LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Ongelezen bericht door Chris G »

Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Door Walter Devenijns

Algemeen Dagblad Economie, vrijdag 21 januari 2005

De aandelenlease-oorlog breidt zich uit. Na de banken worden nu de kleinere tussenpersonen voor de rechter gedaagd.

Zo sleept de familie Peters tussenpersoon Poeljes vandaag voor de Rotterdamse rechter wegens misleiding bij de verkoop van Dexia-contracten. Dat bevestigt advocaat Peter Ruysch desgevraagd.

Dat een financieel adviseur voor de rechter wordt gedaagd is vrij zeldzaam binnen het leaseconflict. Meestal moeten bank én tussenpersoon, die namens de bank de leasecontracten verkocht, voor de rechter verschijnen. Makkelijk is de bewijsvoering niet. Nogal wat bemiddelaars zijn verdwenen of failliet gegaan. Zo werd Spaar Select, één van de grootste verkopers, enige tijd geleden aangeklaagd. Of de procedure succes heeft, is de vraag. Bijna alle kantoren van de voormalige schaatssponsor van Gianni Romme zijn gesloten, failliet gegaan of overgegaan naar de keten Marq.

De familie Peters die ondanks het mindere beursklimaat in 2001 toch zes Dexia-leasecontracten via Poeljes kocht, heeft nu een schuld van 92.000 euro na het ineenzakken van de koersen. Ze vinden dat de adviseur op moet draaien voor het verlies. Deze bemiddelaar uit Spijkenisse zou de familie misleid hebben, want volgens de advocaat wist de familie niet dat ze in een aandelenleaseconstructie stapte. ,,Ze hadden nog nooit belegd, maar wilden eigen geld en een gouden handdruk beleggen.'' Poeljes tuigde een ingewikkelde constructie op waarbij het de familie `duizelde van de zonnige voorspellingen', zo meldt de dagvaarding. Over de risico's geen woord. Folders werden niet gegeven.

Poeljes ontkent dat de familie niet op de hoogte was. De familieleden waren hebberig, wilden per se cashen op de beurs. ,,Ik heb heel goed op de zorgplicht gelet. Ze wilden zelf offensief beleggen, dat bleek ook uit hun beleggersprofiel dat ze ondertekend hebben. Ik heb wel 8 tot 10 keer met ze gesproken. Ze kregen wel folders mee naar huis, waar alles in stond. Ze wisten voor 100 procent waar ze mee bezig waren.'' Poeljes tekent aan dat dit de eerste keer is dat hij voor de rechter wordt gedaagd: ,,Ik wil niet de zondebok zijn van één familie, terwijl ik duizenden tevreden klanten heb.''
Overheid licht tussenpersonen door

De financiële `adviseurs' liggen de laatste tijd onder vuur. Niet alleen bij de aandelenleasers, maar ook bij de overheid. In een studie in opdracht van de overheid wordt geconcludeerd dat nogal wat adviseurs zich meer laten leiden door de provisie dan het belang van de klant.

Hoe ingewikkelder het product, hoe hoger de provisie. De Wet Financiële Dienstverlening, die dit jaar komt, moet de uitwassen beperken.

Toezichthouder AFM bekijkt sinds kort of de duizenden tussenpersonen van onbesproken gedrag zijn. Wie dat niet is, krijgt geen vergunning.
Copyright: Algemeen Dagblad

ik ben er net
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 okt 2004 18:26

Re: Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Ongelezen bericht door ik ben er net »

Fijn te horen dat ook de tussen persoon wordt aangepakt,
Wel je bent niet de enige ook wij hebben reeds de tussen persoon
aansprakelijk gesteld, het loop nog maar ik laat zeker weten waneer het speelt.
Hij moet maar voor de rechter komen vertellen hoe eerlijk hij is geweest.
Ben helaas wegens ziekte niet naar Rotterdam kunnen komen, was er anders zeker bij geweest.

