Waarom leest u niet wat ik schreef, tenslotte heb ik dit probleem niet gehad:
Misschien toch maar wachten tot de vraagsteller iets actueels te berichten of inmiddels ondernomen heeft.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Waarom leest u niet wat ik schreef, tenslotte heb ik dit probleem niet gehad:
en als jij dat geschreven hebt, moeten andere forumleden hun mond houden? Dat is niet hoe het werkt. Bovendien stipt Lady een goed punt aan.hänschen klein schreef: ↑12 apr 2019 16:17Waarom lees u niet wat ik schreef:
Misschien toch maar wachten tot de vraagsteller iets actueels te berichten of inmiddels ondernomen heeft.
Moneyman schreef: ↑12 apr 2019 16:18en als jij dat geschreven hebt, moeten andere forumleden hun mond houden?hänschen klein schreef: ↑12 apr 2019 16:17Waarom lees u niet wat ik schreef:
hänschen klein schreef: ↑12 apr 2019 16:21@Moneyman ... ik converseerde met @Lady ...!! en u gaat weer in de modus doorzagen tot iemand mij kan melden?
Gelieve de discussie vriendelijk te houden - dat geldt voor álle deelnemers, niet alleen degene die deel uitmaken van dit citaat.ZeerPrivé schreef: ↑12 apr 2019 16:48hänschen klein schreef: ↑12 apr 2019 16:21@Moneyman ... ik converseerde met @Lady ...!! en u gaat weer in de modus doorzagen tot iemand mij kan melden?
Oh, en dan moeten anderen zwijgen? Zucht...... Vindt u het wel goed als anderen mee lezen?
Ik denk dat zijn of haar vragen inmiddels al wel beantwoord zijn.hänschen klein schreef: ↑12 apr 2019 15:46Misschien toch maar wachten tot de vraagsteller iets actueels te berichten of inmiddels ondernomen heeft.
StevieNL81 schreef: ↑12 apr 2019 12:47Nou kort samengevat:
Ja dit mag de bank dus vragen
Ja het is normaal
En over de toonzetting verschillen sommigen van mening, maar dat was de vraag niet.
Ik heb TS nogmaals erop geattendeerd, dat een feedback wordt verwacht.StevieNL81 schreef: ↑12 apr 2019 17:28Ik denk dat we het allemaal eens zijn over waar we de wetgeving kunnen terugvinden. Ook lijken wij niet allemaal de zelfde conclusies te trekken op basis van dezelfde tekst.
Het is goed mogelijk (en in geval van de ING recentelijk aantoonbaar) dat ook banken deze tekst ieder op zijn/haar manier interpreteren, en dus op verschillende wijze uitvoering geven aan deze regels.
Ik kom formeel terug op de uitspraak "het is normaal" en hou het er op dat het EEN manier is van uitvoering geven aan die regelgeving.
Daarnaast zullen er teveel factoren meespelen bij hoe ver de bank gaat in het onderzoek welke we simpelweg niet weten. We kennen niet het overige betaalgedrag van TS of HK, en de banken wel. Die zien salaris/uitkering bijschrijvingen (of helemaal niet) welke ook van invloed zijn bij ontvangst van een dergelijk bedrag. Iemand die per maand 20K salaris ophaalt en een bijschrijving van 100K ontvangt zal anders behandeld worden dan iemand met een maandelijkse bijschrijving vanuit de bijstand.
Ben wel benieuwd of TS inderdaad terug komt en het vervolg vertelt.
Daar lees ik vooral dat onderzoek gedaan dient te worden naar de identiteit van betrokkenen bij de transactie.hänschen klein schreef: ↑12 apr 2019 16:41Verdere uitleg leest u (alweer) hier, waaruit ik eerder Al citeerde en ... wacht op een reactie van TS, a.u.b.
https://www.fiu-nederland.nl/nl/faq
Het eerste is niet zo vanzelfsprekend: er zijn toch diverse banken recentelijk in het nieuws geweest wegens witwaspraktijken. Zomaar andere banken vertrouwen zou naïef zijn (nog buiten de wettelijke verplichting die iedere bank heeft om dit soort transacties te controleren).t541hoo schreef: ↑13 apr 2019 00:40.
Op zich is dit natuurlijk best wel een beetje vreemd. Het bedrag komt van een andere bank waarvan je mag aannemen dat ze de regels rond witwassen en verdachte transacties heeft nageleefd. De ABN-AMRO mag dus met gerust hart de legaliteit van het geld veronderstellen. Bovendien hoe bewijs je de herkomst van geld dat misschien wel sinds decennia is opgebouwd op een rekening.