LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlaging schadeuitkering na ouder worden tv

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
richard.mescher
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2019 00:26

Verlaging schadeuitkering na ouder worden tv

Ongelezen bericht door richard.mescher »

Goedendag allemaal.

ik heb momenteel een lopende schaden vergoeding voor mijn tv die was kapot gegaan nu heb ik deze al meer dan een maand geleden opgegeven als kapot en hij is total los verklaart nu zou de verzekeraar me uit betalen en dit zou nu dus 400 euro moeten zijn omdat mijn tv 3 jaar oud is, nu komt het leuke moment dat alles momenteel al 1 maand loopt en over 5 dagen word mijn tv 4 jaar oud waar door de waarde omlaag gaat. kan de verzekeraar nu plots gaan zeggen dat ze me minder uit betalen omdat mijn tv ouder geworden is ? of niet want ik heb al meerdere malen gebeld in de loop der tijd en word steeds weg gestuurd met het antwoord we zijn er me bezig het komt volgende week binnen maar dit hoor ik nu al de hele maand lang en ik heb zoon gevoel dat ze het proberen te rekken om er maar voor te zorgen dat ze minder hoeven uit te betalen dan dat ze zouden moeten. is dit juridisch toegestaan ? of mag dit niet zomaar want het geeft een hele vervelende na smaak namelijk als dit wel zo is en ik zou graag willen weten wat hier me te doen. ik ga ze zo snel mogelijk weer contacteren maar ik word hier best wel boos om.

Lady1234
Berichten: 27310
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verlaging schadeuitkering na ouder worden tv

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er wordt gewoon naar de schadedatum gekeken voor de afschrijving.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Verlaging schadeuitkering na ouder worden tv

Ongelezen bericht door kokka »

de verzekering kijkt zoals Lady1234 al zegt naar de waarde van de TV direct voor het ontstaan van de schade. de meeste verzekeraars hebben een afschrijvingstabel hebben die je gewoon op internet kan vinden.
er zijn ook verzekeraars bij die een nieuwwaarde uitkeren tot een bepaalde leeftijd.
maar is je TV gewoonkapot gegaan of is hij gevallen of iets dergelijks?

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verlaging schadeuitkering na ouder worden tv

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom wordt je boos, terwijl je nog niet eens weet hoe het zit?

Arizonakid
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Verlaging schadeuitkering na ouder worden tv

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Nooit boos worden om dingen die je zelf verzint, pas als het echt zou gebeuren moet je je gaan opwinden. Schadedatum is hier leidend, niet de datum waarop je verzekering een beslissing neemt.
Tip, leestekens.

witte angora
Berichten: 31075
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verlaging schadeuitkering na ouder worden tv

Ongelezen bericht door witte angora »

richard.mescher schreef:
30 mei 2019 00:36
ik heb zoon gevoel dat ze het proberen te rekken
Als je dit gevoel hebt, kan het zomaar zijn dat er niet goed gecommuniceerd is. Als je inderdaad, zoals je zegt, nog een keer contact opneemt, kun je specifiek vragen van welke datum ze uitgaan. De datum dat de tv kapot is gegaan. c.q. je melding, of de datum dat de beslissing wordt genomen. Waarschijnlijk het eerste, zoals al een aantal keren is gezegd, maar het is de verzekeraar die hierover duidelijkheid kan geven.

Marc01
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:29

Re: Verlaging schadeuitkering na ouder worden tv

Ongelezen bericht door Marc01 »

fonsflons schreef:
03 jun 2019 13:29
Marc01 schreef:
03 jun 2019 13:22
Pas ook op voor goed bedoelde adviezen op dit form. Er zijn namelijk zogenaamde "damage controle" trolls actief op dit soort forms die je het bos in sturen, of liever jou naar de afgrond zien verdwijnen.
In de volksmond noemt men dat nuchter nadenkende mensen.
Kijk er zijn nog mensen die het WEL snappen! :) :D
Zegt deze "ervaringsdeskundige". Ik dacht dat ik me nog redelijk opstelde :)

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verlaging schadeuitkering na ouder worden tv

Ongelezen bericht door Moneyman »

Marc01 schreef:
03 jun 2019 13:22
De budget graaiers zullen als de graaipot leeg is, aansturen op een schikking. Nooit doen! Ook afkopen nooit doen. Gewoon elk jaar een schade rapport laten maken en naar de rechter. Blijf dan onder de € 24.999,99 euro dan kan je gewoon naar de kantonrechter. Als de schade groter is dan in periodes de schade claimen.
(...) Onafhankelijke deskundige, rapporten.
Wacht ff. Het gaat hier maar om een teeveetje en een paar honderd euro, he...
Marc01 schreef:
03 jun 2019 13:22
Blijf zakelijk wat hun nooit doen. Het zijn allemaal narcisten die daar werken en hebben altijd schijt aan jou situatie. Keihard aanpakken die lui.
Grappig, deze eerste zin laten volgen door de tweede en derde :lol: Practise what you preach.
Marc01 schreef:
03 jun 2019 13:22
Pas ook op voor goed bedoelde adviezen op dit form. Er zijn namelijk zogenaamde "damage controle" trolls actief op dit soort forms die je het bos in sturen, of liever jou naar de afgrond zien verdwijnen. En nee, de datum van claim is doorslaggevend.
Bijzondere conclusie. Alle "trolls" hebben tot nu toe precies dát geadviseerd wat jij zelf ook adviseert. De conclusie mag je zelf trekken... :mrgreen:

Gesloten