LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Moeizame communicatie met dierenarts
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 mei 2019 13:26
Moeizame communicatie met dierenarts
Ik heb een probleem met de communicatie met mijn dierenartsen praktijk.
Vorig jaar kreeg ik zonder overleg een nieuwe dierenarts toegewezen. Navraag gaf geen bevredigend antwoord.
Kortgeleden bleek dat de vorige eigenaar van mijn kat navraag had gedaan over zijn gezondheid. Daar is toen niet op gereageerd. Later vertelde men dat dit toen ook niet gedaan was "omdat ik goed voor de kat zorgde".
Dit beide bij elkaar, geeft me het gevoel dat men mij niet vertrouwt. Er wordt echter geen gesprek aangegaan.
Het Veterinair tuchtcollege behandelt alleen medisch inhoudelijke klachten, dus daar kan ik niet terecht.
Wat raden jullie aan?
Vorig jaar kreeg ik zonder overleg een nieuwe dierenarts toegewezen. Navraag gaf geen bevredigend antwoord.
Kortgeleden bleek dat de vorige eigenaar van mijn kat navraag had gedaan over zijn gezondheid. Daar is toen niet op gereageerd. Later vertelde men dat dit toen ook niet gedaan was "omdat ik goed voor de kat zorgde".
Dit beide bij elkaar, geeft me het gevoel dat men mij niet vertrouwt. Er wordt echter geen gesprek aangegaan.
Het Veterinair tuchtcollege behandelt alleen medisch inhoudelijke klachten, dus daar kan ik niet terecht.
Wat raden jullie aan?
Re: Moeizame communicatie met dierenarts
Dan gaat u toch zelf naar een andere dierenarts toe? Er zijn er genoeg.
reggie2
vindt dit leuk
Re: Moeizame communicatie met dierenarts
Een andere dierenarts toewijzen, binnen dezelfde praktijk, daarvoor is het niet nodig om aan u toestemming te vragen.JandeWit01 schreef: ↑01 mei 2019 13:52Ik heb een probleem met de communicatie met mijn dierenartsen praktijk.
Vorig jaar kreeg ik zonder overleg een nieuwe dierenarts toegewezen. Navraag gaf geen bevredigend antwoord.
Kortgeleden bleek dat de vorige eigenaar van mijn kat navraag had gedaan over zijn gezondheid. Daar is toen niet op gereageerd. Later vertelde men dat dit toen ook niet gedaan was "omdat ik goed voor de kat zorgde".
Dit beide bij elkaar, geeft me het gevoel dat men mij niet vertrouwt. Er wordt echter geen gesprek aangegaan.
Het Veterinair tuchtcollege behandelt alleen medisch inhoudelijke klachten, dus daar kan ik niet terecht.
Wat raden jullie aan?
Hoe weet u dat er navraag is gedaan naar uw kat en als dat al zo is dan is de vorige eigenaar nieuwsgierig hoe het met het beestje gaat en daar is op zich niets mis mee. Dat er niet op is gereageerd is dan weer netjes en correct van de dierenarts.
Al met al zie ik geen reden bij wie u over wie en waarom dan ook een klacht zou kunnen/moeten indienen.
Als er niets aan de hand is, behalve uw achterdochtige gevoel, dan valt er ook nergens over te discussiëren en zou u maar beter dat gevoel maar snel terzijde laten en verder van "poeslief" genieten.
BL2
vindt dit leuk
Re: Moeizame communicatie met dierenarts
Bij een groepspraktijk heb ik nog nooit een "eigen" dierenarts gehad, maar gewoon elke keer de arts van dienst.JandeWit01 schreef: ↑01 mei 2019 13:52Ik heb een probleem met de communicatie met mijn dierenartsen praktijk.
Vorig jaar kreeg ik zonder overleg een nieuwe dierenarts toegewezen.
Welk antwoord kreeg u dan wel?Navraag gaf geen bevredigend antwoord.
De vorige eigenaar hoeft toch ook alleen maar te weten dat het goed gaat met de kat? Het lijkt me dat de kliniek de privacy van haar klanten keurig respecteert.Kortgeleden bleek dat de vorige eigenaar van mijn kat navraag had gedaan over zijn gezondheid. Daar is toen niet op gereageerd. Later vertelde men dat dit toen ook niet gedaan was "omdat ik goed voor de kat zorgde".
Waarom denkt u dat? Ik zie geen enkel teken van wantrouwen in uw beschrijving.Dit beide bij elkaar, geeft me het gevoel dat men mij niet vertrouwt.
Er is niets bijzonders aan de hand. Ik raad u dan ook aan niets te doen. Als u de kliniek niet vertrouwt, kunt u beter naar een andere dierenarts gaan.Wat raden jullie aan?
