? Als u Lenovo gezegd had kwamen er andere antwoorden dan bij Leonovo. Simpelweg omdat u bij Leonovo namaak importeert en dat gewoon strafbaar. Dat is een ander verhaal dan het bestellen van een merktelefoon.

Rfonseca
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2019 12:37

Re: Telefoons uit China vast bij douane

Ongelezen bericht door Rfonseca »

Het is een Typefout. Het is Lenovo i.p.v Leonovo. Dus ik ga vanuit dat geen kopie is.

Rfonseca
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2019 12:37

Re: Telefoons uit China vast bij douane

Ongelezen bericht door Rfonseca »

Mijn vraag is nog steeds hetzelfde , Waroom duurt zolang?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Telefoons uit China vast bij douane

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je hebt de rekening naar DHL gestuurd? Heb je aan DHL de kosten betaald? BTW, invoerheffing en inklaringskosten? DHL doet namens jou de inklaring, dan heb je in principe niets met de douane te doen.

Gesloten