Ik wens jullie veel succes en sterkte toe.

reejan
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 feb 2004 18:42

Re: Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Ongelezen bericht door reejan »

Even een reaktie op de tussenpersoon de heer Poeltjes uit Spijkenisse.

In de rechtbank beweerd hij dat deze mensen de enige personen zijn die vinden dat zij niet goed zijn voorgelicht door hem.

Ook wij zijn door de heer Poeltjes verkeerd voorgelicht.
Bij ons hij ook niet naar de zorgplicht gekeken.
En ons in zware financieele problemen gebracht.

Wij zijn bezig met een advokaat en zullen waarschijnlijk buiten dexia ook de tussenpersoon aanklagen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Reejan,

Is het mogelijk contact op te nemen, er zijn meer mensen het slachtoffer geworden van deze man, terwijl hij de schijnheilige onschuld uithangt en leugens verteld.
Poeltjes had ook geen vergunning om dit soort werkzaamheden te verrichten!
hij is dus ook strafrechtelijk te vervolgen en ook de AFM kan hier en rol in spelen als financiele "waakhond".

Mail me als je wilt, [email protected]

Samen kunnen wij een vuist maken en samen kunnen wij vechten tegen dit soort mensen en instellingen die ons en ons leven zo kapot hebben gemaakt.

Groeten,
Piet

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Ongelezen bericht door Piet »

Er hebben al diverse gedupeerden van poeltjes gereageerd op deze topic.
Het blijkt gewoon dat deze man liegt!
Ben jij ook opgelicht door deze witteboordencrimineel die in een riante villa woont in Spijkenisse?

Hij een luxueus leven en zijn slachtoffers slapeloze nachten en aan de pillen?

Samen kunnen we er iets aan doen.

Mail me.

Groeten,
Piet

Michiel Luidens

Re: Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Piet er moet een aktie bij zijn riante villa komen.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Ongelezen bericht door Dubio »

Dit vind ik dus een goede rechtszaak: de dealer (tussenpersoon) wordt aangesproken omdat gedupeerden een ongeluk (dalende beurs) met hun auto (leasecontract) hebben gehad terwijl voornoemde dealer eerder had gezegd dat de auto geen ongeluk kon krijgen. De fabrikant (Dexia) staat daar los van, want hoewel hun autofolder lovend was (advertenties, folders van leasecontracten) dient een gemiddeld kritisch consument te weten dat men met auto's ongelukken kan krijgen.

Tevens vind ik dat Dexia tussenpersonen die niet beide handtekeningen van gedupeerden heeft weten te ontfutselen aansprakelijk kan stellen voor de eventuele rechtsongeldigheid van die contracten: je kan toch niet van de bank zelf verwachten dat ze een legertje privé-detectives inschakelen om hun cliënten te bespioneren naar hun burgelijke staat, de tussenpersoon zou dit redelijkerwijs wel kunnen.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Ongelezen bericht door impact »

Dubio kan of WIL het nog maar steeds niet begrijpen. Die autofabrikant is wettelijk verplicht te garanderen dat zijn produkt aan de wettelijk gestelde veiligheidseisen voldoet. OOK het koopcontract met de dealer moet aan de wettelijk gestelde eisen voldoen.

Daar schort het nu juist aan bij Dexia: door Dexia en consorten werd meestentijds met die verkoopcontracten NIET aan de wettelijk daarvoor gestelde eisen voldaan. Dat breekt Dexia nu op!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Ongelezen bericht door Dubio »

Volgens mij willen gedupeerden het gewoon niet begrijpen, want ze zien de splinters bij Dexia, maar de balk in hun eigen ogen niet.
Kijk Dexia is ook gedupeerd met de aankoop van Labouchere, als bank echter, met advies van PWC, zullen ze de zaak tegen Aegon nooit winnen.
Dexia is echter contractueel gerechtigd de restschulden te innen, zou ze dit ook niet doen is dit alles puur verlies voor de bank.
Het feit dat de beurs gedaald is is Dexia niet aan te rekenen.
Op zich is het aanbieden van leningen om te beleggen helemaal niet verboden, als je zelf geld leent om hier mee te speculeren mag dit ook.

De tussenpersonen die inderdaad hebben zitten liegen acht ik geheel schuldig: niet omdat ze ongeschoold waren: ik vind dat een gemiddelde vmbo-leerling met een folder en een contract van Dexia en het gegeven van een krach dient in te zien dat cliënt dan het verschil dient bij te betalen, en niet de bank. Aangezien dit niet verzekerd was, alhoewel je ook leasecontracten had waar deze verzekering er wel was: sprintplan van spaarbeleg.
Nou is een autoverzekering verplicht, maar ik vind nergens dat een lease-verzekering verplicht is.
Dus daarom dient de gedupeerde van dit ongeluk zelf de schade op zich te nemen, tenzij de tussenpersoon willens en wetens heeft zitten liegen.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Ongelezen bericht door pluutje »

Dubio,

Of er nu met of zonder tussenpersoonen contracten aan de man/vrouw
zijn gebracht dondert de bok niet! Voor mij zit er een ''luchtje''aan!

Ook past het zo'n 'grote bank' niet om zonder aanziens des persoons
mensen voor het naadgaren te zetten!!!

Dit is mijn mening! 8)


Gaat het er jou om gelijk te krijgen of de discussie op gang te houden. :?
Ik denk het laatste. :!: :lol:

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Ongelezen bericht door impact »

Nu zijn we eindelijk waar we willen zijn, Dubio. Inderdaad hebben zowel de meeste verkooporganisaties, tussenpersonen en Legio en Labouchere zelf allerlei onwaarheden de wereld ingestuurd.
Rechters behoren naar de WET te kijken en dan te oordelen. Dat pakt gelukkig dan veelal in het voordeel van de gedupeerden uit. Zo komen de aandelenlease-bedriegers te pas en krijgen ze bij Dexia nu koekjes van eigen deeg. Je mag de gedupeerden gerust vergelijken met molenstenen om de nek van Dexia. Dat zal die boevenbank en andere aanbieders/zakkenvullers hopelijk tot verzuipen brengen.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Ongelezen bericht door Dubio »

Ik snap dat je redeneert naar eigen inzicht: het gedupeerdeninzicht.
Dexia is al gedupeerd, die hebben met de aankoop van Labouchere een miljardenblunder ondergaan, edoch zij zien zichzelf nog steeds als rechtmatige vorderaar van de leningen die ze hebben verstrekt. Zo staat het ook nog op hun balans, vandaar dat ze nog steeds winst maken als totaal bedrijf.
Mocht het zo zijn dat alle schulden kwijt gescholden worden dan kost ze dat zo nog een miljard.
Met inleg terug en Dexia-aanbodvernietiging 4 miljard.
En dat door liegende tussenpersonen?!

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Ongelezen bericht door impact »

Dubio, nu kan je Dexia een heel goede tip geven en nog gratis ook. Adviseer je lievelingsbank om die dubieuze/malafide verkooporganisaties en tussenpersonen juridisch aan te pakken. Behalve bij Aegon valt daar ook nog wel iets te halen!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Leasefamilie belaagt tussenpersoon

Ongelezen bericht door Dubio »

Als de tussenpersonen aangepakt worden is dat slechts kruimelwerk, ik vind dat deze inderdaad zowel Dexia als gedupeerden hebben gepakt met hun onware voorstellingen: als zij de contracten niet zo aangesmeerd hadden dan was Labouchere ook niet zo in trek geweest en had Dexia de boel ook niet overgenomen.

Bij de tussenpersonen is echter (bijna) niets te halen.
Aegon dient mijns inziens buiten schot te blijven: zij zijn lease-winner omdat ze op het juiste moment verkocht hebben, net zoals veel verleasers het contract tekende in de hoop lease-winner te worden.

Gesloten