Onderdeel van goede service is een goede bereikbaarheid van een bedrijf voor de klant. Er werd al gemeld dat ABNAmro beperkt bereikbaar was, maar daar kunnen we er nog wel een paar aan toevoegen.
Ik noem er een van afgelopen week: TMobile.
- Geen Mailadres.
- Chatten: dat duurt lang (we helpen verschillende klanten tegelijk!) en ondeskundig (verwijzen naar contactformulier dat al lang niet meer bestaat)
- Facebook , Twitter: moet je maar willen
- bellen: blijft niet veel anders over. Ellelange wachttijden (ben niet anders gewend) , je hoort dat: het contactformulier niet meer bestaat, er is geen mailadres en het probleem (maar dat is een -bizar- ander topic.) niet opgelost.
- je kunt ook nog gewoon een brief
NB meld van te voren dat je het gesprek opneemt! zien wat er dan gebeurt (zij nemen het ook op, net als ik, voor leer doeleinden. Wie wil nu niet leren...)
Maar er zou een wettelijke regeling moeten zijn dat er minstens een mailadres en/of een contactformulier(waar je zelf een copie van krijgt!) bestaat. Facebook/twitter zijn geen alternatieven.
Want veel mensen lopen tegen dit probleem op.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bereikbaarheid Bedrijven
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Bereikbaarheid Bedrijven
Er worden op deze manier drempels opgeworpen door deze bedrijven en dat is een bewuste en doordachte keuze. Op deze manier worden klantcontacten gemanaged.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Bereikbaarheid Bedrijven
Bedrijven gebruiken i.p.v. emailadressen contactformulieren om hun interne processen te verbeteren. Email afhandeling zorgt voor inefficiëntie en dus hogere kosten voor de klant.
Re: Bereikbaarheid Bedrijven
Jarenlang klant geweest van T-mobile, had totaal geen probleem om hun te kunnen bereiken.
Bellen? Er werd direct opgenomen.
Bellen? Er werd direct opgenomen.
Re: Bereikbaarheid Bedrijven
TMob heeft wel degelijk mailadressen. Alleen niet voor klantenservice-vragen. Want ja, tegenwoordig verwachten klanten dat mail direct wordt beantwoord. En zo werkt dat niet op callcenters.