Re: Moeizame communicatie met dierenarts
Tja als mijn dierenarts mij niet bevalt ga ik naar een ander. Je bent gelukkig vrij in het kiezen van een dierenarts.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Moeizame communicatie met dierenarts
Berndv: Behalve dan 's avonds, in het weekeinde, en tijdens vakanties, als de dienst door een andere dierenarts of kliniek wordt waargenomen .
berndv
vindt dit leuk
-
- Berichten: 32524
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Moeizame communicatie met dierenarts
Uit bovenstaand gedeelte maak ik op dat er minimaal 2 x over het gesprek tussen de vorige eigenaar en de dierenarts is gesproken, kan dat kloppen? Intussen heb je ook nog eens het gevoel dat de DA je niet vertrouwd. Maar ik heb ook de indruk dat het gebrek aan vertrouwen van beide kanten komt. Of je nu weinig vertrouwen hebt in de DA of in mensen in het algemeen weet ik natuurlijk niet.JandeWit01 schreef: ↑01 mei 2019 13:52Kortgeleden bleek dat de vorige eigenaar van mijn kat navraag had gedaan over zijn gezondheid. Daar is toen niet op gereageerd. Later vertelde men dat dit toen ook niet gedaan was "omdat ik goed voor de kat zorgde".
Wat raden jullie aan?
Wat ik je aanraad is: spreek dingen één keer goed uit, en probeer het dan los te laten. Heb je daarna nog vragen? Jammer dan, dan had je dat meteen moeten bespreken. Zo doe ik het althans. Ik dwing mezelf op die manier om dingen los te laten.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Moeizame communicatie met dierenarts
Wat ik dan niet zo goed begrijp is waarom u en op basis waarvan u het Veterinair Tuchtcollege inschakelt...
Hier in de praktijk lopen 4 dierenartsen en het is maar net wie er dienst heeft waar we dan terecht kunnen , tenzij ik mijn voorkeur aangeef, dat mag dan ook .
En als er iets verandert binnen het personeelsbestand ligt er een flyer op de balie.
Dat de vorige eigenaar informeert bij deze DA naar het welzijn van ' zijn ouwe ' kat vind ik wel wat vreemd .
Waarom niet bij u zelf?
Hoe is die ' overdracht' dan gegaan?
Misschien is het een idee om zelf contact te zoeken en te houden met de vorige eigenaar met wederzijds goedkeuren ?
Ik proef zelf geen enkel wantrouwen , maar als u dat gevoel wel heeft kunt u altijd een andere DA kiezen.
Hier in de praktijk lopen 4 dierenartsen en het is maar net wie er dienst heeft waar we dan terecht kunnen , tenzij ik mijn voorkeur aangeef, dat mag dan ook .
En als er iets verandert binnen het personeelsbestand ligt er een flyer op de balie.
Dat de vorige eigenaar informeert bij deze DA naar het welzijn van ' zijn ouwe ' kat vind ik wel wat vreemd .
Waarom niet bij u zelf?
Hoe is die ' overdracht' dan gegaan?
Misschien is het een idee om zelf contact te zoeken en te houden met de vorige eigenaar met wederzijds goedkeuren ?
Ik proef zelf geen enkel wantrouwen , maar als u dat gevoel wel heeft kunt u altijd een andere DA kiezen.
Re: Moeizame communicatie met dierenarts
Kan mij goed voorstellen dat je niet blij bent opeens een andere dierenarts te treffen, zonder info vooraf, of navraag achteraf. Dit is voor de kat zelf ook niet goed, zo'n bezoek betekent al veel stress en dieren worden in deze zwaar onderschat. Het is gewoon geen ''ding'' dat je even laat repareren. En voor die prijzen die we daar betalen (heb er zelf ook 2) is het wel zo netjes om duidelijkheid te krijgen bij navraag. Kan je over in discussie gaan, is ook beter voor het image van die praktijk.
Weet niet wat er met die vorige eigenaar afgesproken is, maar dat heeft dan wel weer met privacy te maken. Kan je ook bespreekbaar maken en de permissie geven diegene te informeren over de gezondheid. Diegene heeft het, zo te lezen, erg moeilijk gehad qua afstand doen en wil gewoon graag weten hoe het is. Hoe eenvoudig is dat ?
Succes !!
Weet niet wat er met die vorige eigenaar afgesproken is, maar dat heeft dan wel weer met privacy te maken. Kan je ook bespreekbaar maken en de permissie geven diegene te informeren over de gezondheid. Diegene heeft het, zo te lezen, erg moeilijk gehad qua afstand doen en wil gewoon graag weten hoe het is. Hoe eenvoudig is dat ?
Succes !!
Laatst gewijzigd door luna01 op 02 mei 2019 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Moeizame communicatie met dierenarts
Waarneming/weekeinddienst is in het geheel niet bijzonder, al hangt het ongetwijfeld af van plaats of streek, én van de dierenarts in kwestie.
Er zijn ook steeds meer dierenartsen die geen praktijk of maatschap meer willen, en uitsluitend waarneming doen (als zzp'